Weekly Moments | Ritme, warmte & borduren

by - juli 21, 2018

Weekly Moments, een vaste blog die op de zaterdagochtend hier op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek van mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, fijne middagen thuis met een borduurwerkje en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat ook gezellig een reactie achter over hoe jouw week was.

zaterdag // 14 juli



In de ochtend gingen wij weer eens bij mijn zus op visite. Dit was echt alweer te lang geleden! Van een begeleider kregen wij dit geknoopte bosje lavendel. Ik kreeg twee verschillende formaten. Eentje ligt nu bij Eleanor op de kamer en eentje ligt in de wandkubussen in de woonkamer. Maar ik denk dat deze binnenkort toch maar naar het toilet verhuisd, de woonkamer is simpelweg te groot om er iets van te ruiken. 

Tijdens het middagslaapje van Eleanor borduurde ik weer wat en pakte ik alvast de tas in. Want wij gingen op verjaardags visite. Wel iets later op de middag omdat wij mee aten van de georganiseerde bbq. Met speciale vegavleesjes voor ons, hoe lief! Na een gezellige bbq sloten wij af met wat vers fruit en toen werd het toch wel hoog tijd voor deze kleine meid om naar bed te gaan! Normaal ligt ze tussen 18.30 en 19.00 uur in bed. Met de zomerperiode wil ik het wel eens wat later maken, maar vandaag is het 20.10 uur geworden.. oeps.


Zondag // 15 juli



Zoals iedere zondagochtend gaan wij op visite bij mijn opa en oma oftewel 'oude opa en oma'en deze ochtend was geen uitzondering. Terwijl het bij ons in de achtertuin al een flinke temperatuur was, zat je bij hun heerlijk in de schaduw. Een tuin op het zuiden is leuk hoor jongens, maar niet wanneer het al 30 graden is.. Eenmaal thuis was Bentley toch wel erg blij dat zijn vrouwtje weer thuis was. Gelukkig voor hem ging ik nergens meer heen. Ik vond het wel eventjes goed geweest en stuurde dochter- en manlief samen op pad in de middag. Borduren en een serie kijken, even tijd voor deze mama. Ik vind het heerlijk om samen tijd door te brengen, maar zo nu en dan heb ik even een pauze nodig. Even stilte om mij heen en alleen mijn eigen dingetjes. Daarom vind ik onze omadag ook zo fijn!

Maandag // 16 juli



Maandagochtend stonden wij ineens voor een dichte deur. Deze locatie van het mamacáfe had schijnbaar al zomervakantie dus besloten wij om maar wat boodschapjes samen te doen. Heel eerlijk gezegd vond ik het niet zo erg. Ik wilde graag Eleanor rust geven om even bij te komen van alle vakanties prikkels en ook is deze groep van het mama cáfe niet mijn cup of tea.  In plaats daarvan speelden wij samen, aten verse aardbeien en deed de kleine meid een heerlijk lang middagslaapje. Ze had zo te merken flink wat slaap in te halen. In de namiddag zette ik het zwembadje voor dr op en dat was met 29 graden geen overbodige luxe! Verder speelde ze heerlijk zelfstandig en had ik echt het gevoel dat ze weer nieuwe dingen had geleerd en een ontwikkeling heeft door gemaakt!

Dinsdag // 17 juli



Dinsdag was niet zo mijn dag. Ik kan er niet echt mijn vinger op leggen maar mijn gevoel was gewoon even off deze dag. In de ochtend maakte Bentley ons al vroeg wakker omdat hij misselijk was en een uurtje later nogmaals. Niet echt fijn dus. Later op de ochtend gaf de weegschaal een heel vreemd, hoog getal aan waardoor mijn dag al niet veel beter ging en ik besloot mijn zelfgebakken pindakaas koekjes voor de afsluitende brunch van het mamacáfe op de dinsdag groep maar niet aan te raken.

Tussen de middag verzette ik mijn gedachtes met een fijn borduurwerkje en de rest van de middag zaten wij buiten. De kleine meid in het zwembadje en ik vouwde wat wasjes weg, deed een poging tot het opruimen van de beneden verdieping en scrolde wat langs Instagram foto's.

Woensdag // 18 juli



Een normale woensdag! Ik speelde eventjes met Eleanor, pakte alle tassen in en bracht haar naar mijn ouders. Ook nam ik iets lekkers voor bij de thee mee aangezien mijn vader al vakantie heeft. Na eventjes thee te hebben gedronken, deed ik de boodschappen en reed weer naar huis. Ik liet Bentley uit en ik kon eigenlijk gelijk weer op de fiets stappen. Chris en ik hadden tijdens zijn middagpauze in de stad afgesproken. Eigenlijk was het oorspronkelijke plan om een ijsje te gaan halen, maar het werd toch een bagel bij Bagels & Beans. Voor mij de laatste voor een komende tijd denk ik, ik heb ze iets te vaak gehad.

Bij thuis komst zag ik dat mijn zelf gekweekte waterlelie knop tot bloei was gekomen. En kijk toch eens wat prachtig. Mijn eigen waterlelie! Ik borduur nog eventjes en toen was de vrije middag ook alweer om. 

Donderdag // 19 juli



Dit keer was de laatste mama ontmoetingsgroep voor deze zomervakantie. We hadden een tijdje geleden afgesproken dat wij met z'n allen zouden gaan picknicken op de speeltuin. Dus iedereen nam wat lekkers mee en gelukkig namen er ook wat moeders vers fruit mee. Heerlijk met deze warme dagen! Het ritme van dagelijks naar de groep heen gaan vond ik heel erg fijn, maar helaas moet ik er nu zes weken zonder doen. Iets waar ik best wel een beetje tegen op zie. Eenmaal thuis ging de kleine meid bijna gelijk door naar bed, want ze was al best moe!

In de avond maakten we met z'n allen nog even een kleine wandeling, aten een ijsje bij Van der Poel en toen was het toch wel erg bedtijd voor de kleine meid. Ik sproeide de tuin en besloot om weer eens mijn nagels te lakken. Zowel van handen als voeten. En bij het zien van mijn tattoo, moest ik toch wel eventjes een foto'tje maken. Want volgens mij hebben jullie deze nooit in z'n geheel gezien..

Vrijdag // 20 juli



Op vrijdag is altijd onze papa dag. Een dag waarop ik een klein beetje de rem op mijzelf mag en ook moet zetten! Ik stapte onder de douchte en tegen die tijd dat ik klaar was, ging Chris voor het eerst met Eleanor naar de kapper. Ik stapte in de auto richting de Fysio en zo waren we allemaal weer redelijk vroeg op pad.

Hoewel het redelijk goed gaat met mij, was een fysio behandeling na vijf weken echt weer nodig! Het blijft altijd opletten en beslissen wat goed op dat moment is en voelt, maar gelukkig had ik pas de afgelopen week klachten en niet tijdens de vakantie. Helaas heb ik mijn knieën wel een beetje overbelast dus hier moet ik rekening mee gaan houden en ik kreeg er een oefening voor mee. Het idee om een sport op te pakken staat dus weer eventjes op een laag pitje. 

Toen ik thuis kwam, zag ik het eigenlijk gelijk, Eleanor had niks van haar haartjes af. De kapper had met Chris overlegt en samen kwamen ze met de conclusie dat we onze krullenbol eigenlijk nog even niet moeten laten knippen. De grote lengte verschillen zijn hier en daar wel weggeknipt maar voor nu laten we het nog groeien. 

In de middag pakte ik de bus naar de stad om met een vriendin een nieuwe lunchroom uit te testen. We vonden het allebei helaas matig en spendeerden de rest van de tijd in het park. Daar kwam deze Muskuseend wel heel gezellig dichtbij. Een prima dagje!


Hoe was jouw week? En was het bij jouw ook zo warm?



You May Also Like

3 Reacties

  1. Een fijne week zo te zien met up en downs. Hier ook met een flinke up als klapper!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die lavendel bosjes zijn mooi. Leuk om je tattoo in het geheel te zien!volgen er meer denk je ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was weer leuk om zo je week door te nemen. Hier in het wasten was het ook warm hoor, maar niet elke dag zo héél warm. De meeste dagen zo rond de 24 graden en dat is. Oor mij een heel werkzame temperatuur. Ik heb ook weer flink wat bestellingen de deur uit gewerkt. Donderdag bracht ik mijn vader naar het ziekenhuis. Hij werd geopereerd, kreeg een nieuwe heup. Nu is het een kwestie van genezen en revalideren en dat zal wel enige tijd in beslag nemen. Belangrijkste is dat hij straks weer zonder pijn kan bewegen. Afgelopen vrijdag ging ik een dag naar mijn broer en samen hebben we een heel mooie fietstocht gemaakt in de Weerribben. Wat een schitterend gebied is dat. Gisteren was ik weer thuis en nu geniet ik van een heerlijk rustig weekend.
    Ik wens jou alvast een heel fijne nieuwe week.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥