Mijn haak- en breiprojecten

by - oktober 15, 2015

Wip's, of ook wel Work In Progress.. iedere handwerkster heeft ze wel. Mooie projecten die een tijdje geleden, maar soms ook wel jaren geleden zijn gestart maar tot vandaag de dag nog nooit zijn af gemaakt. Mijn borduurwerken kennen jullie onderhand al wel, deze teller staat op vier. Mijn haak- en brei projecten daarin tegen, hoeveel heb ik er daar nu precies van? Vandaag eens een stukje daarover, om te zien welke ik begonnen ben en welke ik binnenkort toch echt eens moet gaan afmaken..


De uilen pixel deken


Vorig jaar, begin september ben ik aan deze leuke pixel deken begonnen. Helemaal nieuw in het pixel haken begon ik aan deze leuke uiltjes. Toen het eerste uiltje af was werd het al snel duidelijk dat dit een kanjer van een deken zou worden. Daarom heb ik toen besloten om het bij één uiltje te laten. Het wordt hoog tijd dat het uiltje zijn tweede oogje gaat krijgen..

Bobble Heart Blanket


Een geweldig leuk ontwerp deze 'Bobble Hearts' In mei 2015 ben ik deze lapjes begonnen. Het is de bedoeling dat dit ooit een baby dekentje zou gaan worden, maar de kleuren beginnen nu vraagtekens op te roepen. De komende tijd zal deze nog even stil liggen dus. 

Sophie's Universe


Nog een leuk projectje van mij, dit keer een Crochet Along of ook wel CAL genoemd.  Dit is de tweede cal die ik heb geprobeerd en ook deze keer liep ik al snel achter. Ik heb daarvoor gewoon te veel werkjes om handen. Zo af en toe zal deze dus worden opgepakt en haak ik het verder in mijn eigen tempo.

Miss Wooly


Kennen jullie die geweldige leuke schaapjes nog die ik heb gehaakt? Ik heb haar al twee keer voor een bestelling gehaakt maar in Januari 2015 besloot ik om er eentje voor mijzelf te gaan maken. Natuurlijk kwam ik niet verder dan een klein stapeltje hexagons..

Haken voor het goede doel


Om wat restjes weg te werken had ik besloten om weer voor Zonnedekens te gaan haken. Een goed doel dat dekens maar ook gehaakte en gebreide knuffels inzamelt voor langdurig zieke kinderen. Heel enthousiast begon ik te haken aan deze leuke knuffeldoekje. Vijf doekjes zijn af, nu wachten ze alleen nog op een konijntje of uiltje voor bovenop het doekje..

Sokken breien


Ik haak en borduur niet alleen, ook wordt er af en toe nog iets gebreid! Een heerlijk klusje, maar eentje die wel wat meer geduld vraagt. In februari 2015 plaatste ik dan ook mijn laatste update van deze gestreepte sokken. 

Baby dekentje


Een lief baby dekentje met kabel patroon dat ik vorige maand ben begonnen. Dit dekentje heeft geen haast en zal er af en toe worden bij gepakt.

Vingerloze handschoenen 


Bij een zelfgebreide sjaal horen natuurlijk ook een paar warme, zelfgemaakte handschoenen. Vorige week zette ik de eerste handschoen op de pennen en vandaag zal ik verder gaan met de tweede.


♥ ♥ 

Gestopt

♥ Sommigen zullen hem misschien al missen, de paars met turquoise Ripple Blanket die ik begin januari ben gestart. Hoe mooi het voorbeeld er ook uit zag, ik krijg de kleuren niet naar wens. Ik heb dan ook besloten om deze deken niet verder te gaan maken.

Ontzettend blij was ik toen eindelijk mijn Wayuu Mochila tas goed leek te gaan. Het patroon zit er aardig goed in, maar nu begin ik te twijfelen over mijn kleur keuze. Met mijn gekozen kleuren komt het patroon niet goed tot zijn recht. Misschien dat ik haar toch maar ga uithalen en later overnieuw begin.

Begin dit jaar begon ik met een trappelzak te breien, leuk voor als ik zwanger zou worden dacht ik. Helaas heb ik wat kleine foutjes erin zitten en zit ik erover na te denken om het uit te halen. Het enige wat mij tegen houdt is dat ik de trappelzak al voor 3/4 af heb..


Behoorlijk wat projecten dus. Het valt mij de laatste tijd wel op dat ik aan sommige projecten nog heel veel plezier aan beleef en aan anderen een stuk minder. Misschien dat dit lijstje de komende tijd dus nog verder zal inkrimpen qua wips, maar misschien worden ze ook wel afgemaakt. Het sleutelwoord blijft immers 'plezier'.

Heb jij er ook zoveel wips?

You May Also Like

11 Reacties

  1. leuke projecten heb je gestart en jammer genoeg ook gestopt;.. maar is nu eenmaal zo, denk dat iedereen dat wel eens heeft dat je bepaalde projecten niet afwerkt... of opnieuw start. en jawel ik heb er ook verschillende, alleen minder van breien, want dat doe ik momenteel minder, maar van borduren heb ik er heel wat ... je rippeldeken vind ik nochtans prachtige kleuren hebben.. maar zoals je zelf zegt, je moet er plezier aan hebben, is dit niet het geval, dan laat je het beter even liggen tot je weet wat je ermee zal doen. veel haak, brei en borduurplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. EIgenlijk is het wel leuk wanneer je is kan afwisselen van project. Die Crochet Along vind ik heel mooi. Zowel van vorm als kleurencombinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch nog een hele hoop! Wel altijd jammer als bepaalde projecten niet helemaal naar wens zijn. Ik heb op dit moment eigenlijk alleen mijn granny a day deken waar ik mee bezig ben. Al bedenk ik mij nu net dat ik ook nog ergens een omslagdoek heb liggen die nog af moet. Een andere grote vierkant wat ook een deken moet worden. En ik heb ook nog wol voor een poncho liggen waar ik toch ook echt eens aan moet gaan beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent met een hoop leuke projecten bezig. En alleen doen waar je plezier aan beleefd hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow je bent aan veel projecten tegelijk bezig. Zelf kan ik het niet maar het lijkt mij wel fijn. Misschien een deadline voor elk project maken? Dan geraken ze misschien af. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jij bent lekker bezig :-). die pixeldeken is gaaf zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In vergelijking met mij ben je met heel veel tegelijk bezig: ik heb 1, hoogstens 2 projecten tegelijk bezig, maar ieder zijn voorkeuren ;-) ik ben benieuwd wat het eerste af zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eerder had ik nooit projectjes die bleven liggen, nja op de dekenproject na dan (maar daar haakte ik dan uiteindelijk een kussen van!). Nu heb ik twee projectjes liggen, omdat de derde voorrang heeft gekregen. Eerst de afscheidscadeautjes af haken en dan weer mn southbay sjaal erbij pakken en mijn deken (wat volgens mij weer zo'n project word van het duurt te lang haha)... Leuke projectjes heb je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het blijven allemaal prachtige werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een hoop mooie projectjes ben je mee bezig! Veel (haak)plezier

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥