7x waarom ik uitkijk naar de herfst

by - september 09, 2015

Ondanks dat de herfst maanden nat en guur zijn houd ik toch van ze. Voornamelijk door de veranderingen in de natuur. Ik ben gek op die gekleurde bomen, paddenstoelen en vallende herfstblaadjes. Ieder jaar, zo middenin augustus begin ik er al echt naar uit te kijken.. 

Vandaag beschrijf ik in 7 punten waarom ik zo uitkijk naar de herfst..


De verandering in de natuur
Normaal houd ik helemaal niet zo van geel en oranje tinten, maar in de natuur ben ik erg gek op! En dan vooral in die prachtige herfst bladeren. Zo gauw de eerste bomen beginnen te kleuren begin ik al door de kamer te stuiteren, snel naar buiten! 

➳ Deze veranderingen vastleggen
De veranderingen in de natuur vind ik geweldig om op foto vast te leggen. Of het nu groeiende zaailingen zijn, bloeiende bloemen of de eerste paddenstoelen.. ik ben er dol op! De camera mag nu bijna met iedere avond wandeling mee om al dat moois op te sporen. En de eerste paddenstoelen zijn trouwens alweer gevonden!



Kopjes thee
Gezellig zo s'middags onder een dekentje van een kopje thee genieten. Heerlijk opwarmen terwijl een borduur- of haakwerkje naast mij ligt. 

Wandelingen

De wandelschoenen mogen weer aan, Bentley zijn riem wordt vastgemaakt en de batterij van de camera wordt opgeladen.. heerlijk even naar het bos. In de herfst is dit naast thuis, mijn favoriete plek om te zijn. Niet alleen door die prachtige omgeving en kleuren, maar ook door die frisse buitenlucht.

➳ Handwerken onder een plaidje
Het fijnste wat er is! Natuurlijk handwerk ik ook in de zomer en in de lente maar in de koude seizoenen is dit gewoon zoveel fijner. Geen plak handjes meer, niet meer puffen onder een stuk borduurstof, maar gewoon heerlijk een stukje haken of breien onder een plaidje. Over breien gesproken, het wordt ook wel eens tijd dat ik mijn zelfgebreide sokken ga afmaken..



Sjaal, muts, truien
Kunnen jullie je nog die eerste dag dat je weer een sjaal om doet voorstellen? Oh heerlijk vind ik dat, helemaal lekker weg kruipen in een warme sjaal. De eerste steken staan alweer op de breipennen, want voor dit jaar wil ik een nieuwe maken..

 Kaarsjes aan
Nu het s'avonds weer eerder donker wordt gaan de kaarsjes hier ook weer aan. Dit kenmerkt voor mij echt het herfst seizoen,  die gezellige, knusse avonden! Natuurlijk horen hier ook een kopje thee, een plaidje en een breiwerkje bij hé =)



Kijken jullie ook zo uit naar de herfst?

You May Also Like

11 Reacties

  1. Ik kijk stiekem ook wel een beetje uit naar de herfst! Toch heeft dat altijd wel wat, ondanks dat het vaak nat is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk er ook naar uit. Maar ook weet niet, al die regen lijkt me dan weer niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja herfst is zo'n fijn seizoen, ik kijk er ook wel naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh de herfst vind ik zo leuk om te wandelen. En inderdaad de paddenstoelen zijn er al.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig om te zien dat er in jouw lijstje zoveel dingen staan die ik zelf ook in mijn lijst heb staan. Al duurt het nog wel even vooraleer die verschijnt. Ik vind het uiteraard wel jammer dat mijn lichaam zo protesteert in deze periode, maar op zich vind ik de herfst een prachtig seizoen met al die warme kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vervelend is dat he, ik ken het helaas ook. Al heb je in de herfst/winter periode ook wel minder het 'moeten' gevoel vind ik. Het is net of je het dan rustiger aan doet..

      Verwijderen
    2. Dat klopt eigenlijk wel. Het lijkt wel alsof alles in die periode met kortere dagen in een kalmer tempo verloopt.

      Verwijderen
  6. Zo kan je het ook zien ;-). Geef mij maar zomer en lente :-P.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stiekem kijk ik ook best wel uit naar de herfst! Vooral wandelen in het bos is dan zo leuk door al die prachtige kleuren! Leuk lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik heb er ook best zin in! Ik vind het altijd zo'n gezellig seizoen. De kleuren zijn inderdaad schitterend en de kachel kan weer aan.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥