Sokken breien

by - januari 16, 2015


Al jaren liggen de breipennen klaar om gebruikt te worden. Al jaren heb ik het idee om sokken
te gaan breien. Niet omdat ze nodig zijn, maar puur omdat dit mij zo leuk lijkt. Ik ben geen 
doorzetter als het op breien aankomt en ergens vind ik dit heel erg jammer. Een mooi, klein
project zoals sokken, met toch genoeg uitdaging, lijkt mij dan een mooi begin.

In in een sokkenbrei groep op Facebook  kwam ik een KAL ( Knit Along) tegen. Mijn goede
voornemen voor dit jaar was dan ook om mee te gaan breien. Zo brei je met z'n allen aan één
patroon en iedere twee weken komt er een deel van het gehele patroontje online te staan. Het is
overigens geen  moeilijk patroon hoor, gewoon de basis.


Vol enthousiasme bestelde ik voor het eerst sokkenwol, de Fabel Long Print van Drops.
Als het goed is gaat dit garen en prachtig kleurverloop geven. Ik bestelde twee verschillende
kleurtjes, één paar zal voor Chris worden en eentje voor mijzelf.

En kijk eens.. het begin is er.  Terwijl andere breidsters boos worden op die vijf, korte 
breipennetjes vind ik het juist altijd erg fijn werken. Het liefste brei ik met deze, geen 
rondbreinaald voor mij dus. Als deze opdracht af is, zal ik weer een foto'tje plaatsen.

You May Also Like

7 Reacties

  1. Mooie foto's, al zijn sokken wel heel lastig :) Ik ben al een tijdje bezig met breien natuurlijk. Maar sokken is me nog niet gelukt :( Die hiel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn oma heeft al ontzettend veel sokken gemaakt. Zelf heb ik echter nog nooit met vier priemen leren breien. Langs de ene kant lijken het me dure sokken te worden vermits je er wel degelijke wol voor nodig hebt, maar dat zelfgemaakte paar sokken is natuurlijk wel lekker warm om binnenshuis op rond te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel knap! Ze worden vast prachtig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken dat wel hahahahaha....
    Je wol vind ik trouwens wel heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi wol! Ben benieuwd of het je gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt wel prachtige wol uitgezocht.
    Ik kan het mij nog wel herinneren dat ik vroeger ook sokken heb gebreid.
    Ik zat altijd te klungelen met de kleine hiel, hielp mijn moeder mij altijd mee.
    Mijn moeder leeft al 11 jaar niet meer, dus sokken breien doe ik al heel lang niet meer.
    Een mooie zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje je bent wel een creatieve Bea zeg, en dan sokken breien, dat heb ik vroeger ook gedaan. Mijn oma heeft mij handwerken geleerd, en daar heb ik nog iedere dag plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥