Pluk het geluk project ~ Geluksvragenlijst

by - januari 26, 2015


Saskia van Iliveformydreams heeft iets heel leuks bedacht, namelijk het 'Pluk het geluk project'.
Om ons weer even stil te laten staan bij die mooie momenten. Momenten die je eigenlijk al bezit, 
maar die je misschien niet zo snel ziet of uit het oog bent verloren. Wij mensen zijn altijd maar druk
druk druk. Altijd bezig om die dingen en spullen die we niet bezitten toch te krijgen en hierbij vergeten 
we vaak waar het echt om gaat, genieten! Aangezien dit mooie project perfect bij mijn blog aansluit,
zal ik vandaag het eerste deel invullen:de geluks vragenlijst.


Beschrijf wat voor jou het ultieme geluk is
Het ultieme geluk is de dag samen doorbrengen met vriendlief en onze huisdieren. Lekker op ons gemak doen wat wij leuk vinden. Of dit nu een heerlijke wandeling in de natuur is of samen lunchen bij Bagel & Beans. Ultiem geluk betekend voor mij samenzijn met je dierbaren, diegenen die je accepteren en respecteren voor wie je bent.

Wat doe je het allerliefste in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd mag ik graag een middagje film of serie kijken. Vooral de serie Charmed is mijn
favoriet van dit moment. Ook een borduur-, haak- of breiwerkje wordt er dan vaak bijgepakt.
Als vriendlief ook vrij heeft dan ga ik graag samen de stad in of zoeken we de rust van de natuur op.

Welke positieve verandering heeft invloed gehad op je leven nu?
Ik denk de beslissing om samen te gaan wonen, deze keuze was één van onze beste keuzes ooit in
mijn ogen. Toen die tijd zat ik helemaal niet lekker in mijn vel en vriendlief was er toen altijd voor
mij. Een fijn gevoel, zeker als je dat net even nodig hebt! 

Wat is jou ultieme geluks motto?
'Enjoy the little things in life'. Een goed gevulde bankrekening en een mooi huis is natuurlijk welkom,
maar ik vraag mij af of je hier op langere termijn wel echt gelukkig van wordt. Daarin tegen wordt ik
wel erg gelukkig van: Vriendlief, Bentley, afspreken met vriendinnen, een borduurwerkje die steeds mooier wordt na ieder steekje, een lekkere kop thee met een muffin, Moeder natuur, wandelen, fotograferen, bloggen, heerlijk muziek luisteren, konijntjes die elkaar wassen, bloemen die bloeien, vogeltjes die je trakteren op hun mooiste lied..

Wat zou je willen doorvoeren in je leven om nog gelukkiger te zijn?
'Dont worry and be happy' Ik kan heel goed piekeren en mezelf afvragen "wat als dit of dat?"
Echt wakker lig ik er (niet) meer van, maar mijn dagen worden er nu niet echt beter van. Daarom zou
ik graag willen leren om de boel de boel te laten en gewoon af te wachten. Alles komt vanzelf goed
en dat weet ik ergens ook wel. Alles gebeurd met een rede..




Als je 1 ding kon kiezen: Hoop, geloof of liefde welke zou het dan zijn en waarom?
Liefde, uit liefde kan je ook hoop halen. Geloof heb ik niets mee.  Een mens heeft liefde nodig, of dat
nu van zichzelf is ( heel belangrijk en toch wordt dit vaak onderschat!) een ander mens of van een 
huisdier.. je geliefd is een heel fijn en belangrijk gevoel.

Welke gelukstips zou je een ander willen meegeven?
Doe waar jij gelukkig van wordt! Richt je leven in zoals jij dat wilt, ga niet teveel af op meningen van
een ander, het is immers jouw leven! 'You're a painter and your life is your canvas'

You May Also Like

4 Reacties

  1. Wat leuk bedacht, ik ben benieuwt wat er nog meer komt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om ook jou antwoorden op deze vragen te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi lijstje! Ik vind het ook fijn bij die momenten stil te staan en heb daar de afgelopen tijd dan ook lekker over geblogt! Ben benieuwd naar de rest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Enjoy the little things in life, mooi! Past ook erg goed bij dit project.
    Leuk dat je mee doet ben erg benieuwd naar de rest!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥