In het proces naar lang(er) haar

by - april 05, 2019


Toen ik een tijdje terug met de camera op pad ging om die prachtige bloesem takken vast te leggen, maakte ik ook weer eens een foto van mijzelf. Iets wat lastig blijft om zelf te doen, maar wat wel erg leuk  is voor de fotocollectie. Toen ik de foto's later thuis bekeek viel mij op hoelang mijn haar is geworden! Terwijl als ik in de spiegel kijk, vind ik het altijd tegenvallen. Natuurlijk groeit mijn kort geschoren zijkant lekker door, dit is iedere maand goed te zien want er moet dan nodig weer een stukje af bij de kapper. Maar de 'langere kant' bleef voor mijn gevoel altijd wat achter.




Totdat ik deze recente foto naast een foto van vorig jaar Augustus legde. Een verschil van 8 maanden tijd, maar er is niet alleen een verschil in tijd te zien maar ook qua lente! Waar mijn langste lok net mijn wang raakte, komt de lok haar nu bijna drie centimeter onder mijn kin uit. Dit is alleen vaak lastig te zien aangezien mijn lokken haar natuurlijke slag weer terug hebben.

Ik moet eigenlijk best een beetje lachen als ik terug denk aan de periode dat ik mijn haar chemische ontkleurde en verfde. Voor mijn gevoel was de conditie van mijn haar toen prima. En dat was het ook wel, voor wat ik ermee uit haalde. Maar nu, nu ik mijn haar natuurlijk kleur met Henna en bijna geen warmtebronnen meer op mijn haar gebruik kan ik pas echt het verschil merken!

Niet alleen groeit het sneller, mijn haar is ook gezonder en dikker als ooit te voren! Het is misschien lastig voor te stellen, maar wat je op de foto ziet is maar 1/3 deel van mijn haar. De rest is kort geschoren of  ben ik terug aan het laten groeien. Iets waar ik al maanden mee aan de slag ben. Een flinke klus aangezien ik zoveel lengte verschillen in mijn haar had door het asymmetrische kapsel van toen! Momenteel zit ik op de lengte van een korte bob lijn. Kort aan de achterkant wat doorloopt naar een langere voorkant. Maar dan met één kortgeschoren zijkant.

Ooit hoop ik toch weer langere lokken te mogen hebben. De eerste fijne haarbanden zijn in huis gehaald om de motivatie erin te houden, want eerlijk gezegd heb ik de grootste moeite met haar te laten groeien! Iedere keer als ik naar de kapper ga heb ik de nijging om het weer korter te laten knippen. Gewoon puur om niet meer door deze vreemde uitgroei fases te gaan. Maar deze keer, deze poging ben ik zo goed op weg!


Verander jij vaak van haar lengte? 
En heb jij nog tips voor deze haar journey?

You May Also Like

6 Reacties

  1. Je haar ziet er prachtig uit. De hennatint staat je ook erg goed.

    Ik heb het mijne momenteel lang, voor ik het kort(er) ga laten knippen.
    Wil(de) graag mijn staart doneren aan Think Pink (organisatie voor borstkanker) maar ze veranderen telkens de vereiste lengte als ik er net bijna ben.
    Eerst was 20 cm genoeg, dan veranderde het naar 25 en nu eind mei moet het al 30 cm zijn. Zit nu op 22 cm, dus helaas haal ik die 25 niet. Zal dus nog een jaar langer moeten 'sparen' eer ik op 30 ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja je merkt het echt he als je je haar natuurlijk behandeld ipv chemische verf of middeltjes. Ik ben mijn haar ook aan het langer laten groeien zodat ik het weer in een knot kan dragen. En eerlijk gezegd doe ik er niks voor, enkel natuurlijke shampoo en gezond eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke foto en je haar is prachtig! Ik heb het ooit lang laten groeien en nu heb ik weer een zijscheiding mét lok. Terwijl ik heel lang een pony heb gehad, om mijn kruintje te verbergen. Die laat ik nu weer mooi zien. Wat ik ermee wil, weet ik nog niet helemaal.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er erg leuk uit, was ook gelijk mijn gedachten toen ik de foto op IG voorbij zag komen. Mijn haar blijft dezelfde lengte, heb het ooit 1 keer kort geknipt... Nooit meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een hele tijd haar gehad dat een stuk korter was dan ik nu heb maar vriendlief vind langer haar mooier dus laat ik het groeien. Ik laat het ongeveer 3 keer per jaar kleuren bij de kapper. Enige nadeel dat ik heb is dat mijn haar vaak klit omdat het zo lang wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eigenlijk heb ik al jarenlang hetzelfde kapsel. Ik vind dat lange haar ook heel handig vermits ik er niets speciaal mee moet doen. Als het er niet uitziet kan ik het nog steeds in een staartje doen. Waarschijnlijk zal daar niet snel verandering in komen vermits ik een kort kapsel een gek zicht vind bij mezelf. Bij anderen vind ik het vaak echter net heel mooi staan. Zoals nu bij jou bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥