Haar Inspiratie | Dreads

by - juli 04, 2016

Dat ik graag iets anders en aparts met mijn haar wil, dat is wel duidelijk denk ik. Zo heb ik het de twee voortgaande jaren paars geverfd en daarvoor had ik een paar turquoise kleurige plukken. Ook de kleuren roze, rood en oranje heb ik wel eens gehad. Ook in lengtes heb ik veel geëxperimenteerd: kort, lang, laagjes, een bob, een schuine bob, één kant opgeschoren.. Kortom ik experimenteer graag met mijn haar. Een aantal jaar geleden kwam ik in het (synthetische) dreadlocks wereldje terecht. Super interessant maar ik durfde het toch niet aan.  Vorig jaar dacht ik er ineens weer aan, maar met mijn aanstaande bruiloft vond ik dit niet zo'n goed idee. Maar de laatste tijd kriebelt het toch wel weer. 


Naast dat het niet schadelijk voor je eigen haar is, kan je er ook al je creativiteit in kwijt. Vooral dit spreekt mij erg aan.Verschillende kleuren, diktes en versieringen het is allemaal mogelijk! Zo hoef je niet maandenlang hetzelfde kapsel, lengte of kleur te hebben maar kan je fijn afwisselen.

Nu moet ik toegeven dat ik niet iedere dread even mooi vind en het is daarom even zoeken naar je eigen smaak en stijl hierin. Tijdens mijn zoektocht van de afgelopen weken werd dit wel weer duidelijk. De dreads die ik mooi vind zijn van gemiddelde dikte en lopen geleidelijk in kleur naar elkaar over. Deze zou ik custom moeten laten maken, aangezien ze niet kant en klaar in de Dreadlockshop te bestellen zijn. Wat natuurlijk weer een behoorlijk prijskaartje heeft.

Gelukkig zijn ze heel goed zelf te maken. Vele YouTube filmpjes en handleidingen leggen dit haarfijn uit. De komende tijd ga ik mij hier eens in verdiepen, want hoe gaaf zou het wel niet zijn om gewoon je eigen dreads te kunnen maken? Ik zou vele kosten besparen en het zou mij gelijk een nieuwe hobby opleveren..

Heb jij wel eens dreads gehad of overwogen?

You May Also Like

10 Reacties

  1. Ik heb ze nog nooit gehad. Ik vind het wel mooi bij iemand anders maar niet bij mij zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nooit gehad of overwogen, maar voor jou zou het nu wel heel mooi uitkomen, omdat je je haar beter niet kunt verven nu... Lekker even een poosje heel wat anders.
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, je eigen haar wordt zo ook ontlast. Je stijlt, pöhnt, kleurt je haar dan vaak niet.

      Verwijderen
  3. Ik blijf het tof, en je weet hoe ik er over denk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, sorry dit is echt niet mijn ding. Maar ik zou zeggen doen, als je het al zolang wilt :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is echt niet mijn ding! Creativiteit met haar doe ik liever op een andere manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoe gaat dat in zijn werk dreadlocks ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Synthetische dreads (nep) worden door je eigen haar heen ingevlochten. Doormiddel met een klein elastiekje zet je ze vast. Na een maand of twee, drie haal je ze er weer uit om je uitgroeit bij te werken. Je knipt het elastiekje door en je haalt de dread eruit. Daarna kan je ze weer opnieuw inzetten.

      Verwijderen
  7. o, gemakkelijk.
    dacht dat je moest beginnen met je haren te laten groeien...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥