Wandelen bij de schaapskooi

by - augustus 11, 2015

Ik had er al veel over gehoord tijdens mijn studiejaren, verschillende klasgenootjes liepen stage bij een schaapskooi. Ikzelf was er nog nooit geweest en was toch wel nieuwsgierig. Afgelopen weekend hadden manlief en ik het over een middagje weg en toen bracht ik het idee om een blotenvoetenpad te bezoeken aan het licht. Bij ons in de buurt zou er eentje zijn, bij een schaapskooi. Erg leuk natuurlijk want zo heb je twee leuke uitstapjes op één locatie. Twintig minuutjes later kwamen we dan aan..


Nadat we de mooie boerderij hadden bekeken ( hier heb ik helaas geen foto's van kunnen maken) bestelde Chris wat te drinken zodat ik even mijn gang kon gaan. En dat betekend dus ongestoord veel foto's maken ^^ Niet alleen hadden ze er een mooie tuin aangelegd met genoeg picknick bankjes, ze hadden ook lekkere ligstoelen neergezet. Zo had je een prachtig uitzicht op de grazende schaapjes. Zo zie ik de dieren het liefste, lekker op hun gemak en met genoeg bewegings ruimte!




Maar we kwamen eigenlijk voor het blotevoetenpad, al snel kwamen we bij de schaapskooi erachter dat het pad nog niet helemaal af was. Het was deels gelegd, maar dit was een gewoon wandelpad over houtsnippers. Het echte blotevoetenpad zou pas later aangelegd worden. We besloten om toch maar even een kijkje te nemen maar dit draaide al snel op een teleurstelling uit..


Helaas maar niets aan te doen. We onthouden dit mooie plekje gewoon en keren volgend jaar vast nog wel eens terug. We hebben toch twee uurtjes van de zon, de natuur, de gastvrijheid en natuurlijk van de schaapjes kunnen genieten.

Ook een kijkje nemen bij de Schaapskooi Stroothuizen? Klik *hier voor hun website.


You May Also Like

5 Reacties

  1. Wat een fijne foto's, jammer dat het pad nog niet af was! Maar wel alle reden om nog eens terug te gaan als het wel klaar is :) Dat kan natuurlijk geen straf zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige foto's vooral van die bloem. Wel niet zo fijn dat het pad niet klaar was. Ach dan ga je volgende keer toch terug? En dan kan je ook weer foto's maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een poosje in zo'n mooi stoel in de zon, van de schaapjes genieten, is ook heerlijk natuurlijk.
    En volgende keer beter wat betreft het pad. Je was mooi toch een lekker middagje weg.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schaapjes, ik vind ze, als schapenkop (bijnaam van de inwoners van mijn geboorteplaats), echt geweldig! Wat een prachtig plekje is dit, zeker om nog eens terug te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een fijne plek...zo met die schapen. Helemaal niet erg om nog een keer terug te gaan lijkt mij ;) Dank voor je lieve reactie op mijn blog..ik heb er weer helemaal zin in. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥