Confetti borduren

by - augustus 13, 2015

Nu zullen de meeste van jullie je wel afvragen wat confetti nu met borduren te maken heeft.. Confetti is de benaming van een stukje kruis steekjes, waarbij bijna ieder steekje een andere kleur heeft. Dit betekend dat je het volgende vaak herhaald: aanhechten, kruisje zetten, netjes afhechten, draadje afknippen, hokje aftekenen en zo verder. De Heaven And Earth Designs patronen staan erom bekend dat ze veel confetti hebben en hoe vervelend dit ook is, het zorgt wel voor al die mooie details. Zo zorgen ze bijv. voor diepte en schaduwen. Veel confetti maakt je borduurwerk dus mooier en gedetailleerder, maar het zorgt er ook voor dat je soms lang bezig bent op hetzelfde, kleine stukje.

Nu ik aangekomen ben bij de bovenkant van het uiltje zijn oog heb ik bijvoorbeeld ook veel confetti. Op één cm ( 7 kruisjes bij 7 kruisjes) heb ik soms wel 12 verschillende kleuren. Maar ook de achtergrond van de Lotus Owl kan er wat van, op de tweede foto is dit wat beter te zien.  Laatst kreeg ik dus op één van mijn Instagram foto's de opmerking dat ik niet veel was opgeschoten. Ergens moest ik hier wel om lachen want de meeste borduursters weten wel dat confetti nu eenmaal veel tijd en geduld vraagt.. Maar als het dan eenmaal geborduurd is, ben je maar wat blij met al die confetti steekjes..


You May Also Like

8 Reacties

  1. En toch vind ik de confetti het leukst om te doen, 1 kleur gaat mij al snel vervelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, ja snel gaat borduren niet. En helemaal geen confetti. Maar het wordt wel veel mooier. Ik vind confetti niet erg om te borduren. Alleen als het veel confetti is wordt het afhechten niet super. En ik wil mijn achterkant van mijn borduurwerk zo mooi mogelijk houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er wel ontzettend mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig Michelle, zulke mooie kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, die confetti, ik kan aannemen dat dat niet altijd je favo bezigheid is maar het zorgt inderdaad wel voor een heel mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het wordt zo mooi, ja ik vind het altijd maar een gedoe! Maar het resultaat. Oh is goud waard

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow echt!? Hahaha, ik vind het juist de charme van borduren dat je 'lang' bezig bent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik dacht eerst dat het over die kleine 'knoopjes' ging die soms bovenop een borduurwerkje liggen. Daar heb ik me ooit aan gewaagd toen ik een cupcake met sprinkles borduurde én toen merkte ik al snel dat die techniek niet mijn ding is. Om de één of andere reden lukt het me maar niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥