Wat deed ik tijdens onze kerstvakantie?

by - januari 04, 2019


Nog maar twee (weekend) dagen en dan komt deze kerstvakantie alweer ten einde. Ik zal eerlijk bekennen dat wij heel erg uitkeken naar deze kerstvakantie! Onze laatste vakantie dagen waren een klein halfjaar geleden al opgemaakt en het vooruitzicht op twee weken gezellig thuis zijn met uitstapjes was erg aantrekkelijk.

Helaas werd Eleanor met eerste kerstdag ziek ( doorkomende kies, huilerig, koorts en alles erop en eraan)  en dit zette door naar een heftige verkoudheid waar ze zelf veel last van had. Hierdoor sliep ze minder goed en waren de dagen lang. Niet echt ideaal voor je vakantie, maar gelukkig knapte ze na een aantal dagen weer op ( en kon mijn verkoudheid beginnen) en konden wij in de tweede week van onze vakantie genieten van ons gezinnetje en onze vrije dagen.



Wandelen

Gezellig met z'n drieën ( plus Bentley) naar het bos of park, of samen met mijn kleine vriendje.. Hoe maakte mij niet zoveel uit, maar ik wilde graag weer wat vaker naar buiten. Het weer werkte niet altijd mee, waar Eleanor alleen maar blij mee was want dan mocht ze in de plassen spelen! Maar alles bij elkaar heb ik toch weer heel wat stappen mogen zetten deze vakantie, zo fijn!


Uitslapen

Nu vind ik normaal gesproken uitslapen helemaal niet zo belangrijk, maar zo af en toe eens iets langer blijven liggen is wel erg fijn. Zeker als je peuter de laatste tijd wat vroeger (06.30 a 06.45 uur) wakker was. Gelukkig vind manlief uitslapen minder belangrijk dus hij haalde Eleanor uit bed zodat ik wat langer kon blijven liggen. Schijnbaar had mijn lichaam het ook nodig, want als ik geen wekker zette kon ik zo tot een uurtje of half tien blijven slapen. Oeps, zo lang uitslapen hoefde nou ook weer niet! 


Samen zijn

Natuurlijk deden wij ook een aantal dingen samen als gezin zijnde. Zo gingen wij winkelen voor nieuwe kinderkleding, aangezien de kleine meid alweer gegroeid is. Maatje 104 is misschien niet iets te groot maar zit veel beter dan haar 'oude' maat dus het werd tijd voor nieuwe kleding. Ook werden er lekker wat kopjes koffie in de stad gedronken. Stond er een speelochtendje bij Ballorig op de planning, wat Eleanor helemaal geweldig vond!  En aten wij een pannenkoekje bij een pannenkoekenhuis.

Natuurlijk speelden wij ook veel binnen met de Zoefzoef diertjes, lazen boekjes, speelden met de klei of bouwden wij de treinbaan op. Een perfecte week met verschillende, leuke uitjes als je het mij vraagt..

Opruimen & Schoonmaken 

Misschien niet een heel spannend onderwerp, maar zo na alle feestdagen vind ik het wel zo fijn om het huis op te ruimen, schoon te maken en mijn oude vertrouwde decoratie weer terug te plaatsen. En dat deed ik dan ook. De dagen na kerst, terwijl Chris met Eleanor speelde kon ik mij even op het huis richten. Gelukkig hebben wij een niet al te groot huis, dus ik was ook nog wel een keertje klaar. Een fijne en frisse start voor het nieuwe jaar..


Borduren

De uurtjes die Eleanor wél sliep, dus vooral in de tweede week van onze vakantie kon ik heerlijk borduren. De kleine meid moest echt even bijslapen dus ik heb heel wat steekjes kunnen zetten. De Fall Fairy verveeld nog steeds niet, dus ik ging fijn aan haar verder. Binnenkort zal ik een nieuwe update van haar plaatsen, want deze foto is even uit de collectie geleend. 




En dat was alweer onze kerstvakantie. De vakantie liep anders dan wij gehoopt hadden, voornamelijk de kerstdagen vielen een beetje in het water maar gelukkig verliep de tweede vakantie week wel erg gezellig. Een heerlijke verdeling tussen gezelligheid en ontspanning. Een week waarin ik de batterij weer een beetje kon opladen en waar wij allemaal wat tijd samen konden doorbrengen. Een geslaagd weekje dus!  


Wat deed jij tijdens je vrije dagen?


You May Also Like

5 Reacties

  1. Fijn juist zo'n schone en frisse start van het jaar! Goed om te lezen dat jullie hebben kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne vrije dagen. Fijn te horen dat Eleanor gelukkig de 2de week weer opknapte. Ik heb ook zeker genoten van mijn vrije weken en helaas komt Maandag het werkende leven weer voorbij ;-) Zal wel even lastig worden weer in het ritme te komen...

    Fijn weekend! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat jullie de tweede week toch nog wat konden doen en je fall fairy groeit wel heel snel. en ik had geen vrije dagen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zeg zo lang uit kunnen slapen. En lekker wandelen en samen heel veel vrij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja alleen dat al was zo fijn! Soms is samenzijn belangrijker dan echt wat doen he.

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥