Ik zag op tegen deze zomervakantie

by - augustus 13, 2018

Soms hoorde of las ik het wel eens bij andere moeders, maar dit jaar zag ik toch ook best een beetje tegen de zomervakantie op. Niet onze week waarop wij op vakantie (klik) gingen, maar de weken erna. Wij gingen namelijk voor de zomervakantie al op vakantie en dat betekende dus ook dat ik zes weken 'alleen' thuis met Eleanor zou zijn. Zonder mijn dagelijkse routines die ik voor mijzelf had opgebouwd. En dat vond ik toch best een dingetje!



Ik ben op mijn best als ik een routine heb. Een wekelijkse routine waar ik precies weet op welke dag ik wat ga doen. Natuurlijk kan hier van af worden geweken, maar om een beetje een idee te hebben hoe mijn week eruit gaat zien vind ik erg prettig. Geef mij maar vaste momenten of uitjes op vaste dagen. Daarom ben ik ook zo blij met mijn mamacafé op de dinsdag- en donderdag ochtend en onze omadag (klik) op de woensdag en de papadag op de vrijdag. Dit geeft een fijne, vaste structuur aan mijn week. 

Zonder deze structuur kan ik best wel tegen sommige dagen opzien. Natuurlijk vallen deze dagen achteraf altijd best mee, maar van te voren kan ik er erg tegen op zien. Zo ook deze vakantie, want mijn routine viel ineens helemaal weg. Maar ik ken mijzelf langer als vandaag en ik weet dat deze 'problemen' en doem scenario's vaak alleen in mijn hoofd bestaan, dus ging ik leuke uitjes opzoeken om met de kleine meid samen te doen.

En ik probeerde om deze lange vakantie in 'stukjes' te breken, zodat het wat beter te  behappen was, om het toch wat positiever te benaderen. Chris en ik zochten samen nog wat dagen uit waarop hij een dagje vrij zou nemen om zijn laatste vrije vakantie dagen op te maken. En voordat ik er erg in had, vlogen de dagen voorbij. Zelfs met die super warme temperaturen! 


Inmiddels gaan wij aan onze vierde vakantie week beginnen en kan ik niet anders zeggen dat de weken tot nu toe voorbij vlogen en grotendeels gezellig en leuk waren! Sommige dagen waren zo leuk, dat ik best af en toe trots op mezelf was. Vooral omdat ik er van te voren zo tegen op had gezien! Natuurlijk kan ik niet alle credit nemen, want ons meisje doet ook ontzettend haar best! Ze is zo lief momenteel dat het de dagen ook een stuk makkelijker en leuker maakt! Natuurlijk horen de fikse driftbuien en eigenwijsheid bij haar leeftijd en karakter maar ze kan zo lekker zelf spelen, genieten van een uurtje speeltuin of kinderboerderij, ze slaapt goed, ze leert met de dag nieuwe woordjes en handelingen en dit is zo leuk om te zien! 

Nee, ik laat mij al lang niet meer zo snel uit het veld slaan en daar ben ik dankbaar voor. Nu ik weer structuur aan onze dagen kan maken, iets wat mij veel beter af gaat met een dreumes als met een baby'tje,  gaan de dagen voor mijn gevoel ook een stuk makkelijker en sneller. Ons meisje, maar ook ikzelf hebben de laatste tijd zo'n mooie groei doorgemaakt dat ik alleen maar eventjes heel trots kan zijn..


Zag jij op tegen de zomervakantie?

You May Also Like

7 Reacties

  1. Ik verbaas me toch ergens wel dat jij er zo tegenop zag, kan me dat niet voorstellen, ik vind het heerlijk dat ik nu gewoon even drie weken fulltime vrij heb met mijn meisje, en daarna nog twee weken met zijn driee waar wel een verhuizing bij inzit. Al kan ik haar ook we achter het behang plakken af en toe, maar toch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat het verschil ook echt per ouder & kind is. Qua karakters, dag indeling etc. Maar ook of je fulltime thuis bent of werkt. Kan me voorstellen dat de werkende mama's onder ons er juist naar uit kijken!

      Verwijderen
  2. Herkenbaar! Ik zag er niet heel erg tegen op maar wel een heel klein beetje. Er zijn toch drie CJG dagen die opeens weg vallen. Waaronder ook een ochtend peuterspeelzaal valt voor Flynn. De weken zijn hier behoorlijk saai en ik ben best wel weer toe aan het normale ritme. Vooral ook omdat Flynn best wel in een pittige fase weer zit. Of dit komt door geen ritme meer te hebben geen idee. Maar ik denk wel dat we beide daar weer aan toe zij. Zo waren we vanmorgen even bij het CB waar het CJG naast ligt en hij wees steeds naar die ruimte toe, dat die daar heen wilde. Dus volgens mij mist hij het ook wel. Nog even drie weekjes doorzetten en dan mogen we gelukkig weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat het inderdaad ook wel aan het karakter van het kindje ligt en of je een (relatief) makkelijk of moeilijke periode met ze doormaakt. Sommige dagen wist ik echt niet waar ik het moet zoeken met Eleanor en deze vakantie periode is ze juist heel lief en tevreden. Dan vliegen de dagen voorbij!
      Hopelijk is hij de komende (twee) weken nog even lief voor zijn mama en dan kan het normale leven weer beginnen, ook wel weer lekker!

      Verwijderen
  3. Ik kan me het best indenken dat je er een beetje tegenop zag. Ik ben ook zo'n persoon die van vaste tijden en dingen houd en als daar ineens verandering inkomt moet ik ook echt "wennen". Maar je bent er aardig doorheen gekomen en ook weer met zelfgekozen leuke uitjes :-)
    Wat een meid wordt het al zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu helpt het ook al enorm dat ze steeds meer leuk begint te vinden en ook zelf kan, dan gaan de dagen ook een stuk sneller ;) We zitten regelmatig een uurtje of anderhalf op de speeltuin..
      En ze wordt echt al groot ja, ze wordt regelmatig voor 2 a 2.5 jaar aangezien!

      Verwijderen
  4. Zolang we gewoon thuis zijn zien mijn weken er vrijwel altijd hetzelfde uit. Ik hou er op zich ook wel van om perfect te weten waar ik aan toe ben maar ik vind het tegelijkertijd ook wel leuk wanneer de eentonigheid van het alleen thuis zitten overdag een keer doorbroken wordt door een leuk bijpraat-afspraakje met een lieve vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥