Even bijkletsen

by - juli 07, 2016

Een blogje met wat korte onderwerpen die mij momenteel bezighouden. Natuurlijk lezen jullie soms al wat van deze onderwerpen tussendoor, maar ik wilde er toch eens een stukje aan te wijden. Niet te uitgebreid maar gewoon even kort om bij te kletsen..



Aangemeld voor Vrijwilligerswerk
Ik zal er zeker nog wel eens iets over schrijven, maar een tijdje terug heb ik mij ook aangemeld voor vrijwilligerswerk. Ondanks dat ik het al eerder willen doen, voelde het nu goed aan. Ik zag een leuke advertentie en heb er eigenlijk dezelfde dag nog op gereageerd.  Het is hetzelfde principe als het Maatjes Project. Je wordt aan één oudere, geestelijk beperkte of autistische persoon gekoppeld en met jouw maatje ga je dan samen leuke dingen doen. Gewoon de simpelste dingen, maar ze zijn dan wel even buiten de deur. Ik heb mijn maatje al ontmoet en zie het helemaal zitten, zelfs met de zwangerschap! Ontzettend fijn dus.


♥ Creatief
Ondanks dat de moeheid vaak toeslaat, merk ik dat de creativiteit ook weer iets toeneemt. Verschillende projecten heb ik in mijn achterhoofd. Eigenlijk is alles voor de baby kamer of voor de baby, maar dit maakt natuurlijk niks uit. Van dekentjes, speelgoed tot aan knuffels, ik heb inspiratie genoeg!

♥ Cursus
Naast de reguliere aankopen voor onze kleine meid hadden wij deze week ook onze eerste cursus avond. Je kon je gratis inschrijven voor een aantal cursus avonden, samen met een klein groepje krijg je dan een informatie avond aangeboden. Het thema was geboorte en kraamzorg. Misschien een beetje vroeg, maar ik weet nog niet zo goed wat ik wil ( kraamzorg heb ik overigens al een aantal weken geleden geregeld hoor) qua bevallen: thuis of in het ziekenhuis. Wat extra informatie leek mij dan ook een goed plan. Het was een interessante avond en ondanks dat wij al veel op internet, boeken of in magazines hadden gelezen was het toch wel even fijn. Op naar de volgende dus!


♥ Lekker wandelen
Omdat mijn rug en bekken de laatste tijd toch wel weer begonnen op te spelen ben ik weer wat meer gaan wandelen. Het is alsnog geen marathon, maar iedere dag wandel ik een paar korte eindjes met Bentley. Hij vind het super gezellig, ik kom wat vaker buiten de deur en ik bouw hopelijk op deze manier een wat betere conditie op. Of het gaat helpen voor mijn klachten, moeten we nog even bekijken. 

♥ De baby kamer inrichten
De babykamer is in grote lijnen gevuld. De belangrijkste items hebben wij binnen maar de laatste tijd is er eigenlijk niet zoveel aandacht besteed aan de afwerking. Dit geeft ook niets, want ik heb nog heel wat weken te gaan!  De laatste paar dagen ben ik wat meer opzoek geweest naar decoratie voor boven de commode. Eigenlijk is dit de enige muur waar ik wat neer kan hangen, dus dan wordt je vanzelf erg kritische. Één ding is wel zeker, er komt iets met uiltjes..

Persoonlijke veranderingen
Ons leven staat momenteel grotendeels in het teken van het kleine meisje dat ik met mij meedraag. Niet zo gek natuurlijk, maar de laatste tijd heb ik ook wat meer tijd en aandacht aan mijzelf besteed. Zo komt er steeds meer nieuwe kleding in mijn kast te hangen en heb ik zelfs mijn haar een andere kleur gegeven! Even weer lekker makkelijk, terug naar het bruin! Een verrassende keuze misschien, maar ik vind het wel even fijn. Niet continue te hoeven bijkleuren en oppassen met zwemmen en douchen. Of het blijvend is... wie weet.


Waar ben jij momenteel mee bezig?

You May Also Like

11 Reacties

  1. Wat leuk dat je vrijwilligerswerk gaat doen, lijkt me erg dankbaar werk! En ik vind je nieuwe haarkleur heel leuk, staat je goed! En kleuren kan altijd wel weer toch? Veel plezier met de babykamer, lijkt mij ook heeeeerlijk om te doen hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je vrijwilligerswerk gaat doen! Iets zoals het Maatjes Project lijkt me ook wel bijzonder leuk hoor, voor de persoon aan wie je wordt gekoppeld maar ook voor jezelf. En doe je meteen iets heel goeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Michelle,
    Wat leuk dat je wat aan vrijwilligers werk gaat doen, maatje zijn met iemand lijk mij ook heel erg leuk, samen leuke dingen doen.
    Heel goed dat je wat meer gaat wandelen, zorg dat je bekken goed sterk is, dat heb je straks met de bevalling echt nodig, en het is ook nog leuk om met Bentley te wandelen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh super leuk dat je vrijwilligerswerk gaat doen. Daar wil ik graag wat meer over lezen. Hopelijk zorgt het wandelen er voor dat je klachten een beetje verdwijnen. Maar de baby zal er snel genoeg zijn. Hebben jullie al namen.?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke verranderingen zijn er op komst.

    Tof dan je vrijwilligerswerk gaat doen, een mooi onderneming

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wandelen doet deugd eh. Mijn rug zit ook weer flink vast... En jaaaa, I hear ya, een felle haarkleur is soms echt wel lastig, dus ik snap dat je weer effe bruin bent gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat vrijwilligerswerk lijkt me inderdaad heel leuk om te doen. Heel goed van je hoor, om je tijd te schenken aan hen die anders maar aan huis vast zitten.
    En goed te lezen dat alles verder voorspoedig gaat. Geniet lekker van je wandelingetjes, die kun je later weer voortzetten achter de kinderwagen, met Bentley er naast.
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed dat je een maatje bent geworden! Ik denk dat je die persoon echt heel blij maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat geweldig dat je vrijwilligerswerk gaat doen. Ik ben ook vaak op zoek naar maatjes voor onze bewoners, maar mensen willen het bijna niet meer doen, terwijl het vaak om zo weinig gaat, een kopje koffie drinken, GTST kijken, wandelen...en je krijgt er zoveel voor terug. TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijne, positieve update! Ik ben heel benieuwd wat de toekomst je gaat brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat vrijwilligerswerk. Je bent druk met allemaal leuke dingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥