Puppy talk

by - november 30, 2013

( Klik voor een groter formaat. De foto is door de eigenaar gemaakt, hier zijn ze enkele dagen oud)

Zo waren we nog aan het rondkijken en aan het e-mailen en zo hebben we al een hondje besproken! De laatste paar dagen is het heel snel gegaan. Eigenlijk wilden wij een volwassen hond adopteren. Particulier of via het asiel. Dit bleek echter helemaal niet zo handig te zijn omdat bij de meeste honden toch een gedragsprobleem ( door verlatingsangst) aanwezig was, een grote afkeer tegen katten of dat het ras simpelweg te groot was. En een volwassen hond iets aan- of afleren is toch lastiger dan een pup.  Zodoende hebben we er toch voor gekozen om een pup te adopteren, eentje die niet te groot wordt. Zo kwam ik op een nestje Shih tzu's uit, helemaal geweldig want ik vind het super leuke hondjes! Na een kort belletje kon ik een  afspraak voor vandaag maken, om eventjes te komen kijken en om eventueel een pupje te reserveren. Tja en als je zo'n kraambak vol met piepende pupjes ziet ben je verkocht!

Ze had er nog twee van de zes over, beide mannetjes en allebei donkerharig. Alleen eentje heeft een wit buikje, -kinnetje en witte sokjes. En dit nieuwsgierige pupje hebben wij  uitgekozen. Puur omdat meneertje heel geïnteresseerd in ons was, ik vind dit namelijk de beste manier om te kijken welk beestje bij je past. De pups zijn nu 6 weekjes oud en blijven in principe nog 2 weekjes bij de moeder. Het gaat alleen al zo goed met ze ( qua zelfstandig eten etc) dat we misschien iets eerder gebeld  kunnen worden.

Wachten is moeilijk maar deze tijd wordt goed benut. Boeken over pups en opvoeding worden gelezen, alle benodigdheden worden aangeschaft en ook de naam zal worden bedacht 


You May Also Like

8 Reacties

  1. Die 2 weken zijn zo om! Geniet van de voorpret :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat, alvast veel plezier en geluk met jullie pup

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk, ga je ook op puppycursus, dat heb ik wel gedaan. Niet omdat we niet wisten hoe we een puppy moesten opvoeden maar meer voor de pup zelf met andere puppy's te zijn en te ervaren. Plus het was erg leuk :) Zelfs zo leuk dat we daarna nog voor de A diploma zijn gegaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig Michelle, gefeliciteerd met jullie pup.
    Als ik jou was zou ik wel op puppycursus gaan, wij hebben dat niet gedaan, maar het verschil met de hond van mijn vriendin, die wel op cursus is geweest, is enorm groot.
    Die loopt echt keurig naast de voet, als ze dat aan geeft, die van mij trekt na één tel alweer, en ik krijg het er niet uit.
    Zeker als je ook last van je rug hebt, is het aan te bevelen om wel die cursus te volgen.
    Ik heb spijt dat ik het niet heb gedaan.
    Fijne zondag nog.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoals je weet ben ikzelf geen hondenmens maar een poezenmens.
    Met onze Missy hebben wij een hele mooie band, zij is echt een gezinslid, erg aanhankelijk wat ook past bij het Britse korthaarras.

    Ik wens jullie met jullie hondje heel veel plezier en geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje dat gaat allemaal snel opeens! Wel allemaal heel lek natuurlijk! Ik ben benieuwd naar de naam die jullie gaan kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Awww super lief ben benieuwd naar de naam!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥