Weekly Moments | Paasweekend & Meivakantie

by - april 27, 2019

Weekly Moments, een gezellige foto blog die hier wekelijks op Kersenbloesems online komt. In deze fotoblog geef ik je een kleine sneak peek van mijn week als thuisblijfmoeder. Foto's van onze kleine Eleanor, fijne middagen thuis met een borduurwerkje en al het moois wat wij onderweg tegen komen. Pak een lekkere kop thee of koffie erbij, kijk gezellig mee met deze Weekly Moments en laat ook gezellig een reactie achter over hoe jouw week was.

Zondag /  21 April


Eerste paasdag, hoewel wij niks voelen voor de Paasdagen levert het wel fijn een extra fijne dag op. Maar deze vrije dag spendeerden wij aller eerst bij mijn Opa en Oma. Oma had een lekker taartje gehaald en deze ging er wel in bij Eleanor. Bij ons overigens ook hihi. Bij hun kan je heerlijk in de tuin zitten terwijl Opa's vogelhok de mooiste vogelgeluiden produceren. 

In de middag speelden wij bij ons in de tuin met water en terwijl Chris een oogje op Eleanor hield pakte ik grotendeels van de middag mijn rust. Helaas gaat het nog niet zoals het zou moeten met mijn spieren en rug.


Maandag / 22 April


Het liefste zou ik schrijven dat wij een heel gezellig en relaxt lang-paas-weekend achter de rug hadden, maar helaas. De kleine meid had duidelijk ergens last van, want ze was alles behalve gezellig. Net voor het middag uur besloten wij er toch nog even uit te gaan en reden wij een stukje door naar Duitsland om een mooie speeltuin te bezoeken. Bij de speeltuin zit een terras en ook een prachtig wandelgebied, maar dit gebied lieten wij even voor wat het was.

Terwijl zij heerlijk haar energie kwijt kon op de speeltuin ( die ook nog eens zeer geschikt was voor Peuters!) zaten wij in de schaduw op het terras. Mijn tweede ijskoffie voor dit seizoen is weer een feit!
Dinsdag / 23 April


Een strak blauwe lucht, een lekker zonnetje erbij dus hup naar de speeltuin! Dit keer wel in eigen stad, samen met wat andere moeders van het mama cafe. Terwijl de kindjes speelden konden wij aan de picknick tafel zitten. Althans zitten.. Eleanor was de jongste daar en moest ik continue helpen of in de gaten houden. Maar ook dit zal langzaam minder worden aangezien de kleine meid steeds zelfstandiger word.  In de middag zette helaas haar moeizame gedrag voort en tegen de avond was ik er wel klaar mee. Gelukkig toverde mijn nieuwe Aquarium bewoners een lach op mijn gezicht, want via Marktplaats kon ik 7 verschillende appelslakken ophalen..

Woensdag / 24 April


Hoewel het de eerste week van de Mei vakantie was, ging Eleanor wel naar mijn moeder voor de Oma dag. En nadat ik Eleanor afzette, de week boodschappen haalde en een eindje met Bentley was wezen wandelen plofte ik op de bank. Mijn spieren vond het even genoeg geweest dus ik spendeerde de middag met één van mijn favoriete series: Grimm. Ook maakte ik gelijk wat nieuwe herbruikbare wattenschijfjes erbij.

Donderdag / 25 April


In de ochtend sprak ik met een vriendin en haar zoontje af bij het Tuincentrum. Ik vind het fijner om bijvoorbeeld in de ochtend af te spreken, zodat wij genoeg tijd hebben maar ook omdat ik nooit weet hoelang Eleanor s'middags slaapt. Meestal is dit rond de twee uur, maar soms hebben wij nog uitschieters van drie uur en daarna ga ik vaak niet meer op pad met haar. Maar goed, het tuincentrum. Altijd leuk om met kids erheen te gaan, Eleanor keek haar ogen uit bij alle bloemen en visjes.  Terwijl Eleanor in de ballenbak kon spelen dronken wij een kop koffie en kletsten bij. 

Ik vertrok met wat lekkers voor Bentley, anti vachtmijt voor de konijnen en twee grote trays vol Petunia's. Naast dat het gezellige planten zijn, bloeien ze zo ontzettend goed en lang in onze tuin! Voor het derde jaar op rij haal ik deze planten dus in onze tuin. Na een lekker lang middagslaapje ( Thank god! Zij - maar mama ook -had het echt nodig) gingen wij naar buiten. Eerst even in de tuin aan het werk en daarna op het speeltuintje achter ons huis. Een prima dagje zo..


Vrijdag / 26 april


Omdat hier in de streek de meivakantie deze week inging, ging Eleanor niet naar de Peuterspeelzaal. Op zich is dit geen probleem, alleen wanneer manlief thuis moet werken is het soms niet zo handig. Want: papa is er wel, maar ook weer niet. Onze peuter vind dit maar verwarrend en lastig. Dus even afleiden door samen schoon te gaan maken en vervolgens een eindje te gaan wandelen.

In de middag spendeerde ik weer wat tijd samen met mijn nieuwe dagboek en de serie Grimm. Eigenlijk was het een middag van rustig aan doen en wachten op mijn Fysio afspraak. Op dagen dat ik Fysio heb probeer ik het toch even net wat rustiger aan te doen dan normaal. 

De behandeling ging al beter als vorige week, maar we zijn er nog lang niet! Schijnbaar zijn toch een aantal spieren weer overbelast geraakt en verklaard dit mijn klachten. Maar ook mijn rug vind iets niet fijn. Het bekende verhaal helaas, alleen de afgelopen maanden ging het eigenlijk zo goed dat deze terugval wel erg zuur is. 


En hoe was jouw week, heb je meivakantie of ben je gewoon aan het werk?

You May Also Like

6 Reacties

  1. Leuk om te zien & lezen! Kwam al heel wat foto's tegen op je social media, altijd leuk! Wij hebben Meivakantie en ben dus hele dagen op de NSO aan het werk. Wel minder dagen, dat is wel erg lekker maar wel de dagen die ik werk 8.5 lang. Ik merk dat dit wel een impact heeft nu zo met mijn zwangerschap en mijn energie niveau. Gelukkig richting m'n verlof aan het werken. Volgende week ook maar 2 daagjes werken en dan nog 3 weken het 'normale' drukke ritme voordat ik kan gaan genieten.

    Een hele fijne week gewenst volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Michelle,
    Leuk om te lezen hoe jou week was, ik heb een drukke tijd achter de rug we zijn net verhuisd, nou dan weet je het wel.
    Je komt echt helemaal nergens meer aan toe, ik heb zeker 6 weken geen camera in mijn handen gehad.
    Nu alles op zijn plaatst staat en hangt, komt er weer wat meer rust voor mij.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt zo best de handen nog vol aan de kleine meid. Al wordt ze ook groter en zelfstandiger. Ik maak tegenwoordig ook regelmatig een uitstapje naar het Tuincentrum met één van mijn dochters met groene vingers. Heel gezellig! Wie weet vindt Eleanor het later ook nog leuk.
    Vervelend van je rug! Hopelijk knapt het weer op.
    Afgelopen week werkte ik gewoon door. Vandaag werkten mijn man en ik nog, de rest van de week zijn we vrij en onze 2 jongste dochters ook. Al moet de jongste leren voor haar examen. We rommelen waarschijnlijk gezellig wat aan.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk! Jullie hebben echt genoten! Hier ook in de tuin gewerkt. Ik hou van mijn tuin. Hier was het verder druk, veel verjaardagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk weer een weekoverzichtje, hier moesten wij gewoon werken met de meivakantie. Jullie hebben er echt even van genoten zo te lezen, super fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke week beschrijf je heir al is het lezen dat je zoveel last heb van je spieren wel wat minder. Ik hoop dat dit heel gauw weer overgaat ofwel weer leefbaar is.
    Mijn weeks was er eentje van vrij. We zijn een paar dagen weggeweest en daar waren we ook echt heel hard aan toe. Daarnaast moest er het nodige in ons eigen huis gebeuren want alle vrije tijd ging naar de twee verhuizingen van dochterlief de afgelopen weken.
    Ik wens je een heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥