Highlights van 2018

by - januari 01, 2019

Als ik aan bijzondere momenten van het afgelopen jaar denk, dan blijft het in eerste instantie stil. Want 2018 was geen heel bijzonder jaar. Begrijp me niet verkeerd, het was een prima jaar maar het was geen epische jaar! Er zijn geen 'grootste gebeurtenissen' geweest. Wat ik aan de ene kant jammer vind, maar aan de andere kant vond ik de rust die er hierdoor was ook wel erg fijn.

Want 2018 was het jaar van stabiliseren denk ik. We woonden een paar maanden in ons nieuwe huis en maakten hier steeds meer een thuis van, Eleanor werd een jaar ouder en sommige dingen werden hierdoor makkelijker, ik vond mijn nieuwe routine, wij genoten van een rustige zomer en de weekenden werden vaak in het bos, thuis of in onze plaatselijke lunchroom 'Stoet' gespendeerd. 

Wij sloten het jaar af met twee onrustige maanden met een af en aan ziek klein meisje die ook nog eens op de Peuterspeelzaal mocht beginnen en manlief die van baan wisselden maar voor de rest was het een prima jaar. In deze blog blik in nog een terug op mijn Highlights van 2018


Mom life

Hoewel ik nog niet alles even makkelijk vind, ging dit jaar al veel soepeler dan vorig jaar. Ik vond iedere maand meer mijn eigen ritme en ook begon ik Eleanor beter te begrijpen. Dat zij ouder werd en hierdoor meer kon aangeven hielp ook enorm! Ook het feit dat zij beter ging slapen was een verademing voor mij. Ik kon beter tot rust komen en zodoende was ik overdag ook een leukere mama.

Rondom haar ontwikkeling heb ik ook grote veranderingen gezien! Zo ging ze van twee slaapjes overdag naar eentje ( maar wel langer hierdoor), leerde zij iedere maand nieuwe woordjes erbij, leerde beter zelfstandig spelen, kon steeds verder wandelen, ging van een ledikantje naar een eenpersoonsbed en weer terug, ging voor het eerst naar de Peuterspeelzaal en werd twee jaar!


Body modification

Ik had er eerder dit jaar al een stukje over geschreven, maar in Januari liet ik eindelijk mijn gewenste Septum piercing zetten. Je weet wel, dat ringetje door mijn neus. Nog steeds ben ik er super blij mee en nog nooit heb ik spijt van deze keuze gehad. Momenteel draag ik nog steeds hetzelfde sieraad en dit vind ik voor nu prima. Misschien dat er in 2019 een ander sierraadje in komt maar dan moet ik eerst iets moois tegen komen. En ook in mijn gestretchte oren kon ik een ander sierraad plaatsen! Het stretchen was gelukt en ik behaalde mijn felbegeerde 12 mm!

In 2018 heb ik ook meerdere keren mijn haren met Henna geverfd en mijn haar is nog nooit zo vol en gezond geweest! Een fijne natuurlijke keuze, eentje die ik in 2019 zeker zal hervatten.


Uitjes & Vakantie 

Het jaar 2018 was zeker niet het jaar van de vele uitjes, vakanties en wandelingen! Ergens vind ik dit wel erg jammer, maar het feit dat de kleine meid niet meer in de kinderwagen wil maakt verre wandelingen maken nu eenmaal onmogelijk. Natuurlijk gingen wij wel korte stukjes in de buurt wandelen en ook werd er een paar keer per maand  het park en bos bezocht. Maar echt die heerlijke verre wandelingen in een ander natuurgebied werden gemaakt wanneer zij bij opa en oma  een middagje mocht spelen.

Wel gingen wij samen als gezin vele malen naar de kinderboerderij, wat altijd super leuk is met zo'n kleintje! Maar wij gingen ook naar de Dierentuin in Nordhorn en bezochten een schapen boerderij voor de nationale Lammetjes dag. Wat achteraf één van mijn lievelings uitjes van dit jaar bleek te zijn.

In Juni gingen wij voor het eerst als gezin zijnde op vakantie. Helaas had de kleine meid erg veel last van doorkomende tanden en werd ze ook nog een dagje ziek maar voor de rest hebben wij ons prima vermaakt. Wel moest deze mama even een beetje gas terug nemen qua dagjes weg en bezienswaardigheden verkorten. Wat soms even wennen was.  Hele dagen luieren is niet mijn sterke kant heb ik geleerd..


Borduren

2018 was een heel mooi borduur jaar! Niet alleen heb ik de Wreath of All Seasons afgemaakt, ook borduurde ik maar liefst zes pagina's van de Fall Fairy!  Ook Liberate Me mocht een beetje groeien, ik borduurde de derde en vierde pagina van haar af. 

Heel af en toe pakte ik de haaknaald erbij om een cadeautje voor pasgeboren baby's te haken en zo gleden er een paar bijtingen, kralen ringen en knuffeldoekjes van mijn haaknaald af.

Blog

In 2018 ging ik op een andere wijze bloggen. Dat wil zeggen, ik ging schrijven als ik dit wilde. Ik maakte mij niet meer zo'n zorgen om content schema's en regelmatig publiceren en schreef en publiceerde eigenlijk alleen als ik dit wilde en er tijd voor had/vrij maakte. En door deze blog wijze kreeg ik het plezier in het bloggen weer terug en werd het weer ontspannen en ongedwongen.

In 2018 publiceerde ik 139 artikelen, één van de laagste aantallen van al mijn blogjaren. Maar voor mijn gevoel was dit jaar wel één van die jaren waarin ik de beste content schreef. Mijn blog is hiermee zeker gegroeid. Met ruim 9.200 unieke bezoekers en 55.866 pageviews (bron: Google Analytics) vond ik het een mooi blog jaar.




En al deze topics sommen mijn afgelopen jaar wel mooi op. Een jaar wat uit het moederschap, tijd maken voor mijzelf, fijne muziek, vele fijne borduur uurtjes, af en toe een dag voor ons samen, een drie tal concerten  en tijd voor mijn gezin vrijmaken bestond. Hopelijk mag dit alles groeien in het komende jaar. En mag de (zelf)acceptatie en zelfzorg iets hoger op mijn prioriteiten lijstje liggen.

Waar bestond 2018 voor jullie uit? 

You May Also Like

7 Reacties

  1. Mooi geschreven, wat een mooie inzichten ook. Geniet van wat 2019 gaat brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een fijn jaar waarin je naar (meer) balans hebt gezocht.

    Wat een goed nieuws dat je nieuwe routine bevalt nu je de kleine meid steeds beter begrijpt. Ik vind je haar trouwens echt heel mooi met henna!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik had van te voren nooit gedacht dat het mij zo goed ging bevallen hihi. En alle cliché's zijn waar, als ze ouder worden, wordt het makkelijker maar sommige dingen worden wel anders.

      Verwijderen
  3. Klinkt als een erg fijn jaar, leuke terugblik! Op naar een prachtig 2019 <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi overzicht! Foto van jou en je piercing is heel erg mooi!!! Ik hoop dat 2019 hier zo'n jaar wordt als 2018 voor jouw was. Na een verhuizing moet je nu eenmaal even stabiliseren he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een verhuizing brengt vewl teweeg inderdaad, hopelijk mag 2019 een wat rustiger jaar voor je worden.

      Verwijderen
  5. Ik heb eigenlijk hetzelfde gevoel bij 2018. Nu is dat wel vaker het geval bij me hoor dat ik aan het einde van het jaar vooral het gevoel heb dat het een vrij rustig jaar was waarin alles gewoon zijn gangetje ging. Dit jaar waren de uitschieters het feit dat ik na lang dromen toch nog eens naar Londen kon terugkeren en dat ik nogmaals tante mocht worden. Ook de knuffels van mijn metekindje en neefjes deden echt deugd. Net als de rustige avonden thuis met manlief. Gelukkig is kalmpjes aan ook heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥