Opruimen en een nieuwe zithoek

by - januari 06, 2015


Eigenlijk was afgelopen weekend bedoeld om weer even bij te komen van alle
feestdagen en de drukte rondom, maar als vrouwen eenmaal een idee hebben hé..
Al een paar dagen irriteerde ik mij aan bepaalde dingen hier in het huis. Een 
eetkamer tafel die veel te groot was en eigenlijk alleen als dump plek gebruikt
werd maar ook een aantal opberg kasten. Zo ook mijn handwerk kast. Vele bollen
wol worden er dagelijks uitgepakt en weer terug gepropt. Het was dus weer
eens tijd om alles grondig uit te zoeken en te sorteren.


Van een kast vol naar 47 stuks. Natuurlijk zijn dat er alsnog genoeg, maar het wordt al 
minder! Sommige bolletjes liggen braaf te wachten totdat ze aan de beurt zijn voor hun 
project, anderen moeten nog wat langer wachten. Van twee volle rijen ga ik nu naar één. 
Heel handig, want ik kan nu alle bollen wol zien liggen. Langzaam zullen de
goedkopere merken vervangen worden door betere merken zoals Scheepjes en Stylecraft.


Ook werden er een aantal dingen via Marktplaats verkocht, waaronder onze veels-te
grote- eetkamertafel en twee stoelen. Met de verdiende centen gingen we naar Ikea om
onze nieuwe tafel en stoelen op te halen. De tafel is een half keer zo klein geworden maar
het past nu perfect in een hoekje in de woonkamer. Een loper van de Dille & Kamille en
een plantje maken het helemaal af. Van rommeltafel naar gezellig hoekje, daar doen we 
het allemaal voor. En Tommie, zij is dolgelukkig met de nieuwe stoelen en slaapt er de
hele dag op..

You May Also Like

5 Reacties

  1. Heerlijk he, echt genieten dat opruimen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar, soms heb ik ook zo'n irritatie moment en trek ik werkelijk al het garen over de kop en ga het dan rustig zitten sorteren. Voelt best goed na het opruimen ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn is dat om dingen in huis te veranderen. Ben ik hier ook een beetje aan het doen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh, knap hoor! Ik zou niet zonder mijn grote eettafel (2 meter lang, 90 cm breed) kunnen!

    Het is wel een leuk hoekje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar herken ik mezelf wel in. Regelmatig moet de kast met mijn knutselmateriaal er dan ook aan geloven. Het is immers de bedoeling dat alles in die ene kast blijft passen én daar komen dan ook regelmatig reorganisaties aan te pas.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥