Een trouwe vriend

by - november 27, 2013

Vriendschappen, een onderwerp die je vaak tegen komt. Iedereen heeft hier zijn eigen opvattingen over en ook verwachtingen. En dat is prima, het wordt echter een ander verhaal als je een vriendschap hebt waar je beide andere verwachtingen van hebt. Helaas leven we in een maatschappij waar mensen meer op zichzelf zijn, de persoonlijke contacten worden minder en het social media steeds meer. Erg jammer vind ik dit. Ook worden de verwachtingen van een vriendschap anders. Mensen gaan meer netwerken naar mijn idee. ‘Oh ik ken hier iemand nog wel voor, hij of zij kan dat wel mooi even doen.’ Ik hoor het zelf om mij heen maar ook van derden. De maatschappij wordt koeltjes vind ik.




Echte vriendschappen, elkaar steunen door dik en dun wordt zeldzamer, er is weinig tijd of minder energie hiervoor. En helaas ondervond ik dit alweer. Zodoende zijn we opzoek naar een echte, trouwe vriend. Eentje die het contact niet laat verwateren en zodra het lastig wordt ertussen uit knijpt… Een vriend, die altijd vrolijk is als hij je ziet, je steunt en je bijstaat.

Sommige mensen zullen het al wel door hebben.. wij zijn al enige tijd aan het nadenken om een hond in huis te nemen! Met de komst van het nieuwe huisje hebben we hier ook eindelijk genoeg plek voor en de omgeving is hier gewoon super voor een hond! En nu zie ik jullie denken: Nog een dier erbij? En ineens een hond? Ja, vooral ik zit hier al langere tijd aan te denken. Het alleen thuis zitten begint zijn tol te eisen en ook de nodige beweging (ondanks mijn rugklachten) begint af te nemen omdat het simpel weg niet leuk is om altijd alles maar alleen te doen. Ik mis een maatje..  Aangezien we toch op een flat wonen ( 1 hoog) en ik  met mijn rug zit, wordt het een kleine hond.

Hoe en wat laat ik nog even achterwege, wel wil ik verklappen dat we actief op zoek zijn en de eerste email verzonden is.. 

Foto is van Pinterest

You May Also Like

11 Reacties

  1. Ik vind het mooi geschreven, het klopt wat de media, contacten betreft dat valt mij ook op. Maar je weet mijn mening en die zal ik dus niet nog een keer gaan opschrijven :)

    Ik ben benieuwt, succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je mooi omschreven meid! Zo voel ik het ook..
    Hier thuis hebben we het ook over een hond, maar besloten we dat eerst nog niet te doen vanwege de kosten. Niet alleen de aanschaf, maar vooral het daarna, dierenartsen zijn niet goedkoop.
    Geniet lekker van de voorpret! Kijk goed naar het karakter van de hond of deze bij je past!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig geschreven aan een hond heb je echt veel gezeldschap. Ga ervoor ;)

    Veel geluk met je zoektocht

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,

    Een hond kopen, dat is niet niks hé, succes met zoeken en alles wat erbij komt kijken.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super, en inderdaad een hond zorgt er wel voor dat je meerdere keren per dag een wandelingetje maakt ;) veel plezier met het uitzoeken van een lieve hond, voorpret alleen is al leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zo'n trouwe viervoeter om je heen!! Ik kan mij voorstellen dat het fijn is 'leven' in huis te hebben als je je alleen voelt. Het is vervelend als mensen anders zijn/reageren dan je had verwacht, maar dan weet je ook weer wat je eraan hebt. Je kunt ervoor knokken of je kunt denken ik stop de energie er niet meer in want ik krijg er niets voor terug. Dat is je eigen keus en kun je het beste maken door je gevoel te volgen. IK herken het wel, van eerder. Inmiddels heb ik twee goede vriendinnen die luisteren, begrijpen en er voor mij zijn als ik bij ze aanklop.Ik hoop dat jij ook (ooit) zo'n vriendin zult vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk zeg dat jullie voor een hondje gaan kijken! Heel veel plezier met alle voorpret en ik ben benieuwd wat voor hondje het uiteindelijk word!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal mee eens! Een echte vriendschap is zeldzaam tegenwoordig, mensen komen niet zo snel meer bij je langs als er iets aan de hand is... een whatsappje vinden ze vaak al genoeg. Vind ik ook erg jammer, want zo ben ik zelf niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat leuk zeg!<3
    Succes en veel plezier met de voorbereidingen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Michelle, ik weet hoe belangrijk een hondje kan zijn voor je.
    Zeker ook als je rugklachten hebt, wandelen is echt heel goed voor je.
    Ik raad je wel aan dat je niet een TE sterke hond neemt, want anders gaat hij of zij met jou aan de loop, ik merk het met mijn hondje, zij is sterker dan mij op het ogenblik, maar ja dat kan al snel, want ik heb bijna geen kracht meer.

    Wat je aangeeft over vriendschappen kan ik wel in komen, alles gaat via het internet.
    Je werkt je een slag in de rondte om alles bij te houden, ik neem daarom af en toe een Time out hoor, het begint soms op werken te lijken.
    Fijn weekend.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥