De populairste artikelen van 2018

by - december 31, 2018


Het einde van het jaar nadert en net zoals zoveel bloggers ga ik ook eens gezellig terug blikken op het jaar 2018. Hoewel niet iedereen er misschien van houd, vind ik het zelf super leuk om nog eens terug te kijken!  Zowel bij anderen als bij mijn eigen blog. En daarom houd ik ook zo van bloggen denk ik, het is eigenlijk een online dagboekje die je op ieder moment nog eens kunt terug lezen. 

Het jaar 2018 stond vooral in het teken van Eleanor en mijn rol als moeder. Hoe wij van de Baby periode naar de Dreumes tijd rolden en alles wat daarbij hoort. Maar toch is het mij gelukt om dit jaar ook vele uren voor mijzelf te spenderen. Ik sprak vele gezellige middagen af met vriendinnen en ook werd de stad of bos in mijn eentje bezocht. Ik borduurde meer als vorig jaar en ook verschenen er wat nieuwe onderwerpen op Kersenbloesems.nl.  Lees je nog eens mee met de populairste artikelen van 2018?




Ook dit jaar, in Januari probeerde ik weer een Bullet Journal te starten. Aan mijn toon kan je misschien al wel merken dat ik het bijhouden van een Bullet Journal dit jaar dus weer niet volhield. Maar ik heb er zeker wel plezier aan gehad, en jullie vonden dit blogje over mijn tweede Bullet Journal ook leuk genoeg om massaal aan te klikken. 


Hoewel ik de Weekly Moments super leuk vind om bij te houden en te maken merk ik dat er altijd verschillend op wordt gereageerd. En met reageren bedoel ik vooral de views want dit zit eigenlijk altijd wel goed. Deze Weekly Moments was jullie favoriet van de maand Februari. En eerlijk gezegd vond ik dit ook een fijne week, waar wij o.a ons tien jarig samenzijn vierden!


Na een lange, koude en natte winterse periode ga ik graag weer zo vaak mogelijk naar buiten! Dit jaar gingen wij met onze kleine Eleanor naar de nationale Lammetjes dag. Dit keer naar een andere locatie, maar wat was het leuk!

Hoewel de meeste mensen het ringetje door mijn neus maar apart vinden, is het een leuke conversatie starter. En niet alleen voor gesprekken, maar dit blogje werd ook graag door jullie gelezen. Had jij mijn nieuwste piercing al gespot op foto's?

Niks is fijner dan na een donkere winter periode weer heerlijk in de tuin bezig te zijn. Nieuw leven te zien op komen en voor het eerst weer de kussens in de buitenstoelen te leggen en te genieten van de zon. Om nieuwe planten te kopen en de tuin een klein beetje te veranderen. In deze update liet ik zien wat al die zonnestralen voor het leven in onze achtertuin deed.


Hoewel ik altijd mama ben, is Eleanor soms ook even bij andere mensen. Zo is op één dag in de week bij mijn moeder en hadden wij ook een papa dag. Inmiddels is dit een klein beetje veranderd, maar hier zal ik binnenkort weer eens over schrijven. In deze blog kan je alles over onze oma- en papadag lezen van het afgelopen jaar.

Juli - Bewust worden
Een artikel wat in Samenwerking tot stand is gekomen, maar eentje die ook een kijkje geeft op ons idee over eventueel een tweede kindje. En vooral de nadruk legt op het genieten van nu. En het vastleggen van die mooie momenten om ze voor altijd te koesteren.

Leuk om te zien dat wederom een Weekly Moments overzichtje de top twaalf artikelen van dit jaar heeft gehaald. In deze Weekly Moments laat ik wat uitstapjes, warme dagen en vooral heel veel borduur updates zien.

In de maand September schreef ik een openhartig blogje over mijn twijfels of het 'alleen maar ' thuisblijf moeder zijn en alles wat er bij komt kijken. 


Oktober- Het egeltje
Voor eerst van dit jaar startte ik een nieuw borduurwerkje. Ik had immers Wreath of All Seasons  af geborduurd en daarvoor in de plek begon ik aan dit leuke egeltje. Het egeltje werd met open armen door jullie verwelkomt, schijnbaar ben ik niet de enige die verliefd is op dit leuke prikkelige diertje ^^

Iedere mama en papa gaat speciale momenten meemaken met zijn of haar kleintje. Dit was voor mij zo'n moment. Ik vond het geweldig om samen met mijn kleine meisje een 'groot bed'bij de Ikea uit te zoeken en samen op te zetten, maar oh wat vond ik die eerste nachten spannend! Gelukkig was ik de enige die het spannend vond, want Eleanor sliep er heerlijk in. S'middags overigens niet, dan slaapt ze in haar ledikantje. En momenteel slaapt ze ook de nachten weer in haar ledikantje om te kijken of ze dan weer beter en langer de nachten door slaapt..

Een artikel die ik eigenlijk niet snel van mijzelf had verwacht, ik ben immers gek op het versturen en krijgen van (kerst) kaarten! Maar dit jaar dacht ik er nog eens langer of na en besloot ik om er minder te versturen, want helemaal er mee te stoppen kon ik niet over mijn hart verkrijgen. Stuurde jij dit jaar nog kerstkaarten?


Vele verschillende onderwerpen kwamen dit jaar voorbij. Verdeeld onder familie (uitjes), persoonlijke stukjes over het moederschap en mijn struggles hierin, vele borduurupdates, enkele mooie wandelingen en hier en daar een hersenspinsel. Dit jaar had ik voor het eerst in lange tijd de rust om artikelen te schrijven wanneer ik dit wilde zonder tijdstuk of de neiging om te 'moeten'. Ook was ik voor het eerst in tijden tevreden over mijn layout en vond een bepaalde rust als het om mijn blog ging.

Een blogjaar met vele lieve reacties, mooie statistieken en fijne samenwerkingen. Een fijn blogjaar die ik volgend jaar hopelijk samen met jullie voortzet. Dankjewel voor jullie lieve woorden en betrokkenheid en hopelijk komen jullie volgend jaar weer gezellig lezen.


Wat waren jullie favoriete blogjes of onderwerpen van Kersenbloesems.nl in 2018?

You May Also Like

5 Reacties

  1. Een heel leuk overzicht zo, grappig om te zien hoe afwisselend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi die diversiteit aan artikel die in dit lijstje staan. Op naar een mooi (blog)jaar met veel geluk, gezondheid en gezelligheid!<3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi blogjaar heb je gehad! Ik kijk uit naar je artikelen in 2019.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi overzicht! Lekker van alles wat! Mooie terugblik op 2018. :-) Ik wens jullie een schitterend 2019 toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hield altijd al van egeltjes maar sinds ik ontdekt hebt dat mijn Patronus een egel is eigenlijk nog meer. Ook dit jaar heb ik een heel aantal kerstkaarten gemaakt en verstuurd. Terwijl ik dit aan het typen ben kan ik de kerstkaarten die ons werden toegestuurd nog steeds zien hangen. Het zou goed kunnen dat ik ze pas in februari opberg.

    Het is leuk hé om via je je blog te kunnen terugblikken op het afgelopen jaar. Een tijdje terug was ik door oudere foto-updates aan het heenscrollen en toen kwamen er allemaal herinneringen terug.

    Ik denk niet dat ik één favoriete soort blogposts heb op jouw blog maar het volgen van je handwerkprojecten vind ik wel heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥