Fall Fairy | Paars tinten en wat blaadjes

by - januari 06, 2019

De vele paars tinten laten je misschien afvragen of dit echt wel de Fall Fairy is. De laatste tijd borduurde ik vooral met geel-, oranje- en bruintinten maar nu zijn het vooral paars tinten. Juist deze tinten, mijn lievelings kleur, maken de jurk van de Fairy zo mooi. 




Al vele strengetjes garen heb ik erbij moeten kopen, om zo alle gaten dicht te borduren. Want als ik ergens een hekel aan heb, is het om 'gaten' in mijn borduurwerk te laten vallen. Ik borduur gewoon liever alles dicht. Ik borduur alles het liefste dicht en eigenlijk toch ook wel per rij. Niet exact tot op het laatste steekje van het blokje, maar wel in zekere zin. Grappig eigenlijk dat iedere borduurster haar eigen voorkeuren heeft terwijl wij allemaal dezelfde (soort) patronen borduren.


Vele blokjes zullen nog met paars- en bruin tinten worden geborduurd. Maar wel in een iets lager tempo want de vakantie zit er weer op. Na twee fijne ( en soms iets minder fijne dagen) weken zal het gewone ritme vandaag weer beginnen. Wat stiekem ook wel weer fijn is.  Tot de volgende borduur update! 

Ps: Mocht je tussendoor eens bij een afbeelding van het eindresultaat willen spieken? Deze is te zien op mijn borduurpagina.

You May Also Like

7 Reacties

  1. Mooi inderdaad met dat paars! Geeft het diepte. Ik merk dat ik toch eerst alle naastgelegen blokjes van dezelfde kleur doe, omdat ik anders zoveel van kleur moest wisselen (bij de monstera leken alle kleuren groen op elkaar en was het soms lastig om ze uit elkaar te houden). :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij sommige borduurwerken is dat nog best lastig ja! Vooral ook als je met veel kleuren werkt, ik markeer ook altijd het vakje waar ik mijn draadje 'parkeer' anders weet ik het echt niet meer ;)

      Verwijderen
  2. Ik vind dit patroon zulke mooie kleurtjes hebben. Ik heb ook hekel aan gaten, borduur ook zoveel mogelijk aan elkaar. Meer af ofzo😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies, het wordt een beter en mooier geheel he..

      Verwijderen
  3. Wat wordt ze toch mooi. Fijne als je alles dicht borduurt dat je meer het gevoel krijgt dat je vorderingen maakt vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, het voelt meer af hé. Leuk dat ondanks je zelf niet meer aan dr borduurd, je het toch nog een soort van ziet groeien ;)

      Verwijderen
  4. Ik heb vorige maandag tijdens een creatieve bijeenkomst nog eens het kruisjessteekwerkje bovengehaald dat al een hele tijd stil lag. Zelf ben ik blijkbaar iemand die ik kleurenvlakken werkt en van binnen naar buiten toe. Ik heb ook graag dat de achterzijde er verzorgd uitziet en dat is waarschijnlijk het grootste verschil ten opzichte van toen ik net met handwerk begon. Die achterzijdes leken één grote chaos van verspringende draden die niet werden ingestopt.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥