Gesponnen kunstwerkjes

by - september 20, 2014


Terwijl de rest van het flat nog slaapt, maken wij een rondje met Bentley.  De dauw
en opvallende spinnenwebben zorgen ervoor dat ik mijn camera erbij pak. Ik houd 
dan wel niet zo van spinnen, ze maken wel de mooiste kunstwerkjes. 


Zorgvuldig zijn alle draadjes gesponnen, in de hoop dat ze iets zullen vangen. Er zaten 
geen insecten in maar wel deze glazen bolletjes. Nutteloos voor de spin maar erg 
mooi voor ons om te zien zo s'ochtends. Een klein genietmomentje.


Er zijn veel spinnen momenteel, zulke grote ook. Ookal houd ik er niet van, ik laat
ze wel rustig hun gang gaan. Spinnen die hun huisje binnen zoeken zet ik vriendelijk naar
buiten, maar buiten is hun domein. De balkon plantjes zijn dan ook bedekt met grote
webben.  De spinnen krijgen ruimte van mij voor hun web en in ruil daarvoor kan ik
wat foto's maken, een goede deal toch 

Ik wens iedereen een heel fijn weekend!



You May Also Like

7 Reacties

  1. Een heel fijn weekend gewenst en je maakt mooie foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd mooi om de webben in de vroege ochtend te zien. Zagen wij ook weer vanmorgen vroeg, en nog veel ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een tijdje geleden was het in onze tuin een heuse spinnen-paradijs. Pas op een mistige ochtend toen hun kunstig geweven spinnenrag opviel door de nevel die erin bleef hangen viel het echt op. Heel mooi om naar te kijken maar een hekel wanneer je er onbewust inloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Brrrr met spinnen moet je echt niet bij mij zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Brrrr....... ik ben ook totaal geen liefhebber van spinnen maar ze maken inderdaad wel hele mooie kunstwerkjes van hun web. Ik ga straks ook een nieuw blog plaatsen en daar staat het web van een wespenspin in. ook die heeft een heel bijzonder trappetje in zijn web :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's! Zie tegenwoordig weer een hoop mooie webben, als ik naar werk weer terug loop. Zo mooi te zien, de natuur!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥