Weekly Moments | Mijn 28ste verjaardag, concertkaartjes & schoonmaken met een peuter

by - juni 15, 2019

Weekly Moments, een gezellige foto blog die hier wekelijks op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek van mijn week als thuisblijfmoeder. Foto's van onze kleine Eleanor, fijne middagen thuis met een borduurwerkje en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat ook gezellig een reactie achter over hoe jouw week was.

 Zaterdag // 8 juni


Een dag voor je verjaardag(feest/viering) vind ik altijd een beetje apart. Je bent eigenlijk heel de dag bezig met voorbereidingen terwijl er die dag zelf nog niks gebeurd. Boodschappen halen, schoonmaken en wij gingen ook nog naar de stad om vers fruit op de markt te halen. Om het uitje toch nog een beetje relaxt te maken, ploften wij met tassen vol fruit neer bij ons geliefde lunchroom: Stoet. In de middag werden de rest van de boodschappen gehaald en spendeerden wij buiten aangezien het heerlijk weer was. En kijk eens hoe mooi mijn Clematis dit jaar weer bloeit ! Dit is nu het derde jaar op rij en deze plant wordt ieder jaar mooier en voller met nog meer bloemen.. Love it!


Zondag // 9 Juni


Zondag, de dag van mijn verjaardag viering. Echt een feest zal ik het niet noemen aangezien er alleen familie op koffie visite komt. Zoals ieder jaar eigenlijk.  In de ochtend zette ik alles klaar en sneed ik de zelfgemaakte Monchou taart aan. Helaas waren de zelfgemaakte brownies mislukt door een foutje met de oven, maar gelukkig was de taart uiteindelijk meer als genoeg. Van s'ochtends tot het eind van de middag hadden wij visite.  

Gelukkig kon de kleine meid in de middag nog even lekker (rustig) naar bed en hierna kwam de rest van de visite.  En met dit mooie weer konden wij prima met z'n allen naar buiten. Dat blijft toch het fijnste, buiten zitten met verjaardagen! I.p.v hapjes zette ik net als vorig jaar een ijs en vers fruit buffet neer. 

Maandag // 10 juni


Tweede pinksterdag, altijd een dag waarvan wij ons altijd afvragen wat wij ermee moeten. Wij besloten de ochtend te spendeerden bij een Speeltuin met terras. Zo kon de kleine meid wat overtollige energie eruit klimmen en klauteren en wij konden van een vers appeltaartje en koffie in de zon genieten. In de middag sloeg de vermoeidheid bij mij een beetje toe dus manlief spendeerde de middag met Eleanor op de speeltuin achter ons huis en ik zat op de bank wat te borduren.

Vooral na verjaardagen kan ik toch wel goed merken dat al die prikkels en drukte voor mij net te veel is. En tel daarbij een aanwezig peutermeisje op en dan is het voor mij nog wel een keer genoeg.  Even rust nemen is dan geen overbodige luxe, gelukkig lukt het mij steeds beter om dit gevoel te signaleren en op te reageren. 


Dinsdag // 11 juni


Hoewel het weer erg wisselend was, konden wij toch nog even een lekkere wandeling maken. Terwijl ik Motionless in White in mijn oordopjes had, kon de kleine meid even rustig worden. Na lange weekenden kan ik altijd wel een verschil in gedrag bij haar merken dus even een rustig ochtend wandeling is dan helemaal niet overbodig. Onderweg maakten wij nog wat foto's van ons samen en voordat ik het wist moest de kleine meid alweer even naar bed voordat wij op de PSZ verwacht werden.

In deze tussentijd deed ik wat klusjes in huis en borduurde nog eventjes aan 'Mini Deer Creek' totdat ik haar alweer moest ophalen. De rest van de middag speelden wij achter ons huis op de speeltuin.

Woensdag // 12 juni


Woensdag is altijd onze Omadag. Ik reed zo rond 11 uur bij mijn moeder weg en deed gelijk de boodschappen en kocht alvast een vaderdag cadeautje. Ik ging nog even wandelen met Bentley  ( met weer het nieuwe album van Motionless in White op) en tijdens mijn lunch keek ik de nieuwe aflevering van The 100. Een geweldige serie die ik al jaren trouw volg. Ik deed wat administratieve taakjes, maakte beide Aquariums schoon en ook bestelde ik eindelijk concert kaartjes voor Motionless in White! In November zullen wij voor het eerst een concert van hun bijwonen. Iets waar deze #fangirl erg gelukkig van wordt.

Hoewel zo'n Oma dag misschien lang lijkt, vliegt ie altijd zo voorbij!  Zeker omdat manlief vaak op de woensdag iets eerder thuis is, zo rond 16.30 uur.  

 Donderdag // 13 juni


Deze week besloot ik wel om met Eleanor naar het Mamacafe te gaan. Kort gezegd, de kleine meid gaat door een fase heen en is hierdoor niet altijd even gezellig *ahum*. Dus na lekker een ochtendje te hebben gespeeld kon ze fijn naar bed. Na haar middagslaapje besloot ik te gaan schoonmaken met haar erbij i.p.v naar het speeltuintje te gaan.

Misschien niet zo leuk voor haar, maar soms kan het even niet anders. Alle moeders met Dreumesen en Peuters zullen 'dit probleem' misschien wel herkennen maar ik kom echt nergens meer aan toe met haar erbij! Continue wil ze naar de speeltuin achter ons huis, maar natuurlijk laat ik haar nog niet alleen gaan dus dan zit ik weer op de speeltuin terwijl al het andere blijft liggen. En aangezien mijn lichaam tegen de avond moe is, doe ik s'avonds echt geen huishoudelijke klusjes meer. 

Maar Eleanor begint nu op zo'n leeftijd te komen dat ik vind dat ze af en toe even zichzelf moet bezighouden terwijl mama iets anders doet. Na veel strijd vond ik het in de avond wel even goed geweest en gunde ik mijzelf even een relax momentje in bad met deze leuke bruisbal van Treets.


Vrijdag // 14 juni


Op de vrijdag ochtend gaat Eleanor altijd drie uurtjes naar de Psz, nadat ik haar had weggebracht liet ik Bentley uit en ging gelijk aan de slag in de keuken. Omdat de oven afgelopen week niet helemaal lekker liep durfde ik geen appeltaart erin te bakken voor mijn verjaardag. Maar voor vandaag zou het niet erg zijn als ie mislukte. Dat deed de appeltaart echter niet en smaakte heerlijk! Dit weekend is er dus nog genoeg over voor bij de koffie  :)

In de middag deed ik wat huishoudelijke klusjes, verpakte de vaderdag cadeautjes en borduurde nog een klein beetje aan 'Mini deer creek'. Ook kreeg ik  mijn nieuw bestelde (nep) leren jasje binnen en één van mijn laatste Alieexpress pakjes met een set plugs voor in mijn opgerekte oren. Beide bestellingen waren super dus zo langzaam aan begint mijn kledingkast, schoenen rek en sieraden bakje beter gevuld te raken. 

Hoeveel paar schoenen heb jij?  Incl zomerschoenen heb ik nu 7 paar :)

You May Also Like

2 Reacties

  1. Leuk overzichtje! Ik heb niet zo heel veel schoenen meer, omdat ik flink uitgezocht heb met de verhuizing. Ik wissel nu af tussen twee paar schoenen en volgens mij moet ik er ergens ook nog twee paar hebben. Binnenkort weer kijken voor wat nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Hier vieren we die ook vrij eenvoudig. Dit jaar ga ik het zelfs nog wat eenvoudiger maken. Vorige jaren zorgde ik voor een avondmaal en dessertenbuffet maar dat werd gewoon te veel. Zowel qua werk als drukte. Daarom heb ik dit jaar besloten om enkel in de namiddag desserts en drank te voorzien zodat ik 's avonds gewoon kan uitrusten. Al helemaal nu het blijkbaar heel warm gaat worden.

    Die foto van jullie tweetjes is super leuk. Wat mijn aantal schoenen betreft denk ik dat ik dicht bij jouw aantal ga zitten. Ik heb nog een aantal oude schoenen staan die ik hou tegen dat er iets van werk moet gebeuren maar degelijke schoenen die ik ook echt kan dragen met mijn steunzolen zijn het er 7 of 8 als ik me niet vergis.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥