Eleanor | 13 maanden oud

by - december 20, 2017

Goedemiddag allemaal! Misschien is het je opgevallen en misschien ook niet, maar de laatste tijd ben ik minder online geweest. Voornamelijk door tijdgebrek doordat Eleanor wat meer aandacht vraagt maar ook omdat ik mijn vrije tijd momenteel op de bank, met een you-tube filmpje spendeer i.p.v bloggen en borduren. Hierdoor is er vrij weinig te vertellen en te laten zien. Ik laat het voor nu ook even zo en de komende tijd zal er gewoon iets minder vaak een artikel online komen. Ik ga twee keer per week proberen, maar we zullen zien hoe dit bevalt. Jullie hebben nog wel de 13 maanden update van onze Eleanor te goed, want de kleine mevrouw is alweer 13 maanden én 1 week oud!

Look around and see the beautiful things


Groei

De kleine meid groeit mooi en maatje 80 is nu echt te kort geworden. Deze kleertjes vonden hun weg naar de zolder en maatje 86 mag nu in haar kledingkast hangen. Momenteel heb ik een paar setjes voor haar in deze maat ( waar nog een shoplogje van komt) maar er zal nog zeker wat kleding bij moeten komen!

Voeding

Qua voeding is er niet veel veranderd. Wel begint ze soms wat kieskeuriger te worden heb ik het idee. Al ligt het er meer aan dat de kleine meid snel is afgeleid dan dat ze iets niet lust. Alle maaltijden behalve de avondmaaltijd eet ze tijdens het spelen op. Wij merken dat dit het beste werkt. Wat ik eigenlijk wel jammer vind, want ik had liever haar broodje in de kinderstoel aan tafel gegeven maar Eleanor wil dit echt niet. En aangezien wij er niet dagelijks een strijd van willen maken hebben wij voor deze oplossing gekozen. 

Ze eet momenteel best veel! Maar dat is ook niet zo gek als je je bedenkt dat de flesvoeding nu met de maand minder wordt. Ze eet twee boterhammetjes, een banaan, een ander stukje fruit en twee tot drie soepstengels per dag. Soms nog een mais- of rijstwafel en nog haar flesjesmelk van 500 ml over de dag verdeeld.


Slapen

Haar slaapritme is ver te zoeken momenteel. Het enige constante is dat ze nu echt van drie naar twee slaapjes is gegaan. Dat derde en laatste slaapje in de avond is er nu helemaal af en daar kan ze nu ook prima zonder. Gemiddeld slaapt ze twee tot drie uur overdag. Meestal verdeeld over twee slaapjes, maar soms doet ze ook maar één lang slaapje. In de weekenden slaapt ze wel langer, net alsof ze dan bij moet komen van door de weeks. Wat op zich wel apart is, want zoveel activiteiten onderneem ik momenteel niet met haar. Maar de tijd zal het wel leren. Momenteel slaapt ze ongeveer van 10 tot 11 uur en van 13.00 tot 14.00 a 14.30 uur. Dat is gemiddeld, want dit verschild dus enorm. 

En hier moet ik eerlijk gezegd best wel aan wennen! Ik ben iemand die van ritme en structuur houd dus met een jong kindje moet ik continue schakelen, wat op zichzelf al wennen is! Maar wanneer het per dag verschillend kan zijn.. ja daar heb ik soms wel even moeite mee. Vooral het uurtje rust in de ochtend mis ik soms wel een beetje. Maar een lang middagslaapje heeft dan ook wel weer zijn voordelen!


Ontwikkeling


Voor mijn gevoel is er erg veel veranderd deze maand. Zo had ze niet alleen onwijs veel last van haar (nog steeds) doorkomende kiezen, maar ook heeft ze beter leren lopen, ze heeft geleerd dat ze objecten en speelgoed kan verplaatsen. Zowel met haar handjes als voetjes en soms kan ze weer zo heerlijk zelfstandig spelen. Wandelen vind ze weer helemaal leuk maar winkelen begint ze minder geduld voor te tonen. Naar de stad om te gaan lunchen doen wij bijvoorbeeld tegenwoordig een stuk minder! 

Ook heeft de kleine dame haar stemvolume ontdekt. Nu kon ze eerder al behoorlijk een stem opzetten maar tegenwoordig kan ze echt tegen mensen en dingen gillen! Ze kan dan soms zo ontevreden klinken dat het mij wel eens onrustig maakt, maar dan bedenk ik mij maar dat het ook haar enigste communicatie middel is. Verder begint ze nu te 'helpen' tijdens het aan- en uitkleden. Zelfstandig doet ze zelf haar handjes al in de lucht en ook het verschonen gaat een stukje makkelijker. Oh en kiekeboe spelen is haar favoriete spelletje! Daar koppelt ze soms verstoppertje aan en de grootste lol heeft ze dan..




Zoals je al wel kunt lezen, sommige dingen worden makkelijker omdat ze wat ouder en zelfstandiger wordt en andere dingen worden lastiger. Lastiger omdat de kleine dame nu zelf een (sterke) wil begint te ontdekken. Zo wilde ze laatst perse opgetild worden, maar ik stond groente te snijden. Ze heeft nu dus geleerd dat ze dingen kan verplaatsen, maar dat lukte natuurlijk niet. Dus ze begon maar in mijn been te bijten met die acht kleine tandjes van dr... Oh oh oh. 

You May Also Like

2 Reacties

  1. Wat een leuke update en een HEERLIJKE foto die laatste<3
    Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog. En wat een goede eter. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥