Klein - groot nieuws!

by - mei 08, 2016


Ja lieve volgers, ik had niet gedacht dat deze dag zo snel al zou komen. De dag dat ik zou mogen aankondigen dat wij mama en papa worden! Maar niets is minder waar, na 14 lange maanden van proberen en afwachten kunnen wij nu met trots zeggen dat wij 16 November 2016 ons eerste kindje mogen verwachten 

Februari en Maart bestond uit -zoals de vorige maanden- afwachten. Wij hadden de intake en de eerste onderzoeken bij de Fertiliteitskliniek gehad en we moesten nu op een vervolg plan wachten. In deze maanden ontstond er een grapje tussen ons. 'Wat zou het toch bijzonder zijn als het dit keer wél zou lukken'  En ondanks dat we er al helemaal niet meer vanuit gingen, mocht ik op 13 maart een positieve zwangerschapstest vasthouden!



En deze positieve test werd bevestigd door een mooie echo. De eerste echo kregen wij in mijn achtste week en alles zag er perfect uit. Een mooi, sterk, kloppend hartje werd al snel gezien. Ook in de negende week zagen we dit sterkte hartje weer terug. En in week 12 zagen we al een klein, compleet kindje. Ons kindje 

De weken kropen voorbij, wat vond ik het moeilijk om dit geheim te houden! Onze ouders wisten het dan ook al erg vroeg. Ik had behoefte om erover te praten en mijn angsten uit te spreken. Want ja, ondanks dat alles er perfect uitzag, was er een angst aanwezig. We hebben hier zolang op gewacht, het mocht voor mijn gevoel nu niet meer mis gaan. Een gevoel wat iedere net-zwangere vrouw waarschijnlijk zal hebben. Dit gevoel bleef ik houden tot aan mijn twaalfde week, daarna stak ik die magische grens over en kon ik het loslaten.

Sommige dagen waren zwaar. De emoties, bijkomende hormonen, de misselijkheid en het overgeven was ik niet gewend en hier nam ik dan ook rustig de tijd voor. Ook speelden mijn rug- en bekkenklachten weer op, maar dit wordt goed in de gaten gehouden door zowel de verloskundige als mijn fysiotherapeut.. Gelukkig gaat het iedere week weer iets beter en zijn wij vooral heel erg opgelucht en dankbaar. Dankbaar dat het ons op de 'natuurlijke' manier gegund is.

You May Also Like

20 Reacties

  1. Echt zo heerlijk voor jullie en ja...al is het lang geleden....ik begrijp helemaal precies wat je bedoelt...ik vond het ook zo spannend in het begin. Als je over een paar weekjes je kindje gaat voelen wordt het weer anders...oh ik vind het echt zo leuk voor jullie!! Geniet er maar lekker van (tussen de spannende momenten door dan ;) ). Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat ben ik blij voor jullie. Het is jullie zo gegund. GEFELICITEERD!!!
    En de kwaaltjes zijn erg vervelend, maar die ga je straks vergeten.
    En spannend vond ik het ook. Als je de baby straks voelt, dat is zo bijzonder.
    Probeer toch ondanks kwaaltjes toch te genieten, voordat je het weet is de kleine er. O, en de 3d echo vind ik echt wel een aanrader. Lekker lang baby kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd... Wat Geweldig Goed Nieuws..en ik hoop voor jullie dat de zwangerschap goed mag verlopen!! Lieve groetjes Xxx Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een dikke proficiat . Geweldig nieuws voor jullie . Geniet er van

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat een fantastisch nieuws! Hartelijk gefeliciteerd, ik ben super blij voor jullie! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Van harte gefeliciteerd!
    Geniet van jullie zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met dit blijde nieuws! Geniet er lekker van samen en wat een prachtig vooruitzicht straks in november!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd! Wat fijn voor jullie. Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben zo blij voor jullie, het is jullie gegund! Geniet er van! En ik ben natuurlijk stiekem wel nieuwschierig naar je toekomstige blogjes :) Opeens bekruipt het gevoel, we worden oud hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben zo blij voor jullie! Gefeliciteerd nogmaals!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. o, een hele dikke proficiat. ben blij voor jullie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij deze nogmaals gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helemaal geweldig! Gefeliciteerd papa en mama!
    Groetjes, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jaaaa zo ontzettend leuk en fijn dat het nu toch eindelijk gelukt is! Ik ben echt super blij voor jullie en het is jullie zo gegund! Nogmaals gefeliciteerd! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk nieuws is dit Michelle.
    Van harte gefeliciteerd.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Proficiat Michelle! Ik ben echt blij voor jullie. Met dit vooruitzicht zal het nog leuker en specialer worden om verder te werken aan dat mooie babydekentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ben zoo blij voor jullie dat het toch eindelijk is gelukt en zo mocht verlopen. Het is jullie heel hard gegund! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥