Onze kerstdagen van 2017

by - december 27, 2017

Ondanks dat ik altijd wel uitkijk naar kerst bleef het echte kerstgevoel dit jaar grotendeels weg. Ik was denk ik druk met andere dingen. Eleanor vroeg meer aandacht, de kerstcadeautjes kocht ik laat en zelfs de kerstkaarten schreef ik voor mijn doen nog nooit zo laat! Ondanks dit alles had ik gelukkig niet een heel opgejaagd gevoel en kon ik mij gewoon fijn op mijn andere taken richten. Ik liet het gewoon even voor wat het was, hallo Mindfulness! En die karweitjes voor- en rondom de kerstdagen? Deze kwamen gewoon netjes op tijd af. Deze kerst was natuurlijk ook wel anders dan bijvoorbeeld de kerstdagen van jaren geleden..




Want met deze kerst heb ik natuurlijk zelf een gezinnetje om voor te zorgen en de kerstdagen mee door te brengen. Natuurlijk hadden wij Eleanor vorig jaar ook al met kerst, maar omdat ze een pasgeboren baby was die grotendeels van de dag sliep nam je haar toch gemakkelijker mee naar visites. Dit jaar zou het enige planning vragen. Eleanor is nu namelijk op zo'n leeftijd dat ze wel op tijd naar bed moet en ook niet in ieder bed zomaar wil gaan slapen. Dit vroeg dus om een planning. En deze maakte wij dan ook netjes. 

Met kerstavond bereidde ik voor het eerst een uitgebreid diner voor ons twee'tjes. Normaal zouden wij op visite bij mijn opa en oma gaan, maar omdat Eleanor nu tegen 19.00 a 19.15 al naar bed gaat, lukte dit natuurlijk niet. Terwijl de kleine meid lekker in haar eigen bedje lag, aten wij een vier gangen diner. Inclusief de jaarlijkse stoofpeertjes en voor het eerst was het een vegetarische kerst. Ook gaven wij elkaar onze cadeautjes. Chris had van mij een armband van Skull Bracelets gekregen en ik kreeg een kwastenset van Ecotools, een matte liquid liptstick en blush van Sleek. Allemaal items van mijn kerst verlanglijstje(klik), super leuk! 


De volgende dag begonnen wij onze eerste kerstdag met een wandeling en in de middag gingen wij richting mijn ouders. Eerst thee met gebak en daarna werden de cadeautjes uitgepakt. Al jaren doen wij cadeautjes voor elkaar met kerst en dit jaar was geen uitzondering. Zelfs de kleine meid werd goed verwend en kreeg een mooie poppenwagen met popje voor bij opa en oma. Van ons kreeg ze een tamboerijn en houten puzzeltje en deze werden natuurlijk vakkundig door haar zelf uitgepakt.

Op tweede kerstdag gaan wij zoals altijd, weer rustig onze eigen gang. De overgebleven gerechten worden opgemaakt, de gekregen cadeautjes worden gefotografeerd en opgeborgen en het huis wordt weer netjes en schoon gemaakt. 


Dit zijn trouwens al mijn cadeautjes van dit jaar. Een mooie rugzak van Dakine die ik zelf had uitgezocht aangezien mijn rug mijn schoudertassen niet meer verdraagt en ook het boek van Jelle Hermus waar ik zo benieuwd naar was heb ik gekregen! Voor de rest veel make-up items, een leuke oude hobby die ik weer soort van heb opgepakt. En het krukje met egeltje en plantje stond al bij ons thuis, maar maakte de foto net wat gezelliger. Kortom ik ben weer goed verwend! En hoewel de kerstperiode altijd heel sfeervol is, ben ik ook wel weer blij dat er nu een paar gewone dagen aankomen..

Hoe hebben jullie de kerstdagen gevierd?

You May Also Like

5 Reacties

  1. Mooie dingen gekregen! Bij ons was er vooral veel rust. Wel familie langs gehad en gegourmet. En 2e kerstdag een heerlijke hangdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Michelle,
    Met een kleintje moet je even organiseren hoe je dagen een invulling geeft.
    Maar ik lees dat het goed is gegaan, tijd voor je eigen gezinnetje is ook heel belangrijk.
    Wij zijn de eerste kerstdag in de middag naar mijn jongste zuster gegaan, samen met alle broers en zussen met aanhang bij elkaar, het was een hele leuke tijd zo met elkaar. Gister zijn we naar het Noordzeestrand gereden, het was echt heel koud met de wind, ik heb daar wat foto's gemaakt van surfers, die zijn binnenkort op mijn Facebook te zien.
    Ik wens jou en je gezin nog een aantal mooie dagen en een heel goed en gezond 2018 toe.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn leuke cadeautjes, wij hebben de ene avond bij mijn schoonouders gegeten en de andere kwamen mijn familie bij ons. Helaas vond ons meisje het allemaal maar niks. Die is nu aan het bijslapen en bijeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk, alleen al om te lezen! Wij hebben kerstavond samen gevierd en 1ste kerstdag met mijn schoonfamilie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kerstavond waren manlief en ik rustig met ons tweetjes thuis en hebben we eerst een kaasschotel gegeten en vervolgens pakjes uitgewisseld en een film gezien. Op Kerstdag vierden we 's avonds bij mijn schoonouders samen met mijn schoonbroer en zijn vriendin. We aten lekkere gourmet, gaven cadeautjes en genoten vooral van een rustige en gezellige avond samen. Op tweede kerstdag vierden we 's avonds bij mijn ouders die begin deze maand verhuisd zijn. Het was dus de eerste kerst in het nieuwe huis én ook de eerste kerst met twee kleinkinderen erbij. Ook hier smulden we gourmet én was ik heel blij dat ik scampi's kon bakken zodat er toch wat variatie was zo twee dagen na elkaar. Drie gezellige avonden op rij al was vooral de laatste voor mij erg vermoeiend. Jammer genoeg was mijn echtgenoot tegen dan ook ziek geworden dus de rest van de week hebebn we het rustig aan gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥