Kabels breien

by - januari 21, 2015


Dat de breipennen langere tijd stil lagen is nu niks meer van te merken, gezellig worden ze er steeds
weer bijgepakt. Gisteren besloot ik dat het eens tijd werd om kabels te leren breien, aangezien ik dit
al langere tijd wil leren. Alleen was er helaas geen moeder of oma in de buurt die me dit kon leren.
Dus in plaats daarvan werden er een paar youtube filmpjes bij gepakt, en zie hier. In een paar uurtjes
tijd heb ik mijzelf kabels leren breien!


Net zoals met veel dingen geldt hier ook weer, als je het eenmaal maar door hebt is het heel simpel.
Het patroon is eigenlijk heel makkelijk, je hebt er maar een aantal steken voor nodig. Wat vooral
belangrijk is dat ik mijn aandacht erbij houd omdat je regelmatig moet tellen. Een leuke uitdaging!


Een leuke uitdaging die ook nog eens een heel mooi werkstuk aflevert. Wat het gaat worden houd
ik nog even voor mij. Het garen waarmee ik breid is overigens van Stylecraft, een heerlijk garen om
mee te haken en ook dus om mee te breien. Het voelt heerlijk zacht en soepel aan, zeker een aanrader!


You May Also Like

8 Reacties

  1. Mooi! Een tijd geleden vond ik dit zo mooi voor een kussen. Lekker cosy!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gedaan, het ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zelf ook de meeste zaken op mijn eentje geleerd. Als linkshandige was het nu eenmaal niet zo handig om iets samen met de andere aan te leren. Kabels breien staat nog steeds op mijn To Do-lijstje, maar ik moet eerst eens ergens van die korte priemen of grote veiligheidsspelden aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er erg goed uit, ben erg benieuwd hoe het eruit ziet als hij af is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk :-)
    Je zal merken, als je eenmaal langer bezig bent met die kabels, valt het tellen nog wel mee ook. Op een gegeven moment ga je aan het patroon zien wanneer je weer iets anders moet doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥