10 jaar samen

by - december 26, 2017

Naast dat tweede kerstdag een hele gezellige feestdag is, heeft het voor ons nog een andere betekenis. Op tweede kerstdag, zo´n tien jaar geleden kregen wij verkering. Wat begon als een vluchtig maar gezellig gesprek via de chatberichten op Hyves groeide uit tot een vriendschap en later een gevoel. Door dit gevoel besloten wij elkaar ergens in November te ontmoeten. Ik weet nog wel hoe zenuwachtig ik was om je van het station op te halen. De jongen die interesse in mijn muzieksmaak, mijn kleding, mijn gitaarkunsten *ahum* en mij toonde. De jongen die ik stiekem wel erg leuk vond.



Het klikte gelijk tussen ons. Natuurlijk was zo'n eerste ontmoeting vreemd en eventjes wennen maar dit maakte niks uit. Wij kletsten gezellig en de uren vlogen voorbij. Ik zal nooit onze eerste gesprekken in de La Place middenin -nu - onze stad vergeten. Gevolgd door een wandeling in het park. Deze eerste ontmoeting werd vluchtig afgekapt omdat jij je trein moest halen. Helaas woonde wij ver uit elkaar en was een lange treinreis nodig. 

Maar gelukkig hoefde ik niet lang te wachten, want een paar weekenden later zag ik je alweer. En omdat het kerstvakantie was zagen wij elkaar vaker wél dan niet. Tot die ene speciale middag op tweede kerstdag. Toen vroeg jij mij verkering. En vanaf dat moment kan ik eigenlijk geen weekend zonder jouw meer voorstellen. Snel na mijn zaterdags baantje fietste ik na het station om op zaterdagavond en deels van de zondag bij je te kunnen zijn. Of jij kwam bij mij. Dit reizen hielden wij een paar maanden vol totdat je besloot om dichter bij mij te komen wonen. Een straat verder om precies te zijn. Het duurde dan ook niet lang voordat we samen gingen wonen.

Op die piepkleine bovenkamer. Vanaf daar zijn wij enkele keren verhuisd. Wij hebben elkaar gesteund tijdens onze opleidingen, hebben leuke dagjes uit samen gedaan, verschillende dierentuinen bezocht, hebben ruzie gehad over kleine dingetjes, bezochten samen verschillende steden binnen Nederland, gingen samen een aantal keer op vakantie, adopteerden samen een hondje en verschillende konijnen, hadden lol en deelden samen verdriet en teleurstelling.

De verkering werd in 2013 een verloving en op 22 mei 2015 gaven wij ons ja-woord. Sindsdien is er veel veranderd. Met als grootste, mooiste verandering de geboorte van onze dochter. En natuurlijk ook de koop van ons eerste huisje samen.  Tien jaar samen. Lief en leed samen gedeeld.
Alles samen. Altijd samen, met jouw 

You May Also Like

4 Reacties

  1. Wat mooi geschreven. En al een mooie lange tijd. Gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aw leuk om jullie liefdevolle verhaal te lezen<3
    Nogmaals gefeliciteerd en op naar de volgende 10<3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi meid! Van harte gefeliciteerd! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat met jullie 10de verjaardag. Mooi dat je die hier op deze manier aan bod laat komen. Wat gaat het snel hé. Plots zijn jullie van die kleine bovenkamer naar een eigen gezellig huis met een lieve dochter er bovenop.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥