De eerste zaailingen

by - augustus 14, 2015

Twee weken terug zaaide ik de eerste cactus en vetplant zaden. Helaas een weekje later ontdekte ik dat de zakjes niet helemaal luchtdicht waren en zonder gespannen lucht ontkiemen ze niet. Dus ze kregen snel een nieuw, steviger zakje. Binnen no time zag je het condens verschijnen, een goed teken! 


Maar om zeker te zijn zaaide ik gelijk nog wat bakjes, maar dan met 'algemeen' cactus zaad. Dit zijn zaden melanges van makkelijk te kweken cactus soortjes, aldus het cactus forum. Het voordeel hiervan vind ik dat je deze zakjes bijna overal kunt kopen ( denk aan een tuincentra, welkoop maar ook de AH heeft ze soms) en dat ze spot goedkoop zijn. En inderdaad, deze zaden mixen heb ik vorige jaren ook gebruikt en er kwam altijd wat op! En zo dus ook dit keer, van dit zaad heb ik nu in totaal 11 kleine zaailingen.


Een paar dagen later zag ik ineens twee groene bolletjes. Twee zaden van de Gymno denudatum die ik had besteld waren uitgekomen. Voor de rest is er nog niets te zien dus ik ben bang dat het bij deze twee, groene bolletjes blijft. Maar we zullen zien, over een aantal dagen zal ik nog eens kijken. En anders heb ik altijd mijn jonkies van het Buzzy Seed nog..

You May Also Like

4 Reacties

  1. Altijd leuk om iets te zien groeien. Spannend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf dat er iets op aan het komen is! Hopelijk groeien ze lekker door en heb je straks je eigen cactussen gekweekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dit is echt wel leuk en hopelijk krijg je er meer dan twee.
    Mooie foto's trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben erg benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥