Mijn zelfgekweekte waterlelie

by - juli 25, 2018


Voor wie mijn Weekly Moments heeft bekeken, kon al lezen dat mijn zelf gekweekte waterlelie tot bloei was gekomen. Deze had ik bij de Kruidvat gekocht, als zelf 'zaai' pakketje en na een tijdje te hebben gewacht, heb ik de bol begin juni in het water gelegd. En het duurde eerlijk gezegd niet eens zo heel lang voordat je iets zag gebeuren..



Volgens mij zag je twee weken later al het eerste lelie blad tevoorschijn komen. Een paar dagen later weer eentje en zo verder. Al snel lag heel ons tonnetje bijna vol met waterlelie bladeren. En ondanks dat ik het niet verwacht had, maakte de plant al knoppen aan! Op zondag 15 juli ontdekte ik de eerste knop en niet lang daarna ging de eerste knop open. Een prachtige, diep roze waterlelie kwam eruit.


Het zijn weliswaar hele kleine bloemetjes, maar onderhand drijven er toch al twee in de ton. En met een beetje geluk zal de derde deze week tot opening komen. Nooit had ik dit verwacht, zeker niet van een pakketje van de Kruidvat! Des te leuker is dit ook. Ik ben benieuwd hoeveel knoppen en bloemen er nog zullen komen.. Maar de bloemen die er al wél in zitten, kleuren heel mooi bij de rest van de tuin!

You May Also Like

8 Reacties

  1. Prachtig! Zo veel mooie bloemen uut 1 bol. Magisch. De natuur is zo mooi. Al is mijn voortuin alsof ik hooi in heb staan na de vakantie. Voor nu laten we zo, als afkoelt maar wat anders in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wouw wat mooi, ik had niet helemaal verwacht dat het zou werken eerlijk gezegd. Maar het staat zo wel heel mooi al die bloemen en dan die ton met de waterlelies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi! Heb er ook nog naar gezocht bij de kruidvat maar helaas niet meer gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Je had er niet veel verwachtingen van, had ik toen al gelezen, naar de lotus heeft zich niet katen kennen gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat prachtig zeg, zo’n mooi gezicht. En wat heerlijk dat er zoveel resultaat komt uit zo’n pakje. Zelf kocht ik een zakje zonnebloemenpitten om te zaaien. De eerste lading heeft zelfs geen groen puntje opgeleverd. Toen heb ik een paar pitten eerst een nacht in een bakje water laten weken, daarvan is één pit opgekomen. Er staat nu één zonnebloem in de tuin die ongeveer 1 meter hoog is nu, maar van een beginnende bloem echt nog geen sprake hoor... we hebben wel wat bonen in potten gedaan, die komen wel,op en ook een paar bietenplantjes, zeker goed voor een maaltje bietjes.
    Fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw, wat gaaf zeg! Zijn erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn het toch prachtige bloemen. Hopelijk komt er nog een derde uit

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥