Chinese Klokjesbloem

by - juli 06, 2016

Vorig jaar kochten we deze twee Chinese Klokjesbloemen. Enkele maanden hebben we met veel plezier van haar roze bloemen mogen genieten. Het zijn vaste planten dus ik was begin dit jaar erg benieuwd of we ze weer op zouden komen.  Het kleine, kale stronkje gaf eerlijk gezegd niet veel hoop. Chris had het plantje al afgeschreven en stelde voor dat we nieuwe planten zouden halen.




Maar begin mei zagen wij toch een kleine verandering. In de Insta-peek  liet ik al een foto zien van het mini plantje en sindsdien zijn ze alleen maar groter geworden.


Midden juni maakte ze haar eerste knoppen aan en sinds een kleine week mogen we weer van haar bloemen genieten. Helaas is het nog niet echt lekker weer om buiten te zitten, dus zo nu en dan spiek ik uit het raam.  


In tegenstelling tot de Passiebloem, hebben deze planten nog heel veel knoppen op reserve. Dus als het hopelijk van het weekend wat beter weer wordt, kunnen wij er nog even van genieten. Zijn de planten bij jullie ook allemaal zo laat in bloei?


You May Also Like

7 Reacties

  1. Mooie bloemen, ik kende ze eigenlijk niet. Erg hé. Gelukkig heb je ze niet weg gedaan en groeien ze toch nog. Je hebt er prachtige foto's van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag toch al wel een heerlijke dag? Dus lekker genieten hoor, buiten.
    Leuk hè, dat zo'n plantje dan toch weer helemaal tot volle bloei komt.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas was de zon ver achter de wolken verstopt, eigenlijk is het nu mooier weer als vanmiddag. Maar helaas hebben wij dan geen zon meer op het balkon en in de schaduw is het dan wel erg frisjes ;) Morgen weer een kans..

      Verwijderen
  3. alles loopt flink op achter, gelukkig bloeien de winterviolen nog volop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie bloem. En bloemen zijn vaak verraderlijk mijn orchidee heb ik al zovaak afgeschreven en dan opeens bloeit hij weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles loopt achter he, door al die regen en eigenlijk wisselend weer. Mooie foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥