Weekly Moments || Edelstenen, een hittegolf & afgevallen

by - juli 28, 2018

Weekly Moments, een vaste blog die op de zaterdagochtend hier op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek van mijn afgelopen week. Foto's van onze kleine Eleanor, fijne middagen thuis met een borduurwerkje en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat ook gezellig een reactie achter over hoe jouw week was.

Zaterdag //  21 Juli



Voor de tweede keer bezochten wij onze bibliotheek. De gelezen boeken konden weer terug en nieuwen werden opgehaald. En liet ik nu net nog een kortingsbon voor één van onze ( en vooral Eleanor's) lunchroom hebben: Stoet. Dus wij bestelden een kopje cappuccino met een 'Zoet plankje voor twee' terwijl Eleanor lief speelde in het kinderhoekje. Het zoetplankje bevatte twee: mini brownies, Rocky road van witte chocolade en  een mini citroen cheesecake. En het was heerlijk! 

In de middag deden wij niet zoveel meer, want het was warm! In de avond, toen het afkoelde liep ik een eindje met Bentley en deze wolken spreken voor zich denk ik. De komende twee uur regende het behoorlijk wat een heerlijke verkoeling gaf.


Zondag // 22 juli



Terwijl ik Chris en Eleanor alleen thuis liet, reed ik samen met een vriendin rond 10.00 uur richting Denekamp voor een Edelsteen, mineraal en fossielen beurs. Een kleine en knusse beurs met verschillende kraampjes waar de liefhebber mooie stenen en fossielen kon aanschaffen. Ik heb niks van de kraampjes gekocht, maar ik heb wel zelf een Berg kristal geode open gekraakt. Super gaaf om te doen. Op de foto hierboven zie je de grote versie, ik heb zelf een kleintje.

In de middag deden wij wederom niet bijzonder veel door de aanhoudende warmte ( maar dit keer met dichte bewolking) en gaven wij Eleanor wat ruimte en rust. In de avond stapten wij op de fiets voor een lekker ijsje bij Van der Poel. Tiramisu en Salted Caramel was mijn keuze dit keer.

Maandag // 23 juli



De eerste maandag van de zomervakantie. Altans hier is de zomervakantie op de mama ontmoetingsgroepen van start gegaan. Dat betekend dat ze gesloten zijn en wij andere dingen op onze planning moeten zetten. In de ochtend rommelden wij wat aan en aten een ijsje. Zelfgemaakte ijsjes nog wel. Want met dit ijsjes-monstertje is het ijs niet aan te slepen! Althans als het aan haar zelf had gelegen. De kleine dame ging vroeg naar bed want was erg moe en hierdoor mieperig. 

Na een lekker lang middagslaapje stapten wij in een auto die meer van een Sauna weg had en reden naar mijn ouders om te gaan zwemmen. Zo'n prive zwembad is wel ideaal tijdens een hitte golf hoor! Hoewel onze kleine meid op deze foto lacht is zwemmen wel een dingetje hier. Een klein laagje water in een badje vind ze leuk, maar een echt zwembad is nog best spannend. Vaak wil ze er na een paar minuten alweer uit.

Dinsdag // 24 juli



Dinsdag, een dag zonder planning. Of eigenlijk had ik wel een planning bedacht, maar ons meisje was zo lief zelf aan het spelen dat ik besloot om lekker thuis te blijven. Blokken torens bouwen, zoef zoef dieren, kleien, boekjes lezen en voordat we het wisten was het alweer tijd om te lunchen en bedtijd! Tijdens haar slaapje maakte ik deze pancakes voor mijzelf aangezien het brood op was. Geen slechte vervanger al zeg ik het zelf.. 

Na haar slaapje sprongen wij eventjes op de fiets om bij de AH een brood en wat fruit te halen. En bij thuiskomst, een klein half uurtje later waren we beide bijna gesmolten. Met 30 a 31 graden moet je ook niet teveel willen doen. Ik vulde het zwembadje weer en wij bleven lekker in de schaduw buiten. Alleen Bentley begreep het woord 'Warm' niet denk ik, want hij kroop telkens lekker dicht tegen mij aan. Warm, maar wel heel gezellig..

Woensdag // 25 juli



De woensdag, de dag waarop Eleanor een dagje naar mijn moeder gaat. In dit geval naar mijn ouders, want mijn vader heeft ook al zomervakantie. Nadat ik een kopje thee mee dronk, haalde ik de weekboodschappen en ging weer snel op huis aan. Eenmaal  thuis genoot ik van de rust en plofte op de bank neer met een serie. Ik type in de middag grotendeels deze Weekly Moments en ook wat artikelen in voren. Ik dronk koffie samen met manlief en besefte dat er soms echt te weinig uren in een dag zitten!


Donderdag // 26 juli



Zo'n twee keer per week weeg ik mij. Dit om een gemiddelde van de gewichten te nemen aangezien het bij mij erg kan schommelen. Deze keer was ik echter blij verrast! Weer 0.5 kg was eraf en dit maakte een totaal van 3 kg! Nog 3.4 kg te gaan en dan ben ik weer tevreden. In de ochtend speelde ik met klei samen met Eleanor. Super interessant vond ze dat! Zo leuk om te zien dat ze steeds meer interesses krijgt. We lazen een boekje, knuffelde met Bentley en deden eigenlijk van alles, behalve buiten spelen. Maar met 37 graden is dit ook niet te doen.

Na het middag uur stapte ik in een veel's te warme auto richting een vriendin. Ik ging mee met haar en de kleine man voor zijn eerste prikjes. Voor mij alweer een hele tijd geleden maar voor hun nieuw en (natuurlijk) erg spannend. Ondanks de warmte vond ik het fijn om even mee te kunnen. Bij thuiskomst ging manlief gelijk weg naar zijn etentje en waren Eleanor en ik weer alleen. Voor het eerst gingen wij samen douchen en ohh wat een lol had ze! Maar ook deze mama, aangezien manlief haar altijd in bad deed was dit dubbel en dwars genieten voor mij. We gaan vaker de rollen omdraaien ;)

Vrijdag // 27 juli




Weer een tropische dag, voor vandaag stond er 38 graden voorspeld hier in het oosten. In de ochtend stapte ik op de fiets om wat boodschappen en cadeautjes te halen. Veel's te warm, maar het moest toch gebeuren! In de winkel verbaasde ik mij erover dat er steeds minder douche-cadeau-setjes verkrijgbaar zijn, dus ging ik zelf aan de slag om iets samen te stellen. Eenmaal thuis zag ik ons kleine meisje nog eventjes voor zij naar bed moest en na een snelle lunch stond een vriendin voor de deur om samen op pad te gaan. 

Want met deze hitte kan je beter bij aan het water ( in de schaduw) liggen dan in je achtertuin. Heerlijk zo'n recreatie gebied op loopafstand! We aten een fruitsalade, genoten van de verkoeling en van het fijne water. Leuke gesprekken en een mooi uitzicht. Ja, dit was een goed idee! Eenmaal thuis was het even opschieten want er moest nog gegeten worden, cadeautjes werden ingepakt, de kleine meid moest naar bed en ik moest mijzelf nog even opfrissen.

Want ik ging gelijk weer door naar een andere vriendin, om samen haar verjaardag op het terras te vieren. Het was een flinke tijd geleden dat ik s'avonds op het terras zat. Misschien wel anderhalf jaar geleden, maar wat het leuk! En de lampjes in de bomen blijf ik mooi vinden. Onderweg genoten wij van de bloedmaan- eclipse en tegen half elf was ik thuis. Een drukke dag, maar eentje die erg fijn was.

Hoe was jouw week?

You May Also Like

1 Reacties

  1. Vrijdag was het echt de moeite hé qua temperatuur. De afgelopen weken ben ik maar amper buiten kunnen komen. Wel jammer, want doorgaans ben ik nu net af en toe op stap om wat leuke foto's van boeken in de natuur te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥