Gehaakt commode mandje

by - juli 08, 2016

Gistermiddag had ik opeens zin om een klein haakproject op te pakken. Ik bedacht mij dat de commode nog wel een mandje kon gebruiken. Je weet wel zo'n handig mandje waarbij je altijd een paar luiers, verzorgingscrème en wat doekjes bij de hand hebt. Omdat de ruimte op de commode beperkt is, vond ik het wel zo fijn dat ik zelf de afmetingen kon bepalen. Kant en klare mandjes uit de winkels waren al snel of te groot of niet naar mijn zin..


Achterin de kast vond ik nog wat bolletjes Paris van Drops, een verschrikkelijk garen om mee te haken naar mijn mening ( de draden splijten zo) maar het is wel mooi stevig voor dit projectje. Mocht je nu een heel stevig mandje willen hebben, dan zou ik aanraden om met een dubbele draad te werken of iets van Zpaghetti garen te gebruiken. Ik pakte een haaknaald nr.5 erbij en begon te haken. Ik wilde een vierkant mandje haken, dus ik meerderde alleen in de hoeken. Al snel ontstond er een mooi vierkant. Nu was het een kwestie van stoppen met meerderen en omhoog haken. Om het mandje wat speelser te maken, voegde ik er een schulpenrandje aan toe.


Even een centimeter terug en de rand omslaan en klaar was het mandje. Het mandje is uiteindelijk zo'n 19 bij 19 cm geworden en daarmee past het perfect in het hoekje van de commode. Niet super groot dus, maar ik heb nu wel alle belangrijke dingen bij de hand. En de kleuren staan ook nog eens heel mooi bij ons thema: mintgroen en grijs.

You May Also Like

11 Reacties

  1. Wat ontzettend leuk dat je dat zelf gemaakt hebt! Is ook echt heel schattig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel romantisch, leuk! (En natuurlijk super handig :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk! De kleuren die ik ook altijd heel fijn vind :-) Toch tof om dingen zelf te kunnen maken. Ik heb een vriendinnetje die vaak dingen voor me maakt, zo blij mee<3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit heb je prachtig gemaakt Michelle, en het staat ook nog heel mooi.
    De kleuren combinatie vind ik prachtig.
    Ik wens je een heel mooi weekend.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig mandje :-). Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een handig en leuk mandje heb je gemaakt! Het past er inderdaad helemaal bij.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk en handig mandje. En gelukkig heb je een randje op de commode. Stijn zwaait nu met zn armen en benen de mandjes van de commode eraf.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt trouwens zelfde kleur groen in de babykamer als ons.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥