De nieuwe kempvissen

by - augustus 02, 2019

Het is merkbaar dat ik minder te vinden ben in deze blogwereld. Zo stonden er al enkele weken (oeps!) fouten in de huidige layout maar had ik er nog geen tijd voor vrij gemaakt om dit te verhelpen. Maar met de komst van deze nieuwe layout zijn hopelijk alle errors verdwenen. Binnenkort komen er ook nog wat onderwerpen voorbij waar ik al een tijdje over wilde schrijven, zoals bijvoorbeeld mijn nieuwste tatoeage. Maar voor vandaag deel ik wat foto's van de nieuwste bewoners in het kleine aquarium: Twee kempvis vrouwtjes.





Het is alweer een tijdje geleden dat ik ze ophaalde. Ze komen uit de lokale vis speciaalzaak en hoewel de verkoper beaamde dat ik er rustig 5 a 6 stuks in mijn aquarium kon huisvestingen, besloot ik er eerst maar eens twee mee naar huis te nemen. Vrouwtjes staan erom bekend dat je ze samen kan houden, in tegen stelling tot de mannetjes. Mits je genoeg planten en verstop plaatsen in je aquarium hebt.



En achteraf maar goed ook dat ik er maar twee mee nam! Deze twee tolereren elkaar, maar jagen elkaar ook vaak genoeg na. De andere drie Corydorassen en 4 Neontetra's laten ze wel compleet met rust. Het zijn twee jonge vrouwtjes.  En hoewel ik ze nog maar een kleine 2 maanden heb zijn ze al flink gegroeid en helderder van kleur geworden.

Een teken dat ze het fijn vinden in mijn aquarium. Het fotograferen van deze leuke, nieuwsgierige beestjes is trouwens nog best lastig! Ze zijn niet alleen super snel, maar ook variëren hun kleuren erg met de belichting in het Aquarium. Op sommige plaatsen zijn ze mooier van kleur dan andere. Toch vind ik de foto´s best goed gelukt. De komende tijd zullen er waarschijnlijk af en toe wel wat foto´s voorbij komen van de Aquaria´s. 

You May Also Like

3 Reacties

  1. De foto's zijn zeker goed gelukt. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die zien er leuk uit. Meteen weer wat extra kleur in jullie aquarium. Jammer genoeg lijken de vissen uit de dierenwinkel het nooit lang te overleven bij ons. Momenteel hebben we maar twee visjes in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk dit foto's Michelle.
    Mooie foot's ook want ze zijn ook nog eens door glas heen gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥