De 'Weekend Tag'

by - juli 02, 2018

Het is alweer een flinke tijd geleden dat ik een leuke tag invulde, dus het werd wel weer eens tijd! Vinden jullie ook niet? Dit keer heb ik de 'Weekend Tag' voor jullie, met acht vragen over ons weekend. Van mijn bedtijd, ons ontbijt in het weekend tot over mijn favoriete activiteiten voor het weekend.  Dus ik zou zeggen, lees gezellig mee en reageer ook mee of neem te tag over.



1. Heb jij op Zaterdag en Zondag weekend of heb je op andere dagen vrij?

Ons weekend begint op de vrijdag dankzij onze papa dag. Maar inderdaad, manlief en ik zijn beide op de zaterdag en zondag vrij. Ook gaat Eleanor op woensdag grotendeels van de dag naar mijn moeder om daar lekker te spelen, dus voor mij is dit ook een soort van dagje vrij. Want dan ben ik echt helemaal alleen thuis. Heerlijk is dat!


2. Hoe laat sta jij op in het weekend?

Ik vind het wel lekker om iets langer te blijven liggen, maar eigenlijk nooit later als 08:00 uur. Of Eleanor moet heerlijk uitslapen, dan blijven wij ook iets langer liggen. Maar eigenlijk staan wij dus altijd gelijk met Eleanor op, dus zij bepaald onze tijden. Alleen op de vrijdag zou ik echt kunnen blijven liggen, want dan haalt Chris haar uit bed. Maar vaak ben ik dan toch al klaar wakker en ga ik er ook maar uit. 

3. Hoe ontbijt je in het weekend?

Op de zaterdag ontbeet ik altijd met een boterham en een kopje thee. Of Yoghurt met Muesli. En op de zondag was ons ontbijt altijd iets uitgebreider. Verse croissantjes uit de oven met kaas en natuurlijk een kopje koffie. Maar nu ik weer aan het afvallen ben, ontbijt ik met mijn vaste ontbijt shake. Wel drinken we daarna gezellig nog een kopje koffie, dit is wel gebleven. Soms vind ik dit wel jammer, maar ik weet zeker als ik weer op mijn streef gewicht ben wij af en toe nog eens een croissantje of vers afgebakken broodje zullen eten..




4 .Hoe ziet jou weekend er meestal uit?

Omdat ons weekend op de vrijdag begint, betrek ik ook de vrijdag erbij en deze heb ik hier (klik) al eens helemaal uitgeschreven. Maar meestal gaan wij de zaterdagochtend naar de markt om vers fruit en groente te halen. Heel soms halen we er ook wat plantjes voor de tuin en drinken wij wat bij onze vaste lunchroom Stoet. Als wij thuis komen is het al rond 12.30 uur en gaat de kleine meid na bed. Meestal slaapt ze tussen de twee en drie uur. In de weekenden slaapt ze vaak wat langer dus het is iedere keer weer even afwachten. Vaak borduur ik wat tijdens haar slaapje of kijk ik een serie. Soms ga ik met Bentley wandelen en soms heb ik met vriendinnen afgesproken.

Na haar slaapje gaan wij vaak wandelen, naar een winkel of Chris neemt haar mee boodschappen doen en verricht ik nog wat huishoudelijke klusjes. S'avonds na de avondmaaltijd spelen we nog even met Eleanor en dan is het alweer badder- en bed tijd. Ik wandel nog even met Bentley en daarna wordt er vaak wel een filmpje of serie voor ons samen op gezet. Rond 22.30 a 23.00 uur gaan wij richting bed.

De volgende ochtend staan wij weer op als Eleanor ook wakker is. Dit is de ene keer 07.30, 08.00 uur en soms zelfs wat later. Wij ontbijten en maken ons klaar. Meestal gaan wij bij mijn opa en oma op visite en hierna is het alweer bed tijd voor de kleine meid. En dan wordt eigenlijk hetzelfde riedeltje als de zaterdag herhaald. Handwerken, in de tuin werken, huishoudelijke taken, met Eleanor spelen, samen koffie en/of thee drinken, samen wandelen, op pad en soms blijven wij lekker thuis. En weetje, eigenlijk vliegen de weekenden altijd voorbij!


5. Wat doe je het liefst in het weekend?

Omdat Chris dan ook thuis is, vind ik het fijnste om in het weekend zoveel mogelijk huishoudelijke klusjes te doen. Dit omdat Chris dan op Eleanor kan letten en ik mijn handen even vrij heb. Ook vind ik het natuurlijk fijn om samen op pad te gaan, leuke uitjes te plannen, samen naar de markt te gaan, ergens koffie met een gebakje te gaan eten en te gaan wandelen. Want natuurlijk zijn wij huisvrouwen niet alleen maar aan het poetsen hihi..

6. Wanneer plan jij je activiteiten voor het weekend?

Omdat je met jonge kinderen nooit echt weet waar je aan toe bent, vaak in het weekend zelf. En wij hebben natuurlijk een aardig vaste routine ontwikkeld. Maar als wij echt erop uit zouden willen trekken dan bedenken wij dit vaak wel een paar dagen van te voren.Zeker als er ook nog dingen voor geregeld moeten worden, zoals boodschappen etc..

7. Ben je ook bezig met je studie of werk in het weekend?

Hier kan ik heel kort over zijn: nee.


8. Hoe laat ga je naar bed in het weekend?

Iets later als door de weeks, maar nog steeds niet schokkend laat. Tussen de 22.30 uur en 23.15 uur. Wij zijn beide ritme mensen en houden het liefste onze ritmes gelijk met door de weeks.  En wij zien het nut van opblijven in het weekend ook niet meer, zeker niet omdat Eleanor vaak op haar vaste tijden weer wakker wordt. Ikzelf probeer altijd minimaal 7 uur slaap te pakken en kan ook echt niet goed tegen slaap te kort. Op deze manier voorkomen wij dit. Natuurlijk als wij een concert hebben, wordt het later maar dit komt weinig voor. 

Feestjes en verjaardagen hebben wij s'avonds nooit en een film zetten wij altijd vroeg aan. Wij hebben eigenlijk geen logeer adres voor Eleanor dus wij liggen er standaard vroeg, op onze eigen tijden erin.




En jij? Hoe laat ga jij door de weeks naar bed en hoe laat in het weekend? En wat is jouw favoriete bezigheid in het weekend?


Deze tag heb ik bij Kelly Caresse gezien en van haar heb ik het overgenomen.

You May Also Like

6 Reacties

  1. Wat leuk om te lezen! Wij proberen juist lekker van de vrije tijd te genieten en ik probeer de huishoudelijke taken altijd door de weeks te doen. Omdat manlief 40 uur werkt en ik 24 vind ik het wel zo eerlijk dat hij ook niet nog eens thuis aan de gang hoeft ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een mooie verdeling! En inderdaad dat is ook mijn uitgangs punt, omdat Chris werkt doe ik het huishouden. Hij haalt enkel alleen de boodschappen in het weekend. Sommige huishoudelijke taken kom ik echt alleen aan toe als Eleanor bezig wordt gehouden, dus daarom doe ik dit vaak tijdens het weekend. Maar ik moet bekennen dat dit de laatste tijd steeds makkelijker door de weeks weer gaat..

      Verwijderen
  2. Leuke tag. Wij proberen altijd tussen 22 uur en 22.30. Maar soms door een film in het weekend loopt iets uit. Op vakantie een uurtje later naar bed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk toch, daar zijn weekenden en vakanties voor :) Helaas denken de kids hier soms anders over he hihi

      Verwijderen
  3. Super leuk om deze tag te lezen! Doordeweeks ga ik rond half 10/10u naar bed. In de weekenden hetzelfde of iets later, tegen half 11.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je de tag met plezier las! Ik vond het ook wel erg leuk om er weer eens eentje in te vullen. Je gaat om mooie tijden naar bed zeg! Ik dacht dat wij eerder altijd vroeg waren, normaal ook tegen 22.15 uur..

      Verwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥