Zwangerschapsupdate | De 20 weken echo

by - juli 02, 2016

Met het aanbreken van afgelopen donderdag, brak er gelijk een volgende mijlpaal aan, ik had de 20 weken bereikt! Ik zit nu precies in de helft van mijn zwangerschap. Soms vind ik het maar lastig voor te stellen. Twintig weken zwanger en nog een keer zoveel te gaan, terwijl het voor mijn gevoel nog veel langer duurt. Vandaag neem ik jullie mee in mijn 20 weken echo, deze had ik gisteren. Hoe en wat kan je hieronder lezen..



Ondanks dat ik wist dat het goed ging met onze kleine meid werd ik in de loop van deze week toch een beetje zenuwachtig. Zenuwachtig voor haar gezondheid en zelfs begon ik aan het geslacht te twijfelen. Niet dat dit heel rampzalig zou zijn, maar we hadden ons er toch op ingesteld dat wij een klein meisje mochten verwachten. Chris had de dag vrij gevraagd en ging met mij mee.

De praktijk waar wij deze echo moesten laten maken deed je denken aan een tandartspraktijk. De Echoscopiste aan echt zo'n medische dame. Een beetje kil en koeltjes vind ik het altijd. Maar de 20 weken echo is natuurlijk ook een medische echo en niet voor de leuk. Ze legde even kort uit waar ze allemaal naar ging kijken en ik mocht op de tafel gaan liggen. Al heel snel had ze onze kleine meid in beeld. Haar hartje viel gelijk op, want deze klopte weer zo mooi! 

Van haar hoofdje tot aan haar teentjes werd ze bekeken. Alles was compleet en ook het hartje, maagje en blaasje functioneerde goed. De niertjes zaten op de goede plek en af en toe kon je zelfs haar ribbetjes tellen!  Alles had de goede afmetingen en ze groeide volgens het boekje. Als laatste kreek de Echoscopiste nog even tussen haar beentjes, ze is nog steeds een meisje. Een opluchting, hihi grappig waar je ineens allemaal aan begint te twijfelen he.


Met een ingevulde gezondheidscheck en wat foto's mochten we weer vertrekken. Onze kleine meid doet het super goed en er is totaal geen rede voor twijfel. Toch weer een hele opluchting! Op naar de volgende controle..

You May Also Like

8 Reacties

  1. Super goed dat het goed gaat met je zwangerschap. 20 weekjes al dat gaat snel seg. Mooie echo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het zo goed gaat! En inderdaad raar voor te stellen dat je al op de helft zit! En je krijgt al een flinke buik, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat alles volgens het boekjes gaat! 20 weken, wat gaat de tijd snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt al een mooie buik :-) En al helemaal als je bedenkt dat alles daarbinnen goed gaat en daar een prachtig mensje groeit :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig dat het zo goed met met jou en de kleine meid.
    Heerlijk dat je al op de helft bent.
    Je buik groeit al goed.
    Groetjes Irma
    PS mijn kleindochter verwacht eind oktober een jongetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja kan ik me best voorstellen dat je soms zorgen hebt! Gelukkig gaat alles helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat het met jullie beiden goed gaat. Ik vond de 20 weken echo echt mega spannend. Bij ons was ook echt een erg zakelijke medische dame. Ik moest 2x hoesten, werd niet gewaardeerd😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuke update en fijn om dit nieuws te horen<3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥