Een nieuwe organizer

by - januari 07, 2015


Een goede agenda vinden is lastig, althans dat vind ik. Ik zoek altijd net de perfecte
maat, kleur of indeling. En vaak vind je dat net niet in één agenda. Daarom begon ik
een tijdje geleden aan mijn eerste organizer. Een goedkoop dingentjes van de Hema
om het eens uit te proberen, want die mooie Filofax die ik op het oog had was toch
ff 40 euro. Gelukkig ook maar want na een klein jaartje ging ik weer over op een
'gewone agenda'. Ook gelijk een hele mooie, mét Cherryblossoms..


De voorkant is prachtig en daarmee heb je het ook gelijk gezegd. De binnenkant is opzich
prima hoor, maar je moet de datums zelf invullen en er is bijna tot geen notitie ruimte.
Jammer, het is meer een notitie boekje als een agenda. Terwijl het toch echt als agenda 
verkocht wordt! Vandaag in de Primera liep ik weer tegen deze paarse organizer aan. Een
aantal weken geleden zag ik haar ookal, maar toen ik ervoor terug ging was ze natuurlijk
net verkocht. Toch wel een beetje teleurgesteld zette ik haar uit mijn hoofd. Vandaag moest
ik gewoon even tussen het stationary schap spieken en ja hoor daar stond ze weer! 


Het is een mooie, diep, paarse kleur. Precies de kleur die ik eigenlijk zocht! De buitenkant 
voelt aan als (nep)leer, een fijn pluspuntje want een stofffen voorkant wordt toch wel snel
 smoezelig in je tas . De voorkant is voorzien van een drukknoop zodat de organizer netjes 
gesloten blijft.


De binnenkant is hetzelfde als mijn vorige Organizer, genoeg zijvakjes voor kaartjes en
aan de rechterkant zit een pennenhouder. Iets wat ik dan wel heel handig vind om weer
 te hebben! Nu ben ik namelijk telkens mijn pen kwijt..


Het papier wat erbij werd geleverd is van mooie kwaliteit en zal waarschijnlijk ook niet
zo doordrukken. Nog een voordeeltje van wat duurder papier, het is ook echt kwaliteit!
Nog een pluspunt aan deze weekindeling, er staan geen nummers voor. Iets wat ik normaal
altijd heel irritant vind, want buiten je VMBO opleiding, waar gebruik je dat nog voor?


Verder zitten de standaard dingen er wel in: veel notitie blaadje (yes!) adressenlijst,
to-do lijstjes maar ook een literaturenlijst en maandoverzicht. De meeste lijsten zal ik
echter er wel uithalen en vervangen voor mijn eigen. Zo wil ik sowieso een categorie
aanmaken voor onze aanstande bruiloft, een lijst waarop ik mijn fysiobehandelingen
bijhoud en o.a lijsten voor de dieren ivm met ontworming,ontvlooien en inenten.
Hopelijk kan ik dit keer wel mijn weg in het Organizer wereldje vinden, want dit is 
toch wel een hele mooie.. 

You May Also Like

15 Reacties

  1. Die is zeker heel erg mooi! En soms moet je gewoon een beetje zoeken inderdaad in de planner wereld. Ik heb ook even een papieren agenda gebruikt maar nu zit ik toch weer in de oude filofax a5 van Dennis. Die gebruikt hem toch niet en ik vind het wel fijn nu. Ook met het oog op de zwangerschap. Ik hou er elke week bij hoe ik mij voel enzovoort (ook handige voor de blog haha). En als over een paar maand de baby er is zal ik er vast en zeker een dingen over gaan bij houden. En zoals je verder zegt, ook over de dieren, huishoudelijke dingen en gewoon leuke lijstjes. Ohja en ik hou bij welke blogjes ik allemaal geschreven heb :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Handige van planners is dat je inderdaad pagina's zelf kan invoegen. Dat miste ik wel bij de gewone agenda.

      Verwijderen
  2. Deze agenda ziet er prachtig uit.
    Mooi kleur ook, mijn lievelingskleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En nu ga je hem zeker lekker pimpen? :-)
    Mooie kleur paars!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik dus al eens geprobeerd Angelique en toen werd ie veel's te druk voor mijn doen. Denk dat ik een paar leuke tabbladeren maak en hier en daar een foto ^^

      Verwijderen
  4. Ik kan niet zonder mijn Filofax A5, die heb ik ook aan mijn leven aangepast...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb die van de HEMA werkelijk al jaren en jaren.
    Ieder jaar een nieuwe vulling en soms zitten er wel leuke dingetjes vij zoals velletjes metleuke stickertjes of zoals de laatste jaren naast de stickertjes ook van die plastic hoesjes die ook nog dicht kunnen. Ik blijf deze gewoon echt gebruiken en zelf aankleden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk ga je deze super fijn vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zweer sinds een paar jaar bij een electonische agenda.
    Lekker handig én ik kan in één beweging het ineens in mijn man zijn agenda zetten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooie kleur, Maar schrijft dat wel lekker? Ik heb een aardig groot handschrift, en zit mezelf met organizers vaak in de weg :-/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb nog steeds boven drie kleine organisers liggen. Een paar jaar achtereen kreeg je die bij Yves Rocher. Als ik dus eens een keertje geen geschikte agenda vind kan ik nog steeds een nieuwe vulling voor één van mijn organisers aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een toffe kleur en lijkt me erg fijn!
    PS: Ik vind je header ook erg tof :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥