Weekly Moments | Onze tweede- en laatste - vakantie week

by - juli 14, 2018

Weekly Moments, een vaste blog die hier in het weekend op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek in mijn afgelopen week. Het is dus eigenlijk de opvolger van Insta-Peek, maar dan uitgebreider, met meer tekst en meer foto's. Foto's van onze kleine Eleanor, mooie wandelingen, fijne middagen thuis en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat ook gezellig een reactie achter over hoe jouw week was.

Zondag 8 juli


Normaal begint de Weekly Moments altijd op de zaterdag. Maar wij kwamen op de vrijdag thuis na een weekje vakantie met een erg moe en huilerig meisje. Die dag deed ik verder ook niks anders dan Eleanor tevreden zien te houden en de was weg werken. En de zaterdag was eigenlijk hetzelfde. We blijven thuis om haar rust te gunnen en kropen vaker achter de tv dan normaal gesproken. Vermoeiende dagen zo..


Na anderhalve dag thuis zitten vond ik het wel eventjes goed geweest. Ik besloot te proberen om op visite te gaan bij mijn opa en oma, om even te kijken hoe Eleanor zich zou houden. Momenteel gedraagt ze zich heel 'verlegen' als wij op bezoek gaan en kruipt ze diep weg in de nek van papa. Helemaal prima, want na een paar minuten is dit vaak wel weer verdwenen. Ze kreeg een lekker ijsje van mijn oma en alles leek wel weer in orde te zijn.  Na een lekker lang middag slaapje nam Chris haar mee naar het 'Rutbeek'. Een recreatiegebied achter onze woonwijk. Ik was echt even aan rust toe dus ik bleef thuis met een kop thee en een borduurwerk. En de kleine meid? Die genoot voor tien!


Maandag 9 juli



In de ochtend ging ik naar een vriendin en haar pasgeboren zoontje. Al hoe wel, het mannetje is alweer 6 weken oud! Niet normaal hoe snel het gaat! Na een gezellig bezoekje reed ik door naar de kapper voor mijn wekelijkse onderhoud. Hihi ja ik ga echt wekelijks, om de vijf weken zit ik op de kappersstoel! 

Eleanor was nog steeds niet helemaal haar vrolijke zelfje, maar ik wilde toch wel erg graag naar de Ikea toe en we besloten het gewoon te proberen. Voor het eerst in lange tijd reed ik snelweg, kochten wij wat handige dingetjes voor in huis en aten een vega burger bij de Mac Donalds. Voor het eerst in lange tijd bestelde ik weer eens een Mc Flurry, met Karamel en zeezout en oh wat was dit genieten! Ons meisje smulde van haar eerste kipnuggets en gedroeg zich keurig! In de avond borduurde ik wat aan de 'Wreath of All Seasons'.

Dinsdag 10 juli



Ikea had niet de tafeltjes die ik bedoelde dus wij reden op deze regenachtige ochtend naar het meubelplein om o.a even bij de Kwantum te kijken. De tafeltjes die ik weken geleden er had gezien, waren er nu natuurlijk niet meer. Heel erg jammer, maar gelukkig vermaakte ons kleine meisje zich prima. Als traktatie gingen wij even koffie drinken en kreeg zij een heerlijk softijsje.

Eenmaal thuis was het ook al lang weer bed tijd voor de kleine meid! Na even een uurtje te hebben gezeten fietste ik richting de stad. Ik wilde even voor nieuwe schoentjes voor Eleanor kijken, aangezien de hare net kapot zijn gegaan. Super jammer, want hoe lang zou ze nog dichte schoenen aan kunnen met deze maat en de warmere dagen? Ik kocht wat gezichts verzorgingsproducten bij de Etos en liet wat foto's voor bij de trap afdrukken. Eindelijk hebben we een aantal leuke foto's voor in de lijstjes ( na 5 maanden, oeps ).

Woensdag 11 juli



Op de woensdag hadden we onze date-day! Zo heel af en toe komt het voor dat wij allebei vrij zijn op een dag en dat Eleanor bij mijn moeder is. Vaak gaan we dan even de stad in, bezoeken een terrasje of gaan samen wandelen. Dit keer gingen wij echter als vanouds lunchen bij Bagels & Beans en gingen s'middags naar de Bioscoop. Jurassic World: Fallen Kingdom wilden wij erg graag zien en onder het genot van wat lekkers zaten wij twee uurtjes relaxt naar het grote scherm te kijken. Wij vonden hem beide erg leuk! Echt een aanrader..

Donderdag 12 juli



Donderdag, de vakantie schiet al hard op! Voor het eerst sinds dagen sliep Eleanor weer eens tot  08.00 uur en wat was dit genieten zeg! En voor haar was het ook erg goed, je kon duidelijk merken dat ze bij moest slapen van de vakantie week/ ontwikkeling wat ze nu doormaakt. Na een vluchtig ontbijt reden wij richting het mamacafe. Ik wilde Chris graag eens laten zien waar ik momenteel twee ( soms drie ) keer per week mij bevind. De andere moeders vonden het ook erg leuk om een gezicht achter de naam te plakken en volgens mij vond Chris het zelf ook wel grappig.

Eleanor heeft heerlijk gespeeld en lijkt er weer helemaal bovenop te zijn! Na een lekker lang slaapje stapten wij op de fiets richting de stad om onze nieuwe bibliotheek pas op te halen. Vanaf nu zijn wij weer lid van de bieb en zullen er regelmatig boeken worden geleend. Voor Eleanor maar ook voor onszelf. Momenteel heb ik een boek van Jo Frost liggen. Heel spontaan besloten wij een pizza'tje bij Happy Italy te gaan eten. Al zeg maar gerust PIZZA! Want ondanks dat Eleanor met mij mee at, kregen we hem samen niet op! Een fijne dag, met een lief en ontspannen meisje!

Vrijdag 13 juli



Na een halve nacht op de bank te hebben gelegen ( met dank aan mijn aanhoudende verkoudheid en fijne hoestbuien) voelde ik mij alles behalve fit. Chris nam Eleanor mee naar de winkel en zo kon ik even wat rust inhalen. En voor het geval je denkt: 'Ben je nog steeds verkouden?" Ja ik ben sinds de tweede week van juni verkouden! Telkens als ik er bijna vanaf ben, wordt ik weer opnieuw verkouden. Het is zo'n onderliggend verkoudheid'je denk ik, ik ben er niet heel ziek van maar irritant is het wel!

Gelukkig deed de kleine meid weer een heerlijk lang middagslaapje en kon ik fijn even uitrusten met een borduurwerkje terwijl manlief het houten buitenzitje in de olie zette. Na haar slaapje gingen wij gezamenlijk richting het Rutbeek om van het weer en van het water te genieten. En kijk dit uitzicht nu! Mijn gezinnetje In de avond liep ik nog een ronde van 2 km met Bentley, dit gaat ook gewoon door. Momenteel doe ik dit iedere dag, of Chris moet gaan sporten dan kan het niet. Maar voor de rest loop ik deze ronde iedere dag met hem. Goed voor Bentley maar ook voor mij. En tijdens deze ronde komen we altijd wel wat vriendjes tegen..


En hoe was jouw week? Nog iets leuks gedaan of meegemaakt..


You May Also Like

2 Reacties

  1. Wat een fijne week, jammer dat je meisje zo niet in haar hum was. Helaas horen de moeilijke vermoeiende momenten er bij he. Hier heb ik avonddienst gedraaid dus dan doe ik niet zo veel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om zo over je week te lezen 👌 Afgelopen zondag en maandag waren wij bij mijn dochter in Ooltgensplaat. Om te helpen met klussen. Weer lekker wat gedaan hoor. Dinsdag heb ik veel werk gedaan; babynestjes en boxkleden gemaakt. Woensdag bracht ik Ben weer naar Den Helder voor twee weken. Donderdag en vrijdag heb ik weer hard gewerkt om de bestellingen bij te houden. Vanmorgen wandelde ik in de duinen 7,4 km en vanmiddag ging ik met een vriendin naar de Open Imkerijdag in Hillegom. Heel interessant en ik heb er een potje heerlijke net geslingerde honing gekocht.
    Ik wens je alvast een fijne nieuwe week.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥