Zorgen vriendjes haken

by - september 08, 2015

Toen ik de vraag kreeg of ik twee popjes met een ritsbaar mondje wou haken begreep ik gelukkig al snel waar het over ging. Deze popjes worden zorgenvriendjes genoemd. Ze komen in heel veel verschillende kleuren, formaten en soorten voor en liggen denk ik al wel in de meeste speelgoed winkels.  


De zorgen vriendjes zijn zoals de naam al zegt, bedoeld om kinderen met hun zorgen, angsten en onzekerheden te helpen. Ze kunnen hun zorgen dan op een briefje schrijven en dan eet hun vriendje dat dan voor hun op. Een fenomeen die in de meeste haak kringen wel bekend is. Want waarom zou je zoiets duur aanschaffen terwijl het ook heel simpel en leuk is om zelf te maken? Door de vele kleur mogelijkheden is het ideaal om restjes op te maken..


Naast dat ze hulpzaam zijn, zijn ze gewoon ook erg leuk om te zien. Je kan lekker experimenteren met vorm en kleuren en dat maakt deze vriendjes zo leuk om te haken. Aangezien ik nog nooit een rits had ingezet leek mij dit wel een hele uitdaging.. Maar eenmaal bezig wees het zichzelf en het bleek makkelijker te zijn als gedacht. De mondjes kunnen ze nu dicht ritsen zodat het vriendje het briefje kan 'opeten'. De binnenkant van de mond heb ik ook gehaakt, maar je zou hiervoor ook een leuk stofje bijv. kunnen gebruiken.  De twee kleine jongens waren er erg blij mee, altijd super om te horen natuurlijk!

You May Also Like

6 Reacties

  1. Oh wat zijn ze leuk geworden zeg. Ook leuke kleuren combi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ze wel eens in de winkel zien liggen en mijn neefje heeft er zelf ook een. Maar zo zelf gemaakt is eigenlijk nog veel leuker! En ik vind ze nog lijken ook, super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat zijn ze tof geworden! Erg leuk idee dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn echt leuk. Gaaf die ritsjes als mond.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een leuke vriendjess! Die heb je super gemaakt, knap ook met de rits zo netjes er in.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥