Nieuw leven in de tuin

by - april 09, 2019

In de aankomende mei maand mogen wij alweer twee jaar in dit eerste koophuisje wonen. Met dit nieuwe huis werden we ook tuineigenaren, na jarenlang alleen maar een balkon te hebben gehad was dit zeer welkom! En zoals tuin eigenaren wel weten, heb je dit niet binnen enkele weken in de vingers. Er gaat veel werk en planning in een mooie tuin zitten en zo kan dit wel jaren duren voordat de tuin helemaal naar je zin is. 




Zo hebben wij in ons eerste tuin seizoen zeker wel wat foutjes gemaakt, maar gelukkig kan ik ook zeggen dat wij ervan geleerd hebben! Zo wilde ik graag ons eerste seizoen er zoveel mogelijk bloeiende, eenjarige planten in hebben staan voordat de herfst en winter zouden vallen. Het voordeel was dat ik één bloemenzee met tientallen bijen en vlinders in mijn achtertuin had.


Het nadeel was dat toen eenmaal de bloemen uitgebloeid waren, de tuin ook in één klap helemaal leeg was. Een bewuste keuze, maar eentje die ik niet nog een keertje zal herhalen. 


Dit pakten wij vorig jaar al anders aan, door er veel groenblijvende- en bloeiende, vaste planten bij te planten. Zo is er grotendeels al een groene basis ontstaan met nog genoeg ruimte voor die mooie, eenjarige bloeiers!



Dit jaar zal deze aanpak herhaald worden. Hoewel de meeste vaste planten de winter hebben overleefd (behalve mijn Chinese Roos denk ik ) is er nog veel plek over in de tuin. Momenteel bloeit alleen de witte Maagdenpalm en de rest van de planten gebruikt haar energie voor de groei..


En groeien doen ze zeker! De meeste planten zijn verder als vorig jaar , ondanks dat ik de meeste toch echt had teruggesnoeid! Mooi om te zien dat ze met een klein beetje zorg en aandacht al zo ver op eigen houtje komen. Binnenkort zal ongetwijfeld de volgende tuin update online komen, want sommige planten zie je met de dag groeien!


Ben jij al in de tuin bezig geweest?

You May Also Like

6 Reacties

  1. Nee, ik ben nog helemaal niet in de tuin bezig geweest helaas. We zitten met 2 verhuizingen van de kids en de derde staat alweer gepland in mei. Het hele lente gebeuren gaat ook helemaal een beetje langs me heen helaas maar..... ik geniet wel van de mooie plaatjes die ik tegenkom in de blogs hoor.
    Ik begrijp dat je deze zomer maar ook deze winter een hele andere tuin hebt hihi....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk de lente :-). Ik vind het heerlijk dat alles weer gaat groeien :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk he de lente en een eigen tuin, ja een tuin laten groeien zoals je voor ogen hebt kan wel een paar jaar duren. Ik ben qua groen een grote stap achteruit gegaan in onze kale nieuwe tuin nu... Dus jazeker ben ik bezig geweest in de tuin.

    Kan niet wachten tot de tuin groener en groener gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb al heel veel uren in de tuin gespendeerd. Net ook nog 3 uur bezig geweest, had wat nieuwe planten besteld en wilde die zo snel mogelijk de grond in. En dan nog wat opruimen hier en daar, wat wieden,... Weinig dat ik liever doe, het brengt me echt tot rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te lezen dat je zo met de tuin bezig bent, ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden! Sinds ik eigenaresse ben van een tuin, ben ik al druk aan het bedenken wat ik ermee wil doen. Een vraag waar ik nog geen antwoord op heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk om te zien! Wij moeten de tuin nog doen, echter zijn we nu nog bezig met baby gerelateerde dingen. Die gaan nu even voor :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥