Het is herfst!

by - oktober 14, 2015

De blaadjes vallen weer van de bomen, de grond ligt bezaaid met eikeltjes en kastanjes en voor het eerst gaf de thermometer een enkel getal aan. Vijf graden.. het is lang geleden dat het zo koud was s'ochtends! Wij mensen hebben de zomer natuurlijk nog vers in het geheugen staan dus aan die koudere temperaturen moeten we weer eventjes wennen..


Maar met een lekkere sjaal en handschoenen ( oeps, die heb ik nog niet af ) is het prima te doen. Sterker nog, het is heerlijk nu buiten! De lucht is blauw, de blaadjes ritselen zo fijn aan de bomen en af en toe komt er zelfs een heerlijk zonnetje om de hoek. Ja, het is nu echt de tijd om lekker naar buiten te gaan!


Ondanks dat het zonnetje erg aangenaam is, zorgt het wel voor wat hindernissen tijdens het fotograferen. Ineens veranderen de kleuren, soms zorgt het voor wat extra sfeer en soms verpest het je foto... Dan komen een stukje creativiteit, improviseren en loslaten om de hoek kijken. Ongemakkelijk wikkel ik mij in allerlei poses om toch die mooie herfst sfeer erop te krijgen. 


Maar dat maakt het ook wel tot een uitdaging. Het zorgt ervoor dat niet iedere wandeling en foto sessie hetzelfde is, het zorgt voor afwisseling en zo blijft het ook leuk en uitdagend. En als je dan thuis komt en je foto's met veel nieuwsgierigheid opent.. soms komen er dan hele mooie en onverwachtse plaatjes naar boven. Zelfs met een scherp zonnetje..

You May Also Like

11 Reacties

  1. Die laatste foto is echt mooi geworden! En het is heerlijk nu, vooral als het zonnetje schijnt en de lucht blauw is. Vandaag is het grijs hier en dat vind ik maar niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brrr ja het is duidelijk maar iets boven nul! Als het dan ook nog regent dan plof ik het liefst binnen op de bank. Maar gisterenavond hebben we ons wel al hardlopend naar buiten toebegeven, toch wel een overwinning!
    Fotograveren in de herfst is erg tof! Juist met die verschillende kleuren maken de foto's mooi. Ik vind vooral de paddestoelen op het mos zo mooi, gaaf die kleuren! Ik fotografeer vaak op de bewolktstand en dat zorg voor nog meer kleur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel te koud is het na mij zin. Hier is het vier graden en in de nacht al 1 graden. In de Ardennen geven ze alvast sneeuw. Die sneeuw kan je binnenkort wel gebruiken. Ik ben er nieuwsgierig naar. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, die eerste foto van dat blaadje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind dat je mooie foto's hebt gemaakt :-). Ik vind de herfst ook altijd lastig vast te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooie foto's!
    Wij zijn nu op de Veluwe, maar zo jammer: het regent al de hele dag en het is zo koud, niet leuk. Nou ja, volgende keer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. JE hebt de herfst prachtig vast gelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die laatste foto vind ik het heel mooi. Het lijkt iets uit een sprookje ... alsof er elk moment een elfje vanachter die boomstam kan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! ♥ Terwijl ik deze foto heel vluchtig heb genomen met de gedachte dat het vast niet zou lukken. Kan je nagaan..

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥