Kinderwens #3

by - februari 04, 2014



Ondertussen zijn we al weer een aantal maandjes verder. Om precies te zijn schreef ik op 23 april 
de laatste update (klik) Ondertussen is er wel verduidelijking gekomen. Zo hebben wij het eerste 
gesprek met de Geneticus gehad, is er bij mij bloed geprikt en krijgen we binnenkort een vervolg 
afspraak. Hij kon nog niks met zekerheid zeggen maar de kans op Opits G vond hij toch wel heel 
minimaal bij ons, eigenlijk niet van toepassing. Dat komt omdat vrouwen dit gen bijna nooit erven 
of doorgeven, als mijn zus nu mannelijk was dan zag het er slechter uit voor ons. Dat mijn moeder
en zus dit gen dragen ( en tot uiting is gekomen) is dus eigenlijk gewoon hele dikke pech!

Maar toch blijft het knagen want er is immers een vervolg afspraak nodig. Het bloed en de
opgestuurde familie foto’s waren niet voldoende. Zo maakt hij zich meer zorgen over het
verstandelijke gehandicapte, dit wordt aankomende vrijdag verder onderzocht met mijn moeder
en zus erbij. Ondertussen zie ik steeds meer zwangerschappen om mij heen: van kennissen,
schoonfamilie, op facebook en op blog. Soms is het wel  lastig om te zien, dat het bij een ander zo vanzelfsprekend is. Ook mijn lichamelijke klachten maken een komende zwangerschap lastig, dit
vond  ik laatst bij de Fysiotherapeut uit. Ergens wisten we dat wel, maar de bevestiging is nooit leuk.

We wachten het allemaal dus maar af  en proberen hoop te houden..

Even bij lezen? Kinderwens #1 & Kinderwens #2
Afbeelding is van Pinterest.

You May Also Like

7 Reacties

  1. Heel lastig om je door zo'n fase heen te worstelen er is ook heel weinig over bekend, merkte ik ook al toen ik het opzocht.Ik hoop heel hard voor jullie dat jullie aan de wens kunnen toegeven en dat jullie ook zo'n klein wonder mogen grootbrengen en in het ergste geval hoop ik dat jullie berusting kunnen vinden en jullie leven zo kunnen inrichten dat het geluk jullie pad evengoed mag verlichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gaat niet bij iedereen makkelijk en vanzelf sprekend meis!
    Het is en blijft lastig, hoop voor jullie dat jullie wens uit komt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee dat weet ik wel Rianne maar zo lijkt dat soms wel. De meeste vrouwen die ik ken hebben de zwangerschap ( op de gebruikelijke kwaaltjes na) goed doorstaan en ook gezonde kinderen gekregen, dus dan lijk het wel vanzelfsprekend te gaan. Ik zeg niet dat hun nooit geen problemen,twijfel, angst etc hadden. Maar dankjewel.

      Verwijderen
  3. Hallo,

    Ik wens jullie heel veel sterkte en steun voor deze fase in jullie leven. Wie weet krijg je toch nog goed nieuws en gaat alles nog gelijk wens. Ik zal duimen !

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach meis wat moeilijk. Vooral die confrontaties om je heen.... Heel veel sterkte en ik hoop dat er snel meer bekend wordt xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wens je heel veel sterkte, ik hoop dat je wens uit komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lastig. Heel erg veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥