Fotoblog | Bloesems

by - april 02, 2019


Soms maak ik foto's waarvan ik eigenlijk niet precies weet wat ik erbij wil schrijven. En zo blijven  deze foto's vaak weken- tot maandenlang zielig in een fotoalbum op mijn beeldscherm staan. Wat eigenlijk jammer is, want deze bloesems zijn te mooi om niet te delen.




 Deze foto's maakte ik vorige week toen ik in mijn eentje even op pad ging met de camera. Dit was een lage struik met de mooiste bloesems eraan, dus dit was niet de bekende Prunus bomen. Wie de naam weet mag het zeggen.



En hoewel ik ieder jaar weer deze mooie, bloesem bomen en struiken tegen kom vervelen ze nooit. Gelukkig ook maar, want ik vond ze zo mooi dat ze ook op mijn arm heb laten zetten. Nog even genieten van al dit moois, totdat andere planten en bomen aan de beurt zijn om te stralen. 

Wat zijn jouw favoriete bomen en/of planten?

You May Also Like

4 Reacties

  1. Fijn dat je deze foto's deelt, ze zijn echt te mooi om er niets mee te doen! Mijn favoriete lentebloesem is de Japanse Kers. Het is niet de allereerste bloesem. In mijn jeugd bloeiden ze met koninginnedag altijd uitbundig. We hadden een laan die we vanuit ons huis konden zien en wat genoot ik elk jaar van die prachtige rose bloesempracht! Een stukje nostalgie dus ook voor mij. Tegenwoordig zijn ze met Koningsdag meestal al uitgebloeid, maar mooi vind ik ze nog steeds.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn zeker mooie foto's!!! Ik heb niet echt specifiek een favoriete plant of boom. Hou zoizo gewoon veel van natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou van deze bloesems. Onze achterburen hadden twee japanse kersenbloesems in hun tuin staan maar die bloemen zijn ondertussen jammer genoeg alweer verdwijnen. Zelf ben ik ook fan van de geur van seringen. Die vind ik altijd zo fris ruiken. En wilgenkatjes vind ik ook heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥