Een tweede aquarium

by - mei 07, 2019

De laatste paar weken ben ik weer wat actiever bezig met mijn aquarium hobby. Momenteel ben ik aan het bedenken welke nieuwe inrichting ik voor mijn Sluierstaarten wil maken, maar wilde ik ook erg graag een tweede aquarium erbij. Geen 52 liter als de andere, maar een kleintje van 20 liter ( 36 x 25 x 32 cm). Een klein Tropische Aquarium voor een paar visjes waaronder een schooltje Neon Tetra´s en een Betta Splendens ( Kempvis).


Na een paar dagen en verschillende ritjes door de stad had ik heel het aquarium weer compleet met filtersysteem, thermostaat. plantjes en een nieuwe lamp. Het Aquarium had ik (schijnbaar) nog bij mijn ouders op zolder staan, maar behalve een Thermostaat had ik niks meer op voorraad liggen.

Gelukkig was alles snel weer opnieuw gekocht en nu mag het filter systeem een weekje draaien. Dit zodat alle goede bacteriën hun werk kunnen gaan doen. Aankomend weekend hebben wij nog wat leuke dingen gepland staan en daarna zullen de eerste vissen worden gekocht. Al heeft het aquarium al zijn eerste bewoners, mijn nieuwe appelslakken. 

You May Also Like

3 Reacties

  1. Leuk om naar te kijken en mee bezig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg! Hopelijk gaat alles in je nieuwe bak ook voorspoedig.
    Wij (nuja, mijn man want die zorgt ervoor) hebben ook twee aquariums. Een grote in de woonkamer met maanvissen en in zijn werkkamer heeft hij er een met tetra's.
    Soms denk ik om er eentje in mijn werkkamer te beginnen met garnaaltjes maarja, ik heb al zoveel andere hobby's waar veel tijd in kruipt (en mijn werk en huishouden) dat ik het toch maar niet doe. Maar als ik dan jouw bakje zie, kriebelt het wel weer even.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super leuk, vroeger had ik er ook een en soms denk ik er wel eens over om er één hier in huis te zetten. Ons meisje vind visjes zo interessant... Hij ziet er al erg mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥