Terugblik Augustus

by - augustus 31, 2019

Mijn laatste post is van drieënhalf week geleden, iets wat in al die jaren bloggen nog nooit is voorgekomen hier op Kersenbloesems! De laatste tijd was de zin om te bloggen ver te zoeken en ik genoot van andere hobby's zoals wandelen en borduren. En zo vlogen de weken voorbij. Zo snel dat het ineens morgen al September is! Het leek mij leuk om de maandoverzichtjes weer terug te halen, iets wat ik de laatste twee jaar al niet meer deed. Dus voor vandaag, een blik terug van afgelopen maand.. 



De grootste verandering van de afgelopen maand was dat ik weer besloot om iets aan mijn gewicht te doen. De weegschaal gaf een te hoog getal aan en ik besloot om door middel van de boeken van Sonja Bakker weer te gaan afvallen. Net als in het verleden. Niet alleen verloor ik al bijna 3.5 kilo en heel wat vocht, ook ontdekte ik weer hoe lekker fruit en salades konden zijn!

Ook verloren wij een huisgenootje, in Juli lieten wij ons oude konijntje Floortje inslapen. Ze heeft een mooie leeftijd van 9 jaar bereikt maar het wekte bij mij toch nog wel wat tranen op. Zeker omdat ik al enkele dagen druk was om haar weer gezond te krijgen. Onze heer Murray haalde ik naar binnen toe zodat hij wat meer liefde en aandacht krijgt. Ook dit mannetje is al op leeftijd ( 7 jaar) maar hopelijk mag hij nog even bij ons zijn.

De rest van de maand stond eigenlijk in het teken van de vakantie en de hete temperaturen. Manlief was allang weer aan het werk maar ik was nog drie weken thuis met de kleine meid. Het park en bijbehorend terras werd bezocht, samen met het tuincentrum en ballenbak, Stoet, de bieb, de speeltuintjes en ook pakten wij weer het wandelen samen ( met Bentley) op. 

Maar de maand Augustus bestond ook uit taken uitvoeren. Zo verkocht ik wat buiten speelgoed van Eleanor en kreeg ik weer een stukje tuin terug. De konijnen ren en nachthok werd afgebroken zodat wij het schuurtje goed konden schuren en schilderen en zelfs Eleanor's baby meubeltjes werden via marktplaats verkocht! Zo kunnen wij hopelijk binnenkort een mooie nieuwe kledingkast voor deze kleine, grote meid kopen zodat haar peuter kamer weer compleet word.

Maar deze maand bestond uit ook iets rustiger aan doen ( rugproblemen, fikse verkoudheid, pijnlijke, verstopte oren ) en het daarbij horende handwerken. Vele kruisjes werden er gezet. Nu ik dit typ doe ik het weer iets rustiger aan, aangezien ik gisteren twee verstandskiezen heb laten trekken. Iets wat net als bij de eerste twee niet heel gemakkelijk ging. Een pijnlijk gezicht als resultaat. 




Op naar September, de maand waarin de Peuterspeelzaal en het mamacafe weer van start gaan en waar wij de herfst kunnen verwelkomen. En waar wij hopen gedag kunnen zeggen tegen deze hete temperaturen..


Hoe was jouw Augustus?

You May Also Like

10 Reacties

  1. Wat leuk voor ons lezers om zo'n overzichtje van je maand te lezen/zien en een mooie manier voor jezelf om dit vast te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je berichtje! Dit soort overzichtje zijn zo leuk om te maken én ook inderdaad om later nog eens terug te lezen!

      Verwijderen
  2. De maandoverzichtjes zijn altijd leuk. Heerlijk zo'n maand met warme weer en je dochter thuis. Echt even samen genieten van de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om weer de maand overzichten terug te zien komen, het was een bewogen maand met ook veel (veel te veel) hoge temperaturen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Michelle,
    ook bij mij duurt het vaak lang eer ik weer een nieuw blog zet. het vele werk in de vakantieperiode en de hitte die er ook was maakte dat ik ook geen zin had in bloggen. Inmiddels zijn de temperaturen wat aangenamer en de meeste drukte qua vakantie is voorbij.

    Het is leuk om je maandoverzicht te lezen en wat is die kleine meid al groot zeg!!!! Heel jammer en verdrietig om te lezen dat je konijntje in moest slapen. ik zou daar ook om huilen hoor want ik ben ook heel emotioneel wat dat aangaat.

    Nu weer aan het borduren en andere dingen dis dit overzicht geeft een mooie maand weer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om weer eens wat van je te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Michelle,
    Heel herkenbaar hoor geen zin hebben in bloggen, ik plaatst 2 hooguit 3 blogs per maand, dat vind ik meer dan genoeg.
    Ik was in juli naar Sicillië geweest, dus wel genoeg om er twee blogs van te maken.
    Ook de hitte werkte voor mij niet echt mee.
    Echt sneu dat het konijntje is overleden, dat brengt toch altijd verdriet met zich mee.
    Wat wordt je dochter al groot, fijn voor haar dat ze nu een grote kledingkast op haar kamer krijgt.
    Je vroeg in mijn blog of de Schotse Hooglanders of ze los liepen, klopt ze lopen los op een veldje wat ik vanuit de kamer en slaapkamer/balkon kan zien, ze worden wel bijgevoerd in de winter, dus ze zijn wel van iemend.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh zo triest van Floortje. Wat jammer ook dat je lichaam weer voor meer problemen zorgde. Ik vrees op dat vlak echt voor de omschakeling van de herfst vermits het daar bij mij steeds nog erger wordt en ik nu al genoeg last heb van pijnklachten. Ik ben wel weer wat vaker aan het haken. Niet super veel maar ik vind het wel ontspannend om het af en toe even terug op te pikken. Meestal wanneer mijn man tv kijkt en ik me daardoor niet op mijn boek kan concentreren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat triest van je konijntje :-(. Maar 9 jaar is echt heel oud! fijne september gewenst :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke update en lekker bezig dus met afvallen. Benieuwd naar je proces en hoe het je vergaat. En leuk dat de meubeltjes zijn verkocht via Marktplaats. Op naar een nieuwe fijne kast :-)

    Awww en konijntje<3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥