Weekly Moments | Koffie, stiksteekjes & nog meer warme dagen

by - augustus 04, 2018

Weekly Moments, een vaste blog die op de zaterdagochtend hier op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek van mijn week als thuisblijfmoeder. Foto's van onze kleine Eleanor, fijne middagen thuis met een borduurwerkje en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat ook gezellig een reactie achter over hoe jouw week was.

Zaterdag //  28 juli



Ik had eigenlijk wel erg zin in een lekkere kop koffie bij Bagels & Beans, maar ik zag het niet zo zitten om Eleanor mee te nemen aangezien ze niet echt op kleine kinderen zijn ingesteld. Maar het ging bijzonder goed! Nu nemen wij ook steeds vaker de tablet voor een filmpje mee en dit werkt erg goed. Zo kon ik eindelijk weer eens van een Maccachino met bosbessen muffin genieten. 

Bij thuiskomst plofte ik gelijk op de bank. De drukke dagen en minder slaap braken mij op. Tel daar nogmaals een hittegolf en een hypermobiel lichaam bij op en dan heb je een persoon die even een uur niks meer doet. Helaas moest ik wel want in de namiddag hadden wij de verjaardag van mijn oma. En terwijl wij buiten onder een party tent zaten, goot het uit de lucht. Eindelijk die lang verwachtte regen!


Zondag // 29 juli



Normaal gesproken gaan wij altijd op de zondag ochtend naar mijn opa en oma, maar omdat wij ze gisteren op de verjaardag al zagen gingen wij heerlijk wandelen. Een klein rondje, aangezien ons eigenwijze meisje niet meer in de buggy wil ( sinds 2 a 3 maanden). Maar het bos en de stilte ervan was heerlijk! Eenmaal thuis ging ons kleine meisje lekker slapen en kon ik nog wat borduren. Het begint haast standaard te worden hihi.

Toen ze wakker werd, wisten wij eigenlijk niet zo goed wat we moesten doen. De temperatuur was eindelijk lekker afgekoeld en daarom gingen wij weer eens naar de kinderboerderij. Nu vind Eleanor de speeltoestellen van de aangrenzende speeltuin er interessanter maar ik had wel even tijd om die lieve baby bokjes te knuffelen. Na een uurtje kinderboerderij gingen wij een deurtje verder voor een lekkere kop koffie met zelfgemaakt appelgebak. Gerund door mensen met een handicap en wij komen er graag. Er is een prachtige speeltuin voor kinderen bij en ook aan de kleintje is er gedacht..

Maandag & Dinsdag



Deze pak ik even bij elkaar, de dagen leken namelijk heel erg veel op elkaar! Ik had eigenlijk wat uitjes voor mij en Eleanor gepland maar ze was zo lief aan het spelen dat ik het ook niet zag zitten om met deze hitte met haar te gaan slepen. Dus wij bleven lekker thuis. Wij speelden met klei, zongen liedjes, lazen boekjes, keken een filmpje op de tablet, speelden met blokjes, zaten buiten in het zwembadje en als zij s'middags sliep borduurde ik wat. Fijne dagen zo!


Woensdag // 01 augustus



Soms vraag ik mij wel eens af of Eleanor niet te veel schermtijd krijgt, maar ze wordt er zo lekker rustig van. En omdat ze dan de rust vind, eet en drinkt ze ook veel beter! Normaal vliegt ze van her en der maar achter de tablet eet ze echt even lekker haar boterhammetje, stukje fruit of rijstwafel op. Ik vind het een best lastige kwestie. Tegen tien uur zaten wij in de auto richting haar opa en oma en rond half één was ik weer terug. I.p.v boodschappen doen liet ik Bentley uit, type een artikel, deed wat financiële zaken en borduurde wat stiksteekjes op mijn Wreath of All Seasons.

Ook probeerde ik mijn oren te stretchen van 10 mm naar 12 mm, maar dit lukte helaas niet. Een dik, rood en geïrriteerd oor als gevolg. De materialen werden weer opgeborgen en ik bestelde toch maar een 11 mm tunnel om het stretchen weer in stapjes te gaan doen. Ook bestelde ik twee bandshirt op een nieuwe webshop. Althans, hij is nieuw voor mij =)

Donderdag // 02 augustus



Normaal gesproken werkt Chris op de donderdag, maar omdat hij nog genoeg vrije dagen had staan besloten wij om af en toe een donderdag aan het weekend vast te plakken. Als een soort van mini vakantie dus! Wij reden nadat wij Bentley op haalde bij de Trimsalon, dit keer naar Gronau voor hun bekende Stadt & Tierpark. Een soort kinderboerderij, maar dan met een paar andere soorten dieren. Zo spotte wij verschillende vogels, een paar neusbeertjes, een heuse cavia schuur en ook wat leuke aapjes! Eleanor vond het prachtig! Helaas was ze behoorlijk moe en waren wij iets te laat vertrokken, maar de volgende keer blijven we er vast wel wat langer. Echt een aanrader! Je mag alleen niet bij de dieren in de hokken, maar zoals je kunt zien waren ze juist heel nieuwsgierig en aanhankelijk!

Eenmaal thuis deed ons meisje een heerlijke lang middagdutje. Bij ontwaken sprongen zowel man-als dochterlief in ons zwembadje terwijl ik de tassen in pakten. We zouden namelijk een pizza'tje in de stad gaan eten. Bij ons nieuwe favoriete zaakje, Happy Italy. Omdat Eleanor er behoorlijk wat loopruimte heeft, vind ze het er erg leuk en kunnen wij fijn wat meer blijven zitten. Zo kunnen wij ook van ons eten genieten zonder dat we telkens elkaar afwisselen om Eleanor ergens weg te vissen.

En hoewel ik helemaal niet zo van de alcohol ben - ik lust of verdraag het meeste niet eens - gaat een witbiertje er altijd wel in. Zeker naast een lekkere pizza!


Vrijdag // 03 Augustus


Hoewel het op de vrijdag onze papa dag is en manlief alleen met Eleanor op stap gaat leek het mij wel gezellig om samen even de stad in te gaan. Wij moesten nog wat schoentjes van Eleanor terug brengen en ach een cappucchino gaat er altijd wel in. Terwijl Eleanor heerlijk speelde met andere kindjes konden wij even zitten en bijkomen van de warmte. Met deze hitte is 25 minuten in de zon fietsen niet zo geweldig kan ik je vertellen!

Eenmaal thuis ging de kleine meid gelijk door naar bed want oh wat was ze moe! Ze heeft helemaal geen last van deze warmte, maar ze wordt er wel eerder vermoeid van. En schijnbaar flink ook, want ze sliep drie uur lang! Ondertussen haalde ik boodschappen, ging langs de apotheek, kocht een nieuwe nachtcréme bij de Etos en ook gelijk deze maskertjes ( ben benieuwd!) en zette nog wat stiksteekjes aan mijn Wreath of All Seasons.

In de namiddag, na het avond eten gingen Chris en Eleanor nog even samen naar het Rutbeek. De recreatieplas hier achter onze woonwijk. Terwijl hun weg waren typte ik deze Weekly Moments, deed wat financiële (blog) zaken en verwonderde mij over de aanhoudende warmte. Ik kijk zo erg uit naar minder warme dagen, soms zelfs na de herfst! Maar nog eventjes een goede week vol houden en dan zouden de temperaturen zakken. Normaal ben ik nooit zo weer geobsedeerd, maar hier in het oosten is het vaak op zijn warmst van Nederland en na al die warme dagen (en nachten) ben ik er wel klaar mee.. 


Is de warmte bij jouw nog vol te houden?

You May Also Like

5 Reacties

  1. De warmte is echt afmattend. Toch heb je nog een hoop gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn heerlijk naar het bos<3 Awww en geitjes aaien/voeren is altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Opeens ben ik blij dat ik bij zes graden werk want die warmte, daar ben ik niet voor gemaakt ;) Je hebt toch lekker wat gedaan ondanks die hitte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mij is die warmte écht té veel! Morgen terug aan het werk na 11 dagen verlof en ik weet nu al dat ik moe zal zijn alleen al door de hitte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met het hete weer had ik heel erg dat de dagen op elkaar gingen lijken. Nog meer doordat ik niet buiten kon komen en dus vrijwel elke dag binnen zat. Op een kort bezoekje aan de supermarkt na alleszins. Daardoor ben ik zelfs de verjaardag van mijn schoonmoeder vergeten. Gelukkig is het nu wat minder warm en ben ik nu wat minder verward.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥