De unboxing van mijn Hygge pakket

by - februari 08, 2017

Bij het lezen van de titel denk je vast ' de wattekes?'.  Hygge, ik kende het ook eerst niet maar je ziet en hoort het woord steeds vaker opduiken. Zeker in de haak wereld want er gaat een nieuwe Crochet Along starten, de Hygge shawl!


Hygge is een Deens woord voor gezelligheid, knusheid. Gezellig een kopje thee met je beste vriendin doen, opgekruld een goed boek lezen, in het hoekje van de bank heerlijk zitten te borduren of breien, genieten van een verwarmend haardvuurtje.. al deze momenten zijn heel Hygge. Het is dus gezelligheid en genieten van die kleine, maar oh zo mooie momenten. 

En daar is deze mooie shawl op geïnspireerd. De CAL zal 13 a 14 weken duren en iedere week komt er een klein stukje van het patroon uit. Je haakt dus samen aan de shawl, maar wel individueel aan je eigen project. Zo heeft iedereen aan het eind van deze weken een mooie shawl. Voor deze CAL werden er bij Scheepjes vier originele kleurvarianten uitgegeven: Rainbow, Jewel, Pastel en The Danish Mermaid. Waarbij de laatste door Simy's Studio is ontworpen. Een prachtige kit met veel blauw- en groen tinten. En deze laatste kit heb ik dus ook besteld. Kijk je mee naar mijn unboxing?




Al twee weken staat dit pakketje mooi te wezen op onze sidetable. Want eenmaal geopend zou het mooie zegel niet meer intact zijn. Voorgaande jaren heb ik wel eens vaker meegedaan aan een CAL, maar ik rondde ze nooit af. Altijd was ik ontevreden over mijn kleurkeuzes en stopte ik er al snel mee. Omdat ik toch wel graag met deze CAl mee wilde doen, besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en gewoon een orginele kit te bestellen. Het is wel wat duurder dan ik gewend ben, maar oh zo leuk! 


In eerste instantie had ik de Rainbow kit gepreorderd. Maar toen ik het voorbeeld lapje van The Danish Mermaid zag, was ik om! Snel stuurde ik een emailtje naar het Wolcafe met de vraag of ik nog van kit kon ruilen. Dit kon gelukkig! En wat blijkt, deze had ze al op voorraad dus de volgende dag mocht ik dit mooie pakketje al ontvangen! Als je de kit opent, zie je gelijk dat deze bollen Stone Washed de grootste zijn. Deze bijzondere, gemêleerde blauw tint is de basis kleur. Nog nooit eerder heb ik hiermee gehaakt, dus ik ben erg benieuwd.



En deze kleine, schattige bolletjes van Catona zijn de accent kleuren. Hiermee zal het patroon op de shawl worden geborduurd. Daarom sprak deze CAL mij ook zo erg aan, je combineert haken en borduren.


De accessoires die bij de kit zitten. Alleen bij The Danish Mermaid krijg je een andere bedel en knoop. Opzich jammer, maar als ik echt graag een Eland bedeltje wil, kan ik deze natuurlijk altijd zelf ergens aanschaffen.  



En om alvast in de Hygge stemming te komen, heeft Design by Claire een hele mooie Hygge poster ontworpen. In verschillende kleuren, zodat het perfect bij je gekozen kit past. Als je zelf een kleurencombinatie hebt ontworpen, sluit de poster niet helemaal aan maar er zit vast wel iets moois voor je bij. De poster is trouwens gratis beschikbaar gesteld en ik heb de mijne al uitgeprint, wel op een kleiner formaatje zodat het in een fotolijstje past. 

Zoals je al wel merkt ben ik erg gelukkig met mijn bestelde kit en kijk ik erg uit naar de Cal! Mocht je alvast willen spieken naar een voorbeeld in mijn gekozen kleuren, dan kan je hier(klik) even kijken. De CAl gaat volgende week woensdag beginnen en vanaf dan kan je iedere week een update van mijn gehaakte shawl hier op Kersenbloesems volgen..

You May Also Like

14 Reacties

  1. Wat een prachtige kleuren, ben benieuwd hoe het gaat worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kleuren! Ik wou al even gaan spieken maar helaas doet de link het niet.. Dus ik wacht gewoon je update's maar af! Want ik ben wel benieuwd hoe de shawl gaat worden :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De link brengt je naar een facebook pagina, want alleen daar heb ik het eindresultaat van deze Mermaid kunnen vinden. Maar als je op google Hygge Cal invoert krijg je zeker wat mooie plaatjes te zien van de andere kleur varianten. En inderdaad, je gaat het vanzelf hier op Kersenbloesems zien ;)

      Verwijderen
  3. Hele mooie kleuren garen! Ik heb uiteindelijk besloten om het toch niet te doen.. zo'n Cal lijkt mij wel erg leuk en gezellig maar het eindresultaat spreekt mij (ondanks de Scandinavische naam) toch niet zo aan.. dan is het best een hoop geld. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, ik vond het ook veel geld. Maar omdat mij het toch wel erg leuk leek heb ik toch besloten om eraan mee te doen. Komt vanzelf wel weer een ander project voorbij wat misschien wel iets voor je is.

      Verwijderen
  4. Ik heb er al veel over gehoord, dus ben heel benieuwd naar het resultaat! De kleuren zijn in ieder geval al prachtig! En wat leuk dat er hygge posters zijn! Ik ga deze cal niet maken, maar ben toevallig wel het boek Hygge aan het lezen. Misschien print ik de poster gewoon uit ter decoratie ;-) Alvast veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Over dat boek heb ik ook al veel gehoord, ben er wel nieuwsgierig naar geworden. Wat vind je er tot nu toe van? De poster, ondanks dat je niet mee haakt aan de CAl, is altijd leuk om uit te printen.

      Verwijderen
  5. Wat leuk dat je meedoet. Ik ben erg benieuwd :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig pakket, heel mooie kleurencombinatie! Ik heb erover gelezen, maar ga zelf niet meedoen. Al vind ik de shawl wel heel mooi. Grappig dat Hygge door het boek zo snel zo bekend geworden is. Ik zag het nog niet eens zo heel lang geleden (eind vorig jaar) in de boekhandel liggen en vlak daarna zag je 't ook overal voorbij komen. Ik heb nu zelf een boek erover uit de bibl. meegenomen, ik hou wel van gezelligheid!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is wel een hele bijzondere manier van samen haken Michelle :-)
    Ik zie ook prachtige kleuren. Jou creativiteit in acht genomen gaat dit weer een geweldig mooi project worden :-)

    Sorry voor mijn late bezoek en reactie maar ik was lekker even vanaf 1 februari tot 7 februari naar Texel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kleuren, benieuwd wat je ervan gaat maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie kleurtjes. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige combinatie aan kleuren. Heel erg veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥