Inspiratie | Bohemian stijl

by - juni 27, 2016

Voor wie mij al langer volgt weet dat ik een donkere kledingstijl heb. Het is niet super gothic of metal, maar het is ook zeker niet alledaags. Tenminste, op straat kom ik het niet vaak tegen. Het is meer een mengelmoesje met vooral kledingstukken waar ik mij gemakkelijk in voel, maar wat wel alternatief is. 

Dit is zo vanaf mijn 16e ontstaan.  Met eerst zwarte kleding van de algemene winkels en later werden o.a de Large en legerkisten ontdekt. Aan het einde van mijn tienerjaren lagen er vooral skater broeken en bandshirts in mijn kast. Langzaam maakten deze plaats voor donkere jurkjes. Een hele verandering over de jaren heen. Zo af en toe probeerde ik een andere stijl, maar eigenlijk kwam ik altijd bij de donkere kleding van de Large terug. De laatste tijd twijfel ik hier echter steeds meer aan.

Misschien dat het de leeftijd is, het seizoen, of misschien ook wel de hormonen ( lekker cliché) maar ik begin de bohemian/hippie/new age stijl steeds leuker te vinden. 



De zwierige jurkjes, de sieraden, dromenvangers en zelfs de andere kleurtjes. Ik heb altijd gedacht dat als ik iets ouder zou zijn, dat ik meer deze kant op zou gaan. Niet dat een 'donkere' gothic, rock stijl niet kan op oudere leeftijd of als moeder zijnde, natuurlijk kan dat prima, maar ik kan merken dat mijn interesses beginnen te veranderen. Ik had het alleen nog niet verwacht van mijzelf..

Mooi eigenlijk om te zien, deze verandering en ontwikkeling in mensen. Als ik goed naar mijn kledingkast kijk, kan ik zien dat er vorig jaar zomer al een kleine verandering was. De boho print kwam al in een aantal jurkjes terug, ook de gekochte edelsteen sieraden pasten er goed bij.

Voorlopig zal ik vooral kleding kopen waar mijn babybuik goed in kan groeien. Maar na de zwangerschap wordt het tijd voor een nieuwe garderobe. Veel van mijn oude kledingstukken zijn aan vervanging toe, of zijn mij te groot geworden nadat ik zoveel ben afgevallen. Misschien dat ik er daarom nu zoveel bij nadenk, omdat het bijna tijd is voor iets nieuws. Wel zo handig om dan vooraf even te bedenken wat je graag wilt.

Ik ben benieuwd welke kledingstukken zich de komende tijd een weg naar mijn kledingkast zullen vinden..

Is de laatste tijd jouw (kleding) stijl veel veranderd?

You May Also Like

10 Reacties

  1. Wat een leuke stijl! Mijn stijl is ook aan het veranderen, al ben ik nog wel zoekende. Afgelopen vrijdag heb ik alles uit de kast getrokken en er alleen maar weer kledingstukken in gedaan die ik daadwerkelijk zal gaan dragen. Ja, het is een flink stuk minder vol nu in de kast haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb eigenlijk altijd al een donkere kledingstijl gehad. en daarmee bedoel ik zwart, grijs en wit. Vooral zwart met ene beetje wit was mijn stijl. Toen ik afgevallen was bleef ik zwart dragen maar ook meer glitters (ik ben net een ekster wat dat aangaat hahahahaha.....) Inmiddels al ver op leeftijd nog steeds gek op zwart al zit er nu toch wel meer een kleurtje in hier en daar.
    Denk goed om jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie stijl is het zeker. Maar ik vond jouw andere stijl ook wel leuk. Ik draag eigenlijk vooral blauw, zwart en andere kleuren. Maar vooral dus blauw. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze stijl is ook heel mooi! Ik ben benieuwd wat je ermee gaat doen :-). Ik ben een beetje saai qua kleding, een beetje algemeen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dit ook een hele gave kledingstijl! Ik merk dat die van mij ook steeds een beetje die kant op trekt, maar vooral een combinatie blijft tussen dit en een beetje gothic (en veel 'gewoon' spijkerbroek shirt, nog steeds). Het leuke is dat die stijlen op de een of andere manier heel fijn te combineren zijn, waardoor je er ook niet ineens als heel iemand anders bij hoeft te lopen, zeg maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als tiener droeg ik net als jij veel donkere kleding. Nadien kwamen door de jaren heen steeds meer kleuren bij. Ondertussen draag ik nog maar zelden zwart en zijn ook de eeuwige broek én trui vervangen door jurkjes en rokjes. Die voelen gewoon veel comfortabeler aan. Vroeger dacht ik daar nochtans helemaal anders over.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk stijltje is dit, ik houd ervan!!
    Wat een onwijs leuke blog heb je, ga ik zeker in de gaten blijven houden :-)
    Liefs, Florentine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind die style ook erg leuk, maar dat wist je natuurlijk al :) Is mijn kleding erg veranderd? Ik ben vooral gaan dragen wat lekker zit. En ja daar horen printjes en andere gekkigheid wel bij geloof ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke stijl! Ik neig zelf ook vaak naar boho, ook qua interieur. Op Pinterest kan je zoveel inspirerende foto's vinden, kan ik me uren mee vermaken haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De kleding uit mijn jeugd, toen vond ik het al geweldig en nog steeds. Ik vind het een tijdloze mode, heerlijk draagbaar

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥