Baby dekentje haken

by - juni 29, 2016


Vorig jaar strarte ik de Ripple Blanket in verschillende paars en turquoise kleuren. Na een paar rijen te hebben gehaakt kwam ik erachter dat ik mijn blauw en turquoise tinten toch niet zo mooi vond en de deken belandde in de hoek. Na vele reacties kon ik merken dat jullie dit erg jammer vonden, schijnbaar was deze Ripple deken erg populair op deze blog. Nu zullen jullie het vast leuk vinden om te lezen dat ik er opnieuw eentje ben gestart, weer met paars tinten maar dan ietsjes kleiner.



Het idee is om een baby dekentje voor in de kinderwagen te haken. Het zal dus geen grote deken worden, maar heerlijk om zo s'middags of s'avonds aan te haken. De blauw- en turquoise tinten zullen deze keer achterwege worden gelaten, in plaats daarvan komen er een paar witte rijen tussen door, om het geheel wat lichter te maken.


En na een paar uurtjes te hebben gehaakt is dit het resultaat. Een schattig dekentje in verschillende lila en paars tinten. Het dekentje is zonder rand, 60 cm breed en ik heb al 32 cm in de hoogte gehaakt. In tegenstelling tot mijn gebreide baby deken, haakt dit erg snel en makkelijk weg.  Zo snel dat ik bijna alweer nieuw garen moet bestellen..

You May Also Like

13 Reacties

  1. mooi in deze kleurtjes en ideaal voor de aankomende baby, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een prachtige kleurencombi, de ripple-deken is inderdaad erg mooi!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, zeg! Het lijkt me zo leuk om dit te kunnen!
    Al was het maar een onderzettertje of zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi deken in een prachtige kleur. De kleuren passen goed samen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, wat lief! Zie je je kleine meisje er in gdachte al onder liggen? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het word een hele leuke deken! Geniet van het haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! De kleuren vind ik ook echt super.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hoe de kleur wol en je haarkleur bovenaan je blogpost perfect bij elkaar passen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Ik vind de kleuren heel mooi bij elkaar en lekker meisjesachtig, maar niet te zoet. Lijkt me een leuk project!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kleurtjes en leuk patroon. En van dekentjes kan je nooit genoeg hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kleuren, hij wordt al erg mooi<3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥