Take it easy

by - januari 29, 2015


'Cocooning is the name given to the trend that sees individuals socializing less and retreating into
their home more' Als ik de afgelopen dagen moet beschrijven, dan zou het wel als Cocoonen zijn. 
Een vreemd woord maar wel eentje die het beste mijn gevoel weer geeft. Hele dagen zit ik al binnen. 
Natuurlijk kom ik buiten voor de dagelijkse boodschappen en de wandelingen met Bentley maar
voor de rest zit ik lekker binnen. Vergezeld met een plaidje en een kop thee brei ik hele einden weg. 


De drang om naar buiten te gaan ontbreekt gewoonnatuurlijk helpt dit treurige weer ook niet mee. 
Dit Cocoonen lijkt fijn maar toch is het soms ook heel irritant. Naast de ontbrekende drang om naar 
buiten te gaan ontbreekt het ook aan energie. Energie om echt iets te gaan doen. De voorgenomen
klussen in het huis blijven liggen, het gebruikelijke huishouden wordt wel bijgehouden maar daar
heb je het ook wel mee gehad. Voornamelijk bestaan de dagen uit relaxen, breien, muziek luisteren,

serie kijken en met Bentley knuffelen. Echte relax dagen dus


Natuurlijk is dit niet vreemd voor deze tijd van het jaar maar soms is het wel vervelend. Met het
afstuderen fantaseerde ik over een tijd dat alles weer oke is en dat ik zeeën van tijd en energie over
had om weer dingen te gaan ondernemen. Dan valt het vies tegen als het niet zo blijkt te zijn. Maar
schijnbaar is dit nodig, nodig om mijn geest en lichaam weer tot rust te krijgen dus daar luister ik
ook maar naar. Ik 
blijf dus nog wel even Cocoonen. En Bentley.. hij houd mij gezellig gezelschap..

You May Also Like

3 Reacties

  1. Weet je, soms zit het mee en soms zit het tegen. Als ik vrije dagen heb wil ik ook naar buiten maar dan blijkt het op mijn vrije dagen te stormen en te regenen. Dan ben ik blij dat ik binnen kan zitten met thee en wat lekker. Jij moet af en toe wel even naar buiten met Bentley en wat is het ook een schatje :-) na 4 februari zit de halve winter erop en gaan we weer richting voorjaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker cocoonen, wilde dat ik daar wat meer tijd voor had of zou maken. Bentley is so cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch stiekem wel fijn zo lekker cocoonen. Wij hebben ook dagen dat we 's middags gewoon lekker binnen blijft als Dennis weer uit zijn werk komt. Soms heb je het gewoon even nodig :).

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥