Wayuu Mochila

by - augustus 17, 2015

Wayuu Mochila, Mochila bag, tapestry haken.. misschien heb je er al wel eens van gehoord. Deze leuke, kleurrijke tassen worden oorspronkelijk door de Wayuu Indianen in Colombia en Venezuela gemaakt, maar hier in Nederland zijn zo ook populair. Maar dan wel om zelf te haken, want 160 euro voor een handgemaakte tas blijft toch veel geld.


Het lijkt een beetje op pixel haken vind ik, al haak je nu in de rondte en heb je meeloopdraden. Door deze extra draden krijgt je tas stevigheid maar ook wordt het wisselen van kleuren zo veel makkelijker. Een leuke nieuwe techniek die eventjes voor een uitdaging zorgde. Maar als je het eenmaal in de vingers hebt, haakt het heerlijk door!


Met dit leuke, nieuwe project heb ik mijn haak hobby weer opgepakt en zal ik af en toe een update plaatsen.
Het gaat nog niet erg snel, maar ik kan je al wel vertellen dat het heel verslavend is..

Waar haken jullie momenteel aan?

You May Also Like

7 Reacties

  1. mooi Michelle, ik was begonnen met een amigurumi, maar dat is toch wat lastig voor mijn handen. Misschien een keer een grotere maken. Op dit moment haak ik wat granny's voor hartendekens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, leuk zeg. Ik kan dat nog niet, ook nog niet geprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Ik vind dat altijd zo'n prachtige tassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ben je ook gezwicht.
    Als je je tas af hebt zul je vast wel begrijpen waarom ze zo duur zijn, want een maand eraan haken ben je zo verder :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had er nog nooit van gehoord en heb zelf nog niet gewerkt met meeloopdraden. Maar het lijkt me wel een leuk project én je hebt er mooie kleurtjes voor uitgekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er mooi uit! Ik ga die tassen eens even googelen want ik heb er nog nooit van gehoord.. Ben benieuwd hoe jou tas er uiteindelijk uit komt te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ondertussen aan mijn 5e en 6e tas bezig, ook deze geef ik weg, Dat wordt de derde die ik weg geef. Het blijft heerlijk om te doen

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥