8 weetjes over Bentley

by - juni 27, 2018

Zoals jullie misschien wel weten hebben wij een klein hondje, een Shih-Tzu met de naam Bentley. Hij komt regelmatig op mijn blog voorbij maar toch had ik het idee dat jullie eigenlijk bijna niks over hem weten. Daarom bedacht ik 8 weetjes over onze vrolijke Bentley. Lees je mee?



1. Wist je dat Bentley een hele kieskeurige eter is? En dan niet alleen het voer en het merkje hiervan maar ook de tijdstippen? Dit heeft een hele tijd geduurd voordat wij ons huidige ritme hebben gevonden hierin, maar Bentley eet het liefste s'avonds. That's right, op een paar hondenkoekjes na eet hij heel de dag niks! Tenzij Eleanor hem natuurlijk wat lekkers voert, wat helaas nog wel eens gebeurd, oeps .. Maar hij eet dus s'avonds zijn hele portie voer voor die dag op.

Hij krijgt Energique hondenvoer uit de diepvries. Dit is gezonde vlees voeding die je zelf moet ontdooien en binnen twee dagen moet opmaken. Dit is geen snack maar echt een compleet voeding en dit krijgt hij al jaren. Eigenlijk vanaf pup's af aan al. We hebben ook andere merken en brokken geprobeerd maar dit eet hij het beste.

Oh en weet je nog dat ik in het begin van deze blog schreef dat hij kieskeurig was? Bentley eet soms ook twee a drie dagen achter elkaar niks.. Heel normaal hier. Tot ergernis van zijn baasjes..



2. Wist je dat een vacht van een Shih-tzu doorgroeit? Als je geen zwabber wilt hebben, moet je ze dus af en toe naar de trimsalon toe brengen. Je kan natuurlijk zelf met de tondeuse aan de slag gaan, maar na maandenlang worstelen is het ons nog nooit gelukt om Bentley fatsoenlijk zelf te scheren. Ik breng hem dus naar onze vaste trimsalon die zijn vacht trimt, oren uit plukt, nagels bij knipt en zijn anaal klieren in de gaten houdt. Hier gaat hij eens per twee a tweeënhalf maand heen. Bentley is het vrolijkst als hij een korte vacht heeft, dus hij gaat redelijk vaak.

3. Wist je dat je prima met Bentley een lange wandeling kan maken? Wij nemen hem regelmatig mee om een uurtje of twee te wandelen. Gaat prima. Natuurlijk is hij daarna wel blij als hij lekker zijn mandje weer kan opzoeken, maar wandelen en zeker langere stukken gaat hem goed af.

4.  Bentley is bij ons opgegroeid met katten en konijnen. Je kan hem er dus prima tussen in zetten, er zal niks gebeuren. Ook de kat van de buren die regelmatig bij ons in de tuin op bezoek komt, vind Bentley enger dan dat ie is. 


5. Tegenover honden is het dan weer even afwachten. Over de jaren heen hebben zoveel honden lelijk tegen hem gereageerd dat hij denk ik, zijn zelfvertrouwen een beetje is verloren. Gelukkig wonen wij nu een buurt waar de hondjes wel goed worden uitgelaten en veel vrolijker en socialer zijn. Maar helaas blijft Bentley soms gespannen. Vooral als de andere hond losloopt en hij vast zit, reageert hij niet goed. Beide aan de riem is even afwachten en beide van de riem af gaat eigenlijk altijd wel goed.

6. Wist je dat Bentley niet bang tegenover grotere honden is? Hij mag dan gespannen zijn, maar haalt wel uit. Ongeacht de grote van de andere hond. Ook Pitbulls, Berner Senne, Labradors etc. Size doesn't matter..

7. Wist je dat Bentley's favoriete snack een stukje gedroogde kip is? Deze maak ik niet zelf maar koop ik kant en klaar bij de Jumbo. Eigenlijk alles van dieren wat gedroogd is vind ie heerlijk. Helaas ruikt het vaak voor ons mensen niet zo aangenaam, maar je doet Bentley er een groot plezier mee!


8. Wist je dat Bentley bij ons op bed slaapt? Hij ligt tussen ons in, op het voeteneinde, of aan mijn kant, maar hij ligt eigenlijk altijd naast mij. Als wij s'avonds naar bed gaan, staat hij al klaar bij de trap. En bij ons vorige huis toen wij nog gelijkvloers sliepen, sprong hij uit zichzelf op het bed. Super gezellig en na bijna vijf jaar zou ik hem ook niet meer beneden laten slapen.

9. Nee je leest het niet verkeerd, maar Bentley kan niet traplopen. Tenminste niet onze bekende trappen in een huis. Sommige traptredes die je tijdens een wandeling buiten vind, lukt hem dan wel weer. Hoe verder de tredes uit elkaar liggen, hoe makkelijker het hem af gaat. Ik denk dat het hiermee te maken heeft, plus de draaiing van de trap, dat lukt hem gewoon niet. En geloof mij ik heb alles geprobeerd! Proberen te lokken, lokken met snoepjes, halverwege op de trap gezet..niets hielp.



Hopelijk vonden jullie het leuk om wat meer weetjes over onze geliefde viervoeter te lezen! Vertel eens een leuk weetje over jouw huisdier :)

You May Also Like

6 Reacties

  1. Ik vind dit erg leuke bericht. Je leest tussen de regels door dat je gek op dit unieke dier ben. Met al zijn kieskeurigheid en apartheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om zo over Bentley te lezen. Hij is echt een schatje hoor.
    Ik wens je een heel fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze mops vind traplopen zalig en onze amerikaanse cocker spainel kan naar benen maar niet zelf naar boven. Misschien ook wel ? Ze eten alles graag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen en echt wat een schatje! Onze Juaco gaat elke maand naar de kapper waar hij wordt gekortwiekt, gewassen, gepoederd en zijn nageltjes gedaan. Hij slaapt ook bij ons op bed, aan het voeteneind. Ik mis hem ook echt als hij er niet is als hij een nacht in zijn eigen bed slaapt haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het wel een dotje hoor.
    Zijn kleur is ook prachtig en ja, je vertelt wel eens over hem :-)
    Echt een superleuk hondje waar iedereen gek op is en ook wordt volgens mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Altijd leuk zulke typische weetjes over een huisdier. Wat een schatje<3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥